blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Occluder
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=6828
Stránka 11

Autor:  1adamm115 [ ned kvě 31, 2009 1:49 am ]
Předmět příspěvku:  Occluder

Occluder
Mohol by mi niekto vysvetlit ako to funguje??? Po anglicky moc neviem a v CZ/SK som nic nenasiel...

Autor:  Dreamak [ ned kvě 31, 2009 11:18 am ]
Předmět příspěvku: 

Occluder funguje tak, že objekty ktoré occluder(objektu pridáš vlastnosť occluder v Logic)zakryje celou svojou plochou sa nevykreslujú. najlepšie to uvidíš vo wireframe mode

Vzhľadom na to že vyšla 2.49 určite sa zase budem hodne venovať Game enginu, tak by som možno spravil nejakú testovaciu scénku, na ktorej by som to predviedol + by som opísal nejaké finty, obmedzenia atd.

Autor:  ppk [ pát čer 05, 2009 2:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

vsechno co takova vecicka zakryva se nerenderuje...

Autor:  Dreamak [ čtv črc 09, 2009 4:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

momo píše:
takže to slúži na zrýchlenie výpočtov?

Aj tak sa to dá nazvať, len treba byť opatrný pri vytváraní occluderov, pretože si môžeš celkom slušne zasekať CPU(GPU), ked to nastavíš zle.

Autor:  Kapo [ čtv črc 09, 2009 6:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Dreamak píše:
momo píše:
takže to slúži na zrýchlenie výpočtov?

Aj tak sa to dá nazvať, len treba byť opatrný pri vytváraní occluderov, pretože si môžeš celkom slušne zasekať CPU(GPU), ked to nastavíš zle.


napriklad kedy? je spravne nastavit dveram do domu a domu occluder? dom aj dvere su zavrete, tak sa to co je vnutri nevykresluje? alebo kedy je to pouzit najvhodnejsie, kedy, naopak, uplne zle a nepouzivat to?

Autor:  Dreamak [ pát črc 10, 2009 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Tu je to celkom dobre popísané http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/Game_Engine/Optimization, ja som to testoval na teréne(outdoor scéna) a fungovalo to výborne.

Autor:  Dreamak [ úte črc 14, 2009 10:34 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

momo píše:
Veď načo iné by sa zneviditeľnovali neviditelné objekty....aj ked samotný algoritmus na zistenie, či je objekt celý zakrytý určite do istej miery sam o sebe zaťažuje procák...asi si treba dobre premysleť či sa to oplatí použiť


ako presne funguje ten algoritmus netuším, len viem mometálne mi to umožňuje vykresliť krajinu 5x5 kilometrov a bez problémov sa v nej pochybovať ..

Autor:  Kapo [ úte črc 14, 2009 1:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Dreamak píše:
momo píše:
Veď načo iné by sa zneviditeľnovali neviditelné objekty....aj ked samotný algoritmus na zistenie, či je objekt celý zakrytý určite do istej miery sam o sebe zaťažuje procák...asi si treba dobre premysleť či sa to oplatí použiť


ako presne funguje ten algoritmus netuším, len viem mometálne mi to umožňuje vykresliť krajinu 5x5 kilometrov a bez problémov sa v nej pochybovať ..


coze??? :emo37:

Autor:  Dreamak [ úte črc 14, 2009 4:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Kapo píše:
coze??? :emo37:


Snažím sa prekopať testovací ostrov Utes z Army2. Uvidím ako to celé dopadne robím na tom po nociach. Chcel by som tam mať čo sa týka krajiny čo najviac detailov, kedže som na Arma2 pracoval ako hlavný map designer tak mám k dispozícii všetky potrebné data, hlavne LODy modelov, čo mi umožňuje rozbehať to aj v BGE. Keď budem mať prvé prezentovatelné výsledky určite to postnem aj sem.

Čo sa týka toho occluderu tak sa mi ho podarilo konkrétne na tejto mape celkom dobre využiť, ale tiež sú tam miesta(hlavne dlhé roviny) kde sa to využiť nedá.

Autor:  Kapo [ úte črc 14, 2009 4:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Dreamak píše:
Kapo píše:
coze??? :emo37:


Snažím sa prekopať testovací ostrov Utes z Army2. Uvidím ako to celé dopadne robím na tom po nociach. Chcel by som tam mať čo sa týka krajiny čo najviac detailov, kedže som na Arma2 pracoval ako hlavný map designer tak mám k dispozícii všetky potrebné data, hlavne LODy modelov, čo mi umožňuje rozbehať to aj v BGE. Keď budem mať prvé prezentovatelné výsledky určite to postnem aj sem.

Čo sa týka toho occluderu tak sa mi ho podarilo konkrétne na tejto mape celkom dobre využiť, ale tiež sú tam miesta(hlavne dlhé roviny) kde sa to využiť nedá.


no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?

Autor:  Dreamak [ úte črc 14, 2009 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Kapo píše:
no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?


jj presne tak occluder je hora, u stromov pri ich počte by to len spomalovalo. okrem occluderu na terene ešte LODujem aj samotný terén.

Autor:  Kapo [ úte črc 14, 2009 10:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Dreamak píše:
Kapo píše:
no dobre, ale co je occluder? hora, ktora zakryva napriklad celu polovicu ostrova? alebo povedzme strom, ktory zakryje jednu rastlinku?


jj presne tak occluder je hora, u stromov pri ich počte by to len spomalovalo. okrem occluderu na terene ešte LODujem aj samotný terén.


jak? mas strom, ked si od neho na 100 metrov vymeni sa za menej detailny, ked na 500 m za este menej detailny a ked na kilometer, tak zmizne? ako zistujes vzdialenost od objektu? script? robis to pracne pre kazdy objekt (vzdialenost vacsia ako x - vymen mesh za lod1, atd?)???

Autor:  Dreamak [ úte črc 14, 2009 11:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Occluder

Kapo píše:
jak? mas strom, ked si od neho na 100 metrov vymeni sa za menej detailny, ked na 500 m za este menej detailny a ked na kilometer, tak zmizne? ako zistujes vzdialenost od objektu? script? robis to pracne pre kazdy objekt (vzdialenost vacsia ako x - vymen mesh za lod1, atd?)???


vzdialenosť zisťuje near sensor.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/