Právě je stř lis 27, 2024 4:35 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Constraint - script
PříspěvekNapsal: stř srp 12, 2009 7:04 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Ok, takze po tom, co som nic nevygoogloval, na ICQ nic nezistil, na fore nic nenasiel, rozhodol som sa spytat tu na fore...

Mam script PointConstraint, ktory som zbuchal minulu noc :banana: a aj preto je mozne ze tam je chyba, ale skor logicka...vypis scriptu je nizsie...ma robit to (ako je v nom napisane), ze po tom, ako premenna Take nadobudne hodnotu 1, zaktivuje sa constraint medzi objektom Box objektom Cube.012 (oznacenie Me)...dalej je Else, ktory ma spravit to, ze constraint sa zrusi (remove constraint), lenze marne sa snazim zohnat informaciu, co je to constraint_ID, pretoze sa na to konzola stale stazuje (nepozna to), ani ked napisem getConstraintId(), tak mu to nic nepovie...

ako vidim, za nejaku dobu sa brutalne zmenila syntax a python protestuje proti "getOwner", vraj mam vyuzit Owner property...bohuzial co to je, ako to vyzera, kde to najdem som sa nedopatral...

Dalsim problemom je,ze keby som mal 50 objektov (krabicka, skrutkovac, stolicka atd), tak by som na kazdy musel pisat samostatny script (keby vyzeral takto), pretoze tam priamo beriem ID dvoch objektov (ten, ktory berem do ruky a ten, ku ktoremu to privezujem - kamera/postava), neda sa script napisat univerzalne, ze nie ID konkretneho objektu, ale objektu, na ktorom sa prave v Logic Bricks pytam/beriem do ruky/zaktivuje sa senzor, zatial som na nic neprisiel, toto je posledne riesenie po ktorom som siahol, kedze scriptovat viem velmi malo a tazko...keby sa dal constraint zaktivovat cez Logic Bricks, tak by som to spravil tym spoosbom...skusal som uz aj parent, ale to je prilis staticke

Dalsia otazka, ako nastavim objektu drzanemu v ruke (priconstraintovanemu) aby mal velmi malu hmotnost, pretoze ked ho drzim v ruke, doslova s nim rozrazam okolite predmety, chova sa ako tank...velmi lahko zrazi napriklad regal, ktory ma mass 100, popri tom, box ma mass 1...skusil som edit object, dynamics, set mass dal som 0.01, nepomohlo, skusil som dat disable rigid body pomohlo akurat vo vacsiu stabilitu telesa...ale nechcem dat rovno Ghost, aby som s nim nepresiel cez stenu, chcem, aby to bol pevny predmet, ale zaroven, ked s nim do niecoho narazim, aby sa nechoval ako objekt, ktory ma mass 10000.0...

Dufam, ze mi poskytnete odpovede/rady na tieto problemy a vnesiete svetlo do tmy, ktora ma obklopi ked zacnem scriptovat :-D za pripadnu pomoc dakujem...

Kód:
import PhysicsConstraints as PS

GL = GameLogic
cont = GL.getCurrentController()
own = cont.getOwner()

objList = GameLogic.getCurrentScene().objects

Box = objList["OBBox"]

Me = objList["OBTakeEmpty"]

constraintType = 1

Box_ID = Box.getPhysicsId()

Me_ID = Me.getPhysicsId()

pointPos_x = 0.0
pointPos_y = 0.0
pointPos_z = 0.0

if own.take == 1:
   constraint = PS.createConstraint(Box_ID, Me_ID, constraintType,   pointPos_x, pointPos_y, pointPos_z)

else:
   PS.removeConstraint(constraint_ID)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2009 3:35 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
no kdyz vytvaris tu vazbu tak ona ti vtaci to ID co potrebujes
nekde doma na to mam blend s nakladakem ke kteremu se da pripojit prives... skusim se po nem kouknout :shock:
getOwner() misto toho jen napises cont.owner

s tim drzenim objektu... no nebudes tomu verit ale problem je v interaktivite armatury s Bullet myslim to tak ze armatura muze ovlivnit fyzikalni objekty (to tak ze ke kostem priparentujes krabice) ale spatky uz to nejde :emo16:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2009 5:12 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
jasne, lenze ked ho chcem zapisat:

constraint_ID = constraint.getConstraintId()

Box.constraint_ID = constraint_ID

stale mi pise na RemoveConstraint(Box.constraint_ID) ze nepozna constraint, aj ked tam napisem (constraint_ID), "name 'constraint' is not defined"

a ja mam FPS, cize ziadna armatura...to, ze to rozraza objekty, ked je to priconstraintovane, aj ked ma malu mass bude v niecom inom...

A nepovedal si mi, ako to mam spravit univerzalne pre vsetky objekty (pridem k objektu, stlacim E, take sa zmeni na 1, zaktivuje sa script pre ten objekt, univerzalne, nie len pre objekt 'Box')...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: čtv srp 13, 2009 8:57 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ppk: poradil si mi dost divne, ked napisem cont.owner(), tak mi konzola vyhodi:
KX_GameObject is not callable (line 5)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 5:34 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
ty to owner mapises BEZTECHZAVOREK jakoby to byla obycejna promena chapes?
no a ten blend co sem ti rikal je http://ppk.hustej.net/truck-ppk.blend :wink: je tam takovej fajnej truck ke kterymu se da pripojit naves no a v tom navesu je script co te zajima myslim... :emo17:
jo tak asi tak ty to mas spatne v tom ze to id cko co ziska s te vazby co vytvoris musis hodit treba do
Kód:
gameLogic.GlobalDict
chapes a shovat je tam protoze ony jinak zaniknou ty tvoje lokalni promene :|


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 6:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no nic, nechapem to, na Blenderartists sme to poriesili, uz mi to ide perfektne, v podstate som to mal dobre, len ten constraint_ID robil problemy...teraz mam iny problem...ked narazim s objektom do inych, rozletia sa...aj ked ma velmi malu mass, ide o to, ze je moc napevno pripevneny k postave, malo by to mat nejaku volnost...ak chapes o com vravim...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: čtv srp 20, 2009 3:35 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
no mozma by mohlo trochu pomoct kdybys tem objektum do kterych narazis docela zvisil parametr form. oni pak budou mene reagovat na kolize nebudou tak divoke


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: čtv srp 20, 2009 8:57 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
xD nepokoj objektu som uz davno vyriesil :banana: (tu mi takmer vzdy odpovedaju na otazku dva problemy dozadu...ja uz som medzitym jeden vyriesil a mam dalsi...)

takze ten dalsi problem je jednoduchy: ako spravim, aby dva konkretne ojekty na seba nereagovali? proste kazdy z nich sa tvari ako normalny rigid body objekt, ale vzajomne sa tvaria ako ghost...nereaguju na seba, ale na ine objekty ano...to bude chciet asi script, ale v tutorialovej prirucke na tutorialsforblender som nic co by mi daco hovorilo nenasiel...poradil by si mi pls?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pon srp 24, 2009 3:41 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
no v blenderu gui v constr menu muzes zapnout aby spolu spojene objekty nekolidovaly. mozna by to neak slo udelat i skriptem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pon srp 24, 2009 8:35 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ppk píše:
no v blenderu gui v constr menu muzes zapnout aby spolu spojene objekty nekolidovaly. mozna by to neak slo udelat i skriptem.


pozor, po prve, nechcem, aby na seba reagovali iba ked je urcita premenna rovna 1, a po druhe, nie je vzdy ten objekt pripojeny k inemu...len ked je premenna 1, ja viem, ide to cez "no collision", ale ja robim constraint scriptom, a v dokumentacii som nic o no collision necital...mozno to tam je a ja to nevidim xD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pát srp 28, 2009 3:17 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
nevies nahodou ako zmenit hodnotu form pocas hry?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: pát srp 28, 2009 8:36 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
neskousel sem to ale skusil bych property v owner objektu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: sob srp 29, 2009 5:02 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ee, owner asi nepozna form premennu, ked dam own["form"] = 50.0, nic sa nestane...objekt ma podla mojho nazoru rovnaky form ako som ho nastavil defaultne, pretoze je rovnako rotovatelny ako predtym...alebo je pre tento pripad iny zapis? este by som rad vedel ako pocas hry zmenim status ghost/neghost ( :-D ), typ boundary boxu, ak je to sphere, radius objektu, a celkove tieto veci...v dokumentacii som to nenasiel :-( nasiel som len nejake ghost, ale to plati pre parent...any help? pls... :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: úte zář 01, 2009 5:45 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 26, 2008 7:44 am
Příspěvky: 116
Bydliště: Hrde mesto Krnov
zaps by mel byt stejny jako u jakekoliv jine promene o.vajco treba... no a ty kolizni meshe co ja vim tak to zmenit nelze, a ta dokumentace v oblasti fyziky stoji dost za prd, takze na to ze tam neco uzitecneho najdes bych asi taky moc nespolehal :emo20:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Constraint - script
PříspěvekNapsal: stř zář 02, 2009 1:22 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
ppk píše:
zaps by mel byt stejny jako u jakekoliv jine promene o.vajco treba... no a ty kolizni meshe co ja vim tak to zmenit nelze, a ta dokumentace v oblasti fyziky stoji dost za prd, takze na to ze tam neco uzitecneho najdes bych asi taky moc nespolehal :emo20:


ano, ale o.form (nie je to po novom o["form"]?) proste nic nespravi...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz