blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Dym, voda, obmedzenie rychloti http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=5549 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Kapo [ ned úno 10, 2008 7:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Dym, voda, obmedzenie rychloti |
Mam zase par otazok, dufam, ze mi helfnete Takze ako mam spravit dym z vyfuku? skusal som castice, daval som halo, texturu halo a dal som aby prudili...nic nezobrazilo, ked som dal P, takze neviem, s cim je problem... Dalej by som rad vedel, ci ide v BGE spravit realisticka voda, ta polopriehladnost samozrejme, vlnenie by sa snad dalo vyriesit armaturkami, ale mna zaujimaju efekty, ako: 1) Daco spadne do vody, voda sa ZAVLNI (!) 2) Realisticke vlny, ale take velke a poriadne, 3) Keby padal dazd (proste keby sa generovali z inej vrstvy padajuce kvapky), tak by na povrchu vody (stacila) textura, ta voda by mala pripominat fluid simulation, ale v BGE a plynule, tak ze sa nic nemusi BAKOVAT, ale proste ta voda aby reagovala realisticky ( s material0m si poradim) No a teraz mam problem so scriptom, ako mam obmedzit maximalnu rychlost objektu? proste uz je to vsetko nalinkovane, ja sa len pytam na zapis maximalnej rychlosti...lebo objekt, ked som vymodeloval velku drahu, siel pekne rychlo az ho vyhodilo do vzduchu, ked narazil ok, tak dufam, ze este s mojimi otazkami mate trpezlivost, a za pripadnu pomoc dakujem... |
Autor: | kracho [ ned úno 10, 2008 11:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nativne castice z blenderu nefunguju, musis to urobit pomocou empty a scriptom na generovanie castic (vlastnym) S tou vodou by som bol opatrny, da sa to riesit skriptom,ale je to narocne na vypocet, animacie na tvrdo zasa neriesia pad niecoho na lubovolne miesto, sli by tak spravit len tie vlny, tak velke ake si zvladnes spravit Ad 3.: ak mas na mysli dopad kvapiek, tak asi len animovanou texturou, inak pre dazd plati to same co o casticiach. Co sa tyka rychlosti tak to je jednoduche: Kód: max_rychlost=100
if aktualna_rychlost>max_rychlost: aktualna_rychlost=max_rychlost |
Autor: | Ash [ pon úno 11, 2008 10:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Plne dynamickú vodu, zrkadliacu a polopriehľadnú, je najlepšie robiť GLSL shadermi. Bohužiaľ, moje skúsenosti v tejto oblasti sú dosť malé... |
Autor: | Kapo [ úte úno 12, 2008 5:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
A nevies, kde by som sa mohol o tom docitat a daco naucit (aj s ukazkami, screeni atd) v Slovencine, pripadne v Cestine? lebo na blender.org som nasiel, lenze bolo po Anglicky, co mi trva ovela dlhsie sa naucit a pochopit... |
Autor: | kracho [ úte úno 12, 2008 10:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslim, ze po cesky, ci slovensky toho moc nenajdes. Najlepsie je prejst nieco anglicke, pripadne prestudovat dema a tak. Ale ono to uz je dost ina oblast, nez samotny gameblender ako taky. Ja by som sa zatial zameral skor na standardne funkcie a moznosti blenderu, i tak sa da dost vykuzlit, a sustredil by som sa na dokoncenie niecoho, dajme tomu menej kvalitneho, ale na dokoncenie niecoho. |
Autor: | Kapo [ úte úno 12, 2008 11:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No prave robim na ovladani auta (bezscriptovo - ide to...) ale neviem spravit, ze auto sa na mieste nebude otacat, ale myslim ze to pojde asi nejak property, alebo nejako inak, zistim si to, ked sa to podari, poviem, ale to s tou vodou a dymom by ma zaujimalo, pretoze je to dost pekny efekt, ale ked to bude mat velke naroky na PC, tak od toho asi upustim a zostanem pri armaturach a texturach... idem na tom dalej robit, aj ked mi top bude trvat dost dlho, kym k dacomu pridem ide hlavne o ovladanie, tocenie kolies je samozrejme hotove , ale to ovladanie auta je mlask dost mastna zalezitost...bez scriptov, ale bez scriptov je to aj tak lepsie, nemusim stahovat a odkukavat regression files, aby som to pochopil |
Autor: | vojtas1 [ stř úno 13, 2008 12:17 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Jsem taky zkoušel bezscriptový auto a je to vážně mazec . Ale je fakt, že je to už dost dávno, tak možná bych to už dnes zvládl. |
Autor: | kracho [ stř úno 13, 2008 12:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No tak ked sa ti obecne nechce do skriptov dovolujem si doporucit aby si na GLSL dopredu zabudol. Kazdopadne bez skriptu sa toho da dost, ale jednoduchy skript casto nahradi mnoho neprehladnych logick bricks. Tiez doporucujem dopredu si ujasnit ake technologie pouzijes a tie novsie, este vo vyvoji proste nechat na iny projekt. Inak budes stale riesit ako co urobit, miesto samotnej prace na hre. Inak to tocenie asi najlepsie cez tie property, ako pises, ale sam by som skutocne radsej zvolil nejaky skript. Ono nieje tazke sa python naucit. Hodne pomoze prikaz print dir(nieco) |
Autor: | Kapo [ stř úno 13, 2008 3:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Print dir? aha, lebo v logic bricks ked das daco ine nez "textured mode" tak ti vypisuje na obrazovku properties, teda sa mozes kuknut, ci si daco nezrobil zle, ale som si isty, ze to chcem spravit pomocou logic bricks, mohol by ma inak dakto zasvatit do taja niecoho takeho ako je...mam na mysli, ako upevnit objekt k dacomu, ale nie uplne, proste ked sa jeden pohne, tak en druhy sa bude tak hupat na nom, alebo nejako gumene to pripevnit, proste nie obycajny parent, vysvetli mi to dakto plz? lebo z regression files som ulne lebo fakt, tam som toho vela nezistil, aj ked tam boli take objekty, ako napriklad padajuca postava, ktora ked padne na chodnik, tak sa tak akoze neorzpadne, ale rozhodi ruky, a nie Ipom, ale nejako tak ako opisujem...proste boli tam nejake modre ciary, cakal som empty, ale oni sa spajali v nejakom bode proste vo vzduchu...fakt nechapem! |
Autor: | Ash [ stř úno 13, 2008 3:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Padajúca postava sa volá ragdoll. Robí sa s použitím constraint Rigid Body Joint. |
Autor: | Kapo [ stř úno 13, 2008 4:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Podrobnejsi postup...? chcem totiz upevnit nejako kolesu na vozidlo, ale nie uplne napevno a k vozidlu dam nejaku obalku (bola by samovrazda davat collision na cele vozidlo radsej spravim nejaku invisible obalku, ktora by bola velmi len tak orientacne vyrobena, aby bola ako kolizie aby robila ta obalka...) a musim este nejako zarucit, ze ked stoji, ze sa nebude otacat...na mieste...a kto by poradil, ohladom toho constraint, velmi pekne podakujem |
Autor: | freekill [ stř úno 13, 2008 7:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Hele postnu ti blend s kteryho bys to mel pochopit...dost jsem si s tím hral =). Je tam zaroven mensi ukazka fyziky bullet =). http://www.freekill3d.ic.cz/ragdoll+bullet.rar BTW: U prvni ukazky neni u kostek zaple Rigid body a no sleeping, takže to neni nic moc, resp. neprevrací se... |
Autor: | freekill [ stř úno 13, 2008 7:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeste jsem nalse jedno, trosku drastictejší http://www.freekill3d.ic.cz/autopanenka.rar |
Autor: | Kapo [ stř úno 13, 2008 10:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
hm, diki, nejak to uz skusim... |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |