blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
pohľad KAMERY (začiatočník) http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=7282 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | MOJE [ pon pro 14, 2009 12:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | pohľad KAMERY (začiatočník) |
Zdravím, v 3D blendery som už niečo robil, ale v GAME ENGINE ešte nič. Skúsil som nejakú animáciu, ktorá ide OK. 1. Neviem nastaviť POHĽAD KAMERY ( mám tam kameru, ale hra pozerá z iného pohľadu)? 2. Ako vložiť čas (stopky so zastavením MM:SS - alebo aspoň system. čas)? 3. Ako meniť hodnotu premennej a vypisovať ju ako text ? 4. Ako vložiť text v GAME ENGINE (napr. ako v hre na začiatku napíšete MENO a to meno sa pri hre niekde zobrazuje)? 5. Dá sa použiť VIDEO ako TEXTÚRA ? A DV kamera cez 1394 do BLENDER ENGINE ??? Chcel by som skúsiť nejaké vecičky do ŠPORTU - LIVE. Ak by sa dalo aj strih medzi kamerami ... VĎAKA |
Autor: | zgerbiak [ pon pro 14, 2009 2:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: pohľad KAMERY (začiatočník) |
1. Kameru z ktorej sa chceš dívať musíš ju nastaviť ako predvolenú. ctrl+0 Pred spustením hry si musíš dať pohľad z kamery. 0 2. pridáš premennú typu Timer. Zastavenie budeš musieť riešiť cez ďalšiu premennú. minúty a sekundy budeš musieť vypočítavať z toho jedného času 3. Hodnotu premennej môžeš realizovať cez actuator property. Vypisovať ju ako text, na to si pozri tento tutoriál http://www.blending-online.co.uk/8501/17001.html 4. Pridáš si premennú typu String. pridáš senzor Keyboard, zaklikneš All keys a do políčok LogToggle a Target zadáš meno tej premennej. Zobrazovanie riešiš tak isto ako v predošlom bode. 5. Dá. Iba od verzie 2.49. Robí sa to cez script. Podrobnejšie informácie nájdeš tu: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:S ... deoTexture Prehadzovanie pohľadu z kamier sa robí cez actuator Scene, nastavíš Set Camera a do OB zadáš meno kamery cez ktorú sa chceš dívať. |
Autor: | MOJE [ pon pro 14, 2009 2:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: pohľad KAMERY (začiatočník) |
VĎAKA za odpovede. Takže od začiatku. Mne tá kemera nejako nejde. v OKNE pozerám cez kameru (NUM 0) a keď stlačím P, tak to nahodí nejaký iný pohľad ( z iného UHLA) Tu je môj PROJEKT http://aplstudio.tym.sk/LIVE/File1.blend |
Autor: | zgerbiak [ pon pro 14, 2009 3:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: pohľad KAMERY (začiatočník) |
To preto, lebo máš na kamere Constraint Track To, ktorý game engin nepodporuje. Musíš to spraviť cez actuator Edit Object, ktorý nastavíš na Track To a do OB zadáš meno sledovaného objektu. Time slúži pre oneskorenie sledovania. Tento actuator zapojíš za senzor Always s pulzným režimom a controller AND. |
Autor: | MOJE [ pon pro 14, 2009 10:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: pohľad KAMERY (začiatočník) |
SUPER, VĎAKA. Čítal som o tom, ale vôbec som si neuvedomil, že som použil TRACK TO Nejaké TUTOR na tie ďalšie veci - aby som neotravoval s každou blbosťou. Ale ak nevadí tak by som asi troška len otravoval |
Autor: | MOJE [ úte pro 15, 2009 12:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: pohľad KAMERY (začiatočník) |
No tak už som troška postuppi. Ako pripojiť tie texty k tomu STAVU a ako s tým časom (stop, strat, min:sek) VĎAKA http://aplstudio.tym.sk/LIVE/File2.blend |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |