blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Spětná rotace ke stavu klidu http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=1569 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | xixixao [ pon srp 29, 2005 8:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Spětná rotace ke stavu klidu |
Tak jo, potřebuju helpnout, nevim si rady... Zatim sem nepoužil python, ale pude potřeba... Jediný co potřebuju je, aby když má daný objekt rotaci jinou než 0, tak aby se k ní "jakoby snažil vrátit..." Nevim jestli ste to pochopili... No snad mi někdo helpne ![]() |
Autor: | zgerbiak [ pon srp 29, 2005 8:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslis to tak ze mas napr. palicku ! a kym drzis sipku v pravo tak rotuje v smere hod. ruciciek / a ked ju pustis tak vracia na povodnu polohu? To budes musiet cez ipo a nastavis flipper ![]() Dufam ze som pomohol |
Autor: | xixixao [ úte srp 30, 2005 1:16 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No já to takhle nemůžu udělat, protože ta rotace je ovládána stiskama klávesnice, já vlastně potřebuju vytvořit odpor... Pokoušim se to napsat v pythonu, ale nevim jestli existuje ekvivalent k getPosition pro rotaci, v dokumentech sem nic podobný "getRotation" nenašel, nemáte stim někdo zkušenosti? |
Autor: | Ash [ úte srp 30, 2005 12:29 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Na zistenie orientácie objektu slúži funkcia getOrientation(), ktorá vracia orientačnú maticu objektu (3 x 3). Pre tvoje účely z nej musíš určiť charakteristiku aktuálnej polohy a smer stabilizácie a následne ho nastaviť do aktuátora - najlepšie cez hodnoty Torque.
|
Autor: | kracho [ úte srp 30, 2005 2:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zdravim, ked si to tu uz nadhodil (ash), mohol by si mi presnejsie povedat, co presne ukazuje ktora hodnota v getOrientation? Snazil som sa na to prist ale nechapem tie matice. len mi proste staci viediet ktora hodnota sa da pouzit ako orientace v X, kt. v Y a Z dik. |
Autor: | Ash [ úte srp 30, 2005 2:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
kracho, ako som už napísal, getOrientation() vracia maticu rotácie objektu - ak vezmeš ľubovoľný bod objektu a lokálny vektor jeho súradníc vynásobíš danou maticou, dostaneš súradnice bodu otočeného podľa danej matice. Táto matica sa dá vypočítať z troch uhlov otočenia podľa jednotlivých osí. Keď ju rozložíš po stĺpcoch, dostaneš zrotované vektory osí: [mat[0][0], mat[1][0], mat[2][0]] je zrotovaný vektor osi X [mat[0][1], mat[1][1], mat[2][1]] je zrotovaný vektor osi Y [mat[0][2], mat[1][2], mat[2][2]] je zrotovaný vektor osi Z V uvedenom príklade som y-ovú súradnicu vektora osi X na to, aby som zistil, nakoľko sa os odchýlila od pôvodného smeru (nezrotovaná je rovná 0, pri rotácii doľava je > 0, pri rotácii doprava je < 0) - je to samozrejme len primitívny príklad, ale hádam ukazuje smer, ktorým sa treba vydať. |
Autor: | xixixao [ úte srp 30, 2005 4:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty si genius Ashi, tisíceré díky! |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |