blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Poskodenie auta http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=5665 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Kapo [ ned bře 09, 2008 11:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Poskodenie auta |
Prosim vas, nie je mozne nieco taketo v GE? http://img256.imageshack.us/img256/8519/demolition1xt6.gif (samozrejme daco jednoduchsie, len ci to ide...) za pripadnu pomoc dakujem... |
Autor: | Ash [ pon bře 10, 2008 12:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
V princípe to ide aj v GameBlenderi. Buď použiješ predpripravené meshe, alebo deformáciu vypočítaš za behu hry skriptom v Pythone (úpravou pozícií vrcholov meshe). Ale urobiť takúto deformáciu a ešte bez veľkej straty výkonu v reálnom čase, bude asi dosť makačka... |
Autor: | Kapo [ pon bře 10, 2008 3:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
sak prave ta strata vykonu ma zaujima, nikto by nevedel spravit daco taketo...? pls pls... lebo nieco podobne je v hre Mafia, tam ked narazim do stlpu, vzdy sa inak deformuje naraznik, alebo kapota, ked narazim, tak sa to nedeformuje predpisane (ako v GTA, 10 X narazim, 10 X sa rovnako poskodi kapota), ale nahodne, podla toho, ako silno narazim, do coho narazim, atd... |
Autor: | Ash [ pon bře 10, 2008 3:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kapo, takto, strata výkonu nastáva len počas deformácie, keď sa vypočítavajú nové polohy vrcholov meshe. Keď už je po výpočte (auto je zdeformované), tak to žiadny výkon neuberá. Takže to nie je až také zlé. Problém je v tom, že ak to bude low-poly auto, tak to zďaleka nebude vyzerať tak dobre ako v tejto animácii. Pri stredne hustej meshi to bude vyzerať lepšie, ale bude to náročnejšie. Asi najlepší prístup by bola kombinácia replace meshe a dopočítania deformácie - nová mesh by dodala visiace dvere, odtrhnutý nárazník, zdvihnutú kapotu a real-time deformácia by ich vhodne pokrivila. A pre elimináciu poklesu výkonu by sa pri každej kolízii rátala deformácia len raz - teda nerobila by sa postupne (ako je to na tom obrázku). |
Autor: | X_H_N [ pon bře 10, 2008 3:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tohle by se dalo resit kombinaci deformace a zmnenou textury |
Autor: | Kapo [ pon bře 10, 2008 3:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no ale ja mam dost divny model som si urobil, to nejde povedat, ci ho mam lowpoly, alebo high poly, pretoze je tam plno podpier, tlacitiek pacok koliesok, lucov (na kolese), atd...a tiez neviem, ako to pocitat, lebo je to dost...radsej poslem screen Takze daju sa na to vypocitat tie animacie? Lebo tak si neviem predstavit...no a este som sa chcel spytat, ze ako mam spravit, ze ked narazim autom do steny, ze pustit zvuk, ale ze ked narazim z velkej rychlosti, tak ho pustit hlasno a ked pojdem pomaly, tak ho slabsie pustit? za pripadnu pomoc dakujem |
Autor: | Ash [ pon bře 10, 2008 3:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kapo, je ťažké na takomto modeli robiť deformácie, lebo tam nemáš plechovú karosériu. Tomuto je možné odtrhnúť a pokrútiť blatníky alebo strechu, polámať kolesá a maximálne celé rozlomiť. Takže toto vidím skôr na upravené meshe... |
Autor: | Kapo [ pon bře 10, 2008 4:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
aha, skoda a neviete dakto, ako spravit ohen v Blenderi, teda ano, pridavat objekty, lenze ja to furt skusam a vyzera to blbo, len mi skacu dva ohniky nad sebou (IPO) alebo sa miha jedna zlta smuha (Dloc, alebo force, a cas trvania objektu)... poradte pls |
Autor: | Ash [ pon bře 10, 2008 4:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Oheň chceš v Blenderi alebo GameBlenderi? V Blenderi častice (particles), v GameBlenderi animovaná textúra. Malá rada: pozri si reálny oheň na videu a prejdi si to po snímkach. Dá sa z toho hodne naučiť. |
Autor: | Kapo [ pon bře 10, 2008 5:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ale sak samozrejme, ze v GE, zas taka lama nie som, ze by som o particles nevedel no teeeda... ale aj tak, raz som videl demo a vyzeralo to absolutne realisticky, teraz neviem, ako mam ten ohen spravit |
Autor: | batwin [ pon bře 10, 2008 7:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus tak, jak jsi to viděl v demu.. |
Autor: | kracho [ pon bře 10, 2008 8:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nie ze by sa tu ohen v GE neriesil, ale. Stiahnu si niekde texturu, kde mas animaciu celeho onha, s alphou. Namapuj to na plane (pripadne na dva prekrizene planes) ako animovanu texturu, nastav tomu "billboard" a mas hotovo. Ak niektory z postupov neovladas, pohladaj na nete, urcite najdes. |
Autor: | Kapo [ pon bře 10, 2008 10:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no...mam gif, ale proste sa to nehybe! asi budem musiet pouzit ten zgerbiakov script...? ci koho, ze sa to tam tak hybe... cela textura |
Autor: | Ash [ pon bře 10, 2008 10:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kapo, gif sa ani hýbať nebude, na animovanú textúru treba mať jednotlivé snímky rozložené v textúre... |
Autor: | zgerbiak [ stř bře 12, 2008 1:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ak mám pravdu povedať, tak ja som sa už kedisi dávno pokúšal o real time deformáciu. Tu je výsledok: http://multiplayer.ic.cz/zgerbiak/defor ... acia.blend Je to len malo rozrobená verzia, deformácia sa počíta len po osi Z do mínusových hodnôt a nebere v úvahu tvar objektu ktorý doň narazil(automaticky guľa). Žerie to moc procák, a to sú len jednoduché výpočty. Ale myslím že keby sa to vypočítavalo čojaviem raz za sekundu, tak by to nebolo také zlé. pokračovať v tom by vyžadovalo prácu s maticami a to je pre mňa španielska dedina. Ja si myslím že najlepší spôsob na deformáciu je cez armaturu závislov na premennej. Objekty okolo auta by detekovali kolíziu, podla rýchlosti by sa určila veľlosť deformácie a to by sa už len previedlo do premennej. Môžeš sa naučiť C++ a skúsiť PhysX, nič lepšieho som nevidel. http://www.ageia.com/physx/videos.html http://youtube.com/watch?v=dviWZcphcIQ |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |