blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Radiosita, pomoc s meshem.... http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=1038 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | MiliKiller [ pon kvě 02, 2005 2:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Radiosita, pomoc s meshem.... |
Lidi když koukam jak tu vÅ¡ichni breÄ |
Autor: | Ash [ pon kvě 02, 2005 3:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kedysi som nad tým špekuloval a vyšlo mi to na asi takýto postup: 1. UV mapovaný model (neprekrývajúci sa, s jednou textúrou) 2. vygenerovať z tohto modelu radiositu (ďalší model) 3. Python skriptom vypočítať u nového modelu UV súradnice všetkých vrcholov na základe súradníc pôvodného modelu 4. Python skriptom vytvoriť plošný objekt, kde budú súradnice vrcholov definované UV súradnicami radiositového modelu a budú mať farby z radiosity 5. tento objekt vyrenderovať do textúry Oproti Milikillerovmu postupu má výhodu v tom, že render textúry zabezpečuje Blender, takže sa netreba hrať s pixelmi textúry. Ale k naprogramovaniu som sa zatiaľ nedostal, tak to môže poslúžiť ako inšpirácia. |
Autor: | MiliKiller [ pon kvě 02, 2005 3:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Wow to mÄ› nanapadlo....heleme se dÃky....To je cool nápad....Zkusim to pÅ™ez noc.... |
Autor: | Ash [ pon kvě 02, 2005 4:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No, nie je to také jednoduché, hlavný problém je krok 3. Tam treba tipovať, v ktorom polygóne pôvodného modelu sa nachádza konkrétny malý polygón radiositovaného modelu. Táto časť ma hlavne odrádzala, aby som to urobil. |
Autor: | jm [ pon kvě 02, 2005 7:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ja myslim, ze, sorry ale nemuzu si ted spomenout na jmeno, co napsal walktruengine, ze to tam ma implementovany, trebaze to neni v popisu "enginu" jm |
Autor: | MiliKiller [ pon kvě 02, 2005 8:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nechci vás sklamat...ale nechodà pÅ™i radiositÄ› UV mapovánÃ....Radiosita ho zruÅ¡Ã Tak že se to v praxi nedá použÃt.... Je to v Å™iti.... |
Autor: | Ash [ úte kvě 03, 2005 9:07 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Milikiller, to, že radiosita zruší pôvodné UV mapovanie, som vedel, však preto v mojom kroku 3. treba obnoviť UV súradnice na základe pôvodného modelu - ten UV súradnice má a treba nájsť súvislosť medzi vrcholmi pôvodného modelu a radiositovaného modelu na základe ich priestorových súradníc. Základ je (ako som už spomínal) určiť pre každý polygón z radiositovaného modelu do ktorého polygónu z pôvodného modelu patrí. |
Autor: | MiliKiller [ úte kvě 03, 2005 2:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Heh práce jak na kostele To je asi clekem nereálný....je to moc matiky |
Autor: | Ash [ úte kvě 03, 2005 3:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Trochu som sa na to mrkol, treba pre každý radiositový polygon voči každému pôvodnému polygónu vyriešiť sústavu rovníc o 4 neznámych. Takže asi to nie je ani také ťažké, ako zdĺhavé. Skúsim sa do toho pustiť, keď budem mať nejaký výsledok, dám vedieť. |
Autor: | Ash [ úte kvě 03, 2005 3:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmmm, ako sa tak na to pozerám, problém sú štvorcové polygóny, tie do toho vnášajú nelinearitu, takže sa to nedá riešiť analyticky, ale treba použiť numerické metódy. No, to bude výpočet na celú noc... |
Autor: | jm [ úte kvě 03, 2005 3:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jen tak vam do toho vlezu, staci kdyz tady bude moznost zapict radiositu do (ciste)textury na podrozdelenym modelu a pak tu texturu smichat s vlastni na nepod rozdelenej model. to by uuuplne stacilo. jm |
Autor: | xixixao [ úte kvě 03, 2005 4:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Otázka ametéra mimo: Prosim vás, neporadili byste mi jak bych mohl obejít to, že se při texture bake nastaví špatná velikost? Já si s tim totiž nevim rady, muj photoshop ( 8 ) to neumí (nebo to možná já neumim s nim), jak to popisoval jm ve svém tutoriálu (už sem ho chválil? jestli ne tak je super), díky. |
Autor: | MiliKiller [ ned kvě 08, 2005 12:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jm : VždyÅ¥ o to mi Å¡lo Jenže ta Radiosita zniÄ |
Autor: | Ash [ čtv kvě 12, 2005 4:43 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Urobil som pár pokusov, tu je doterajší výsledok: Dole je pôvodný objekt s namapovanou textúrou, hore je radiositovaný objekt, vpravo je výsledný objekt so zapečenou radiositou do textúry a vľavo je rozbalený radiositovaný objekt pre render radiosity do textúry. Celé je to len v štádiu pokusov, takže zatiaľ žiadny skript nevypustím, najprv do došolícham do použiteľnej podoby. A ešte ukážka zapečenej radiosity do textúry: |
Autor: | jm [ čtv kvě 12, 2005 8:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no ajeto hotovy co se tyce zapeceni tak to ti neporadim je to bug toho scriptu. jm |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |