blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Nejake informace
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=1503
Stránka 12

Autor:  kracho [ sob srp 20, 2005 5:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Nejake informace

Tak vas tu zdravim a vitam sa :) . Mal by som na zaciatok par otazok a verim, ze mi poradite. Takze za prve kolko si asi mozem dovolit polygonov v hre (aktualne zobrazenych), aby sa mi to nesekalo a tak? Ide mi o to, ze mam zaciatok hry, takze nic moc objektov a nejak mi to trha obraz. Ked nastavim na grafike pockat ne vertikalni synchronizaci, tak sa mi to zasa seka. Je to tym, ze je to v pythone a ten je obecne pomalsi, alebo sa to da v Gameblenderi nejak nastavit? Potom druha otazka: ako sa da ulozit hra? Mylsim ako pocas hry si ulozim poziciu. zatial som to nikde nenasiel. Tak zatial to staci, verim ze sa dotazy nakopia. dik

Autor:  jm [ sob srp 20, 2005 5:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

pocet polygonu zalezi na tvoji grafice a procesoru , ja hral hru delanou v blendru a ve scene bylo 120 000polygonu, sejvnout pozici ve hre :D
tak to neni tak jednoduchy. to bych se musel hodne zapotit aby ti dal reseni.
neni na to zaedna prednastavena funkce. musel by sis zvolit zpusob, kterej by ti vyhovoval a pak to postavit. nelepsi je se vracet na zacatek kol.
jm

Autor:  zgerbiak [ sob srp 20, 2005 5:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Takze sekanie.nejde ani tak o pocet objektou ako o ich zlozitost.rob jednoduche tvary aby tam nebolo moc vertexov.
Moze to byt aj tym aky mas nastaveny 'Bounds' vo fizike. odporucam Box.
A samozrejme ulohu hra aj aky mas stroj :wink:

Ulozenie hry: to sa da len pomocou pythonu.musis najskor napisat script a potom v controlleri zadat python a nazoc scriptu.

Vytam ta. Ludi co tu robia v GameEngine je tu dost malo.

o aku hru ide?

Drzim palec

Autor:  jm [ sob srp 20, 2005 5:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

jen poznamecka, ono jde taky o to jak cistej ten objekt je. nekdy par polygonu dela vetsi bordel nez 10 000 jinyho objektu.
osvedcilo se mi nacist objekt treba i s vysokym poctem polygonu z externiho souboru, je to lepsi kolikrat nez model z blendru, von ma totiz v sobe ten model pamet vyvoje(do urcite miry) a ta dela bordel,. nebo co.

jm

Autor:  zgerbiak [ sob srp 20, 2005 5:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

jm píše:
jen poznamecka, ono jde taky o to jak cistej ten objekt je. nekdy par polygonu dela vetsi bordel nez 10 000 jinyho objektu.
osvedcilo se mi nacist objekt treba i s vysokym poctem polygonu z externiho souboru, je to lepsi kolikrat nez model z blendru, von ma totiz v sobe ten model pamet vyvoje(do urcite miry) a ta dela bordel,. nebo co.

jm


To som tu uz niekde pocul.Ak spravne chapem tak mam si narobit objekty ulozit ich a potom zas nacitat v inom subore?
Vsetko v blendru?
a ma sa to ulozit ako .blend alebo .obj :?:

Autor:  kracho [ sob srp 20, 2005 6:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

hm, vidim, ze ste tu rychly:-) Co sa save tyka, ste ma moc nepotesili, no neva, aspon viem ze si to musim napisat v pythone, tak to snad nebude problem. Co sa tyka toho zobrazenia, tak polygony urcite hraju rolu. Inak moze byt problem aj v tom, ze ked clovek robi nejaky objekt v blenderu, tak nejak sa lepise robi face zo styroch vertexov, pricom oni su omnoho narocnejsie na vypocet nez trivertexove. to som uz zistil:-), tiez si myslim, ze to je strojom, aso to skusim na nejakej lepsej masine, moja ma zlu grafiku.
Inak co sa tyka hry, tak mam rozrobenych niekolko projektov, mozno tu niekedy poslem nejake screeny, ale to fakt neviem, je to na jedneho cloveka dost. Momentalne pisem AI. a trosku mi to robi problemy s tym blenderom. Mimochodom neviete nieco o nejakej fakt podrobnej dokumentacii k Gameblenderu? i v eng?moc by to pomohlo diky.



WinXP, AMDathlonXP2400+, 768RAM, ATI radeon 9200 128MB

Autor:  kracho [ sob srp 20, 2005 6:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

ad jm: mimochodom neda sa ta hra s 120 000 poly niekde stiahnut?

Autor:  jm [ sob srp 20, 2005 6:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

asi jo, jen si nepamatuju kde kouknu do svoji databaze.....tak sem nenasel, ale o nic si neprisel, neb to byl blba hra kde proste typek nahazel modely z poseru, takze 1 figura 10 000 polygonu, a jak to bylo cisty tak to slapalo. zadna armatura nic, jen pohyblivy objekty, jha sem tedka delal jednu vizualizacku a tam se normalne toci kolem 15 000 polygonu ktery se hejbou prez armaturu. ale dost dlouho se to nacitalo. hodne zalezi jak to mas nasekany.

jm

Autor:  MiliKiller [ ned srp 21, 2005 8:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

Blázni...Já optimalizuju....VÅ¡echny modely....Na scénu nikdy nedam víc než 7 000 vetrexu a to pužívam Culling napsanej v pythonu...Armaturama Å¡etÅ™im....protože nehoráznÄ› zvedaj HW nároÄ

Autor:  jm [ ned srp 21, 2005 8:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja taky optimalizuju....optimalizuju pro svuj komp. vetsinou pocitam ze maj lidi to samy,, a kolikrat lepci. par mesicu a veskera optimalizace je zase v pohode pod vykonem aktualnich masin.

no proste to musi bezet na vic strojich to je jasny, ale vetsinou neni problem.

jm

Autor:  kracho [ pon srp 22, 2005 6:58 am ]
Předmět příspěvku: 

hm mily milikiller, to by som fakt chcel vediet co to robis za hry, ked mas v scene len 7000 vertexu, to ani nechcem pocitat ako malo to je faceu. Len jedna postava u mna bude mat cca3000 face, niz uz nepojdem. Armaturami sa nechcem omezit, delam hru, kde bude v scene minimalne 10 animovanych postav, a bude to najma v exterieri s mnoha objektmi. s tymi trojuholnikovymi facemi mas urcite pravdu. Skusim dat ten bound na sphere snad to nejak pomuze. Mne islo v tomto vlakne skor o to, ze ci je engin nejak pomaly prave preto, ze na mojom stroji kludne a hladko rozjedem trebars MOHAA alebo ja neviem aku hru a v blenderi mam zatial len jednu postavu, dve budovy(bez interieru) a proste to nie je ono. FPS mi sice ide na nejakych 100 ale ako hovorim nestiha mi to vertikalne synchronizovat.
mimochodom budem sa opakovat neviete niekto o nejakej nadupanej dokumentacii diky

Autor:  kracho [ pon srp 22, 2005 7:02 am ]
Předmět příspěvku: 

mimochodom mohol by si poradit: kde sa da zohnat ten culling, a na co to presne je?

Autor:  jm [ pon srp 22, 2005 9:01 am ]
Předmět příspěvku: 

no von ma milii pravdu, jenze ja delam trosku jinej typ her.
urcity enginy ti treba nedovolej vic nez 2000 polygonu na model s armaturou(A6).
a maj dalsi omezeni. 7000 polygonu staci na dost vymakanaou hru, jen vedet jak to pouzit.

jm

Autor:  MiliKiller [ pon srp 22, 2005 12:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

Myslíš že jsem blázen??? Možná...ale mysím že i s malym poÄ

Autor:  MiliKiller [ pon srp 22, 2005 1:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jen doplním že sebevÄ›tší poÄ

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/