Právě je pon lis 25, 2024 11:30 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Radiosita, pomoc s meshem....
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 2:36 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Lidi když koukam jak tu vÅ¡ichni breÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:05 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Kedysi som nad tým špekuloval a vyšlo mi to na asi takýto postup:
1. UV mapovaný model (neprekrývajúci sa, s jednou textúrou)
2. vygenerovať z tohto modelu radiositu (ďalší model)
3. Python skriptom vypočítať u nového modelu UV súradnice všetkých vrcholov na základe súradníc pôvodného modelu
4. Python skriptom vytvoriť plošný objekt, kde budú súradnice vrcholov definované UV súradnicami radiositového modelu a budú mať farby z radiosity
5. tento objekt vyrenderovať do textúry

Oproti Milikillerovmu postupu má výhodu v tom, že render textúry zabezpečuje Blender, takže sa netreba hrať s pixelmi textúry.

Ale k naprogramovaniu som sa zatiaľ nedostal, tak to môže poslúžiť ako inšpirácia.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 3:21 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Wow to mě nanapadlo....heleme se díky....To je cool nápad....Zkusim to přez noc....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 4:07 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
No, nie je to také jednoduché, hlavný problém je krok 3. Tam treba tipovať, v ktorom polygóne pôvodného modelu sa nachádza konkrétny malý polygón radiositovaného modelu. Táto časť ma hlavne odrádzala, aby som to urobil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 7:01 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
ja myslim, ze, sorry ale nemuzu si ted spomenout na jmeno, co napsal walktruengine, ze to tam ma implementovany, trebaze to neni v popisu "enginu"

jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon kvě 02, 2005 8:38 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Nechci vás sklamat...ale nechodí při radiositě UV mapování....Radiosita ho zruší :( Tak že se to v praxi nedá použít....

Je to v řiti....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 9:07 am 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Milikiller,

to, že radiosita zruší pôvodné UV mapovanie, som vedel, však preto v mojom kroku 3. treba obnoviť UV súradnice na základe pôvodného modelu - ten UV súradnice má a treba nájsť súvislosť medzi vrcholmi pôvodného modelu a radiositovaného modelu na základe ich priestorových súradníc. Základ je (ako som už spomínal) určiť pre každý polygón z radiositovaného modelu do ktorého polygónu z pôvodného modelu patrí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 2:32 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Heh práce jak na kostele :) To je asi clekem nereálný....je to moc matiky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 3:05 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Trochu som sa na to mrkol, treba pre každý radiositový polygon voči každému pôvodnému polygónu vyriešiť sústavu rovníc o 4 neznámych. Takže asi to nie je ani také ťažké, ako zdĺhavé. Skúsim sa do toho pustiť, keď budem mať nejaký výsledok, dám vedieť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 3:30 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Hmmm, ako sa tak na to pozerám, problém sú štvorcové polygóny, tie do toho vnášajú nelinearitu, takže sa to nedá riešiť analyticky, ale treba použiť numerické metódy. No, to bude výpočet na celú noc...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 3:56 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
jen tak vam do toho vlezu, staci kdyz tady bude moznost zapict radiositu do (ciste)textury na podrozdelenym modelu a pak tu texturu smichat s vlastni na nepod rozdelenej model. to by uuuplne stacilo.

jm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 03, 2005 4:14 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Otázka ametéra mimo: Prosim vás, neporadili byste mi jak bych mohl obejít to, že se při texture bake nastaví špatná velikost? Já si s tim totiž nevim rady, muj photoshop ( 8 ) to neumí (nebo to možná já neumim s nim), jak to popisoval jm ve svém tutoriálu (už sem ho chválil? jestli ne tak je super), díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned kvě 08, 2005 12:57 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 01, 2004 10:03 am
Příspěvky: 526
Bydliště: Most
Jm : Vždyť o to mi šlo :)

Jenže ta Radiosita zniÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2005 4:43 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon črc 12, 2004 1:15 pm
Příspěvky: 382
Bydliště: Bratislava
Urobil som pár pokusov, tu je doterajší výsledok:
Obrázek
Dole je pôvodný objekt s namapovanou textúrou, hore je radiositovaný objekt, vpravo je výsledný objekt so zapečenou radiositou do textúry a vľavo je rozbalený radiositovaný objekt pre render radiosity do textúry. Celé je to len v štádiu pokusov, takže zatiaľ žiadny skript nevypustím, najprv do došolícham do použiteľnej podoby.
A ešte ukážka zapečenej radiosity do textúry:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2005 8:15 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 11, 2004 4:24 pm
Příspěvky: 1150
Bydliště: net
no ajeto hotovy :D

co se tyce zapeceni tak to ti neporadim je to bug toho scriptu.

jm


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz