blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Hrad Bouzov http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=10&t=8450 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jirka RCK [ pát led 13, 2012 2:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Hrad Bouzov |
Dobrý den, zdravím všechny uživatele fóra. Několik let jsem neblenderoval, bylo málo času a nové verze Blenderu mě odradily (odstranily metodu mapování, na kterou jsem byl zvyklý a přeučovat se něco nového, na to už jsem neměl chuť ani čas vůbec...). Loni v létě jsem se však k Blenderu vrátil, abych do soutěže Keokačer 2011 vytvořil virtuální procházku po nádvoří hradu Bouzov. Dělal jsem to ve verzi 2.42, protože tu jsem znal nejlépe a byla mi sympatická Grafika asi nikoho neohromí, ale odvedl jsem velký kus práce, tak bych se o něj rád podělil s vámi a dal vám vědět, že jsem s Blenderem ještě úplně neseknul Hru si můžete stáhnout z uloz.to z adresy http://www.uloz.to/9460873/bouzov-rar Nevím, jestli jsem sám, ale u všech mých projektů ve verzích z dané doby jsem měl problém se stabilitou. Objekty mi občas propadávaly mapou. Po exportu do runtime a v blenderplayeru to bylo ještě horší a navíc se jinak vypočítávalo světlo a scéna byla úplně jinak nasvícená... Měl jsem s tím velké problémy i v tomto programu a bylo to dost nepříjemné. Jak je to s Blenderem teď? Jak se vám v něm dělají hry, je to už fajn, nebo pořád takové? |
Autor: | zgerbiak [ úte led 17, 2012 10:22 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hrad Bouzov |
3 krát som to spustil a 3 krát som prepadol niekde cez podlahu. :) Citace: Jak je to s Blenderem teď? Jak se vám v něm dělají hry, je to už fajn, nebo pořád takové? Neviem, hry v bge už takmer vôbec nerobím, ale od verzie 2.42 blender prešiel dlhú cestu k lepšiemu. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ úte led 17, 2012 10:42 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hrad Bouzov |
zgerbiak píše: 3 krát som to spustil a 3 krát som prepadol niekde cez podlahu. :) Ja som si pobehal po strechach ^^ |
Autor: | Bigbob [ ned úno 05, 2012 8:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Hrad Bouzov |
Prvá verzia s ktorou som robil bola 2.44(grafika)-2.45(herný engine) ale aj od tej doby spravil herný engine blendera ohromný pokrok. Už iba používanie logických stavov v 2.46, v dalších verziach rýchlejšie renderovanie a prehladnejšie uživatelské rozhranie, keby som mal vymenovat všetky rozdiely tak by to bol dlhý zoznam. Pokročilejšie veci som začal robiť až v sérii 2.5X a vyšších a ešte som nenašiel nič, čo by sa v ňom nedalo spravit, napr viacjazyčné texty s diakritikou, nastavenia pre hru, sieťovanie, normálové a stencilové mapy, animované textúry, velké scény s asi miliónom polygónov (a stále 40 FPS s kartou nVidia 8600GT), a animované postavy už tiež nie sú takrí žrúti výkonu jak bývali. Jediným problémom je dynamické osvetlenie, staršie zostavy(2007) neznesú viac ako 4 svetlá vrhajúce tieň naraz ale malo by sa to trošku zlepšiť vo verziach 2.62-2.64. Blender práve prebieha búrlivým obdobím. K projektu -> tiež som mal problém s prepadávaním sa pod zem(pri studni), asi spôsobený zrejme tým, že na hráča pôsobí nejaká sila zhora (z fyzikálneho hladiska ) a hráč má ťažisko pod úrovňou zeme čo spôsobí jeho vymrštenie do "podsvetia". Možno by pomohlo zvýšiť obnovovaciu frekvenciu fyziky (Physics steps a Physics substeps) ale neviem, či to v 2.42ke je. Potom ešte tie textúry sôch by sa dali spraviť tak, že by sa plátno s textúrou otáčalo k hráčovi (v 2.61ke to je v menu Properties -> Material -> Game settings -> Face orientation. Tam si vo vysúvacom menu nastavíš/nastavíte Bilboard.) EDIT: ešte si trochu rýpnem: Podla licenčných podmienok tvoja/vaša interaktívna prezentácia porušuje licenčné podmienky Blendera, kedže kód Blenderplayera a tvojej/vašej prezentácie je v jednom súbore a teda spadá pod licenciu GNU/GPL(open-source). Aby si/ste mohol prezentáciu distribuovať pod svojvolnou licenciou je treba oddelit .blendy od Blenderplayera napríklad upravením spúštača napr tak že spúštač spustí blenderplayer a ten následne spustí .blend. Potom ale treba vyriešiť problém so ochranou .blendov aby sa nedali čítať otvorením v blenderi. Väčšinu ludí odradí keď má blend súbor nastavené automatické spustenie herného režimu ale pokial ide o niečo väčšie, tak ochrana zdrojov by mala byť prioritou. Napr. šifrovanie pomocou klúča, ktorý má iba spúštač napísaný v C++ alebo v inom jazyku, ktorý bežne vytvára kompilovaný kód. Ale pokial tento projekt nebude nejak širšie prezentovaný tak by si toho nikto nemal všimnút a tým pádom na tom nezáleží |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |