blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Nefungující auto
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=11&t=7348
Stránka 11

Autor:  foret [ pon led 11, 2010 10:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Nefungující auto

Mám jeden úproblém. vytvářím hru a měl jsem vizi, že každý level bude jedna nová scéna. v každé scéně chci mít na začátku stejné auto. v první scéně vše fungovalo dobře, alek dyž jsem vytvořil druhu, (zkopíroval jsem celou první) tak to auto nefungovalo. :cry:

pozn. auto je stažené z netu, je přes python. všiml jsem si, že když skopíruji scény, tak se u názvy pneumatik i auta přiřadí ".001". Myslím si, že je to důvod, proč to PYthon nepřečte, že mu tam prostě zavazí ty čísla za názvem. :?

Ptám se tedy - Jde tomu nák zabránit, nebo to nějak vyřešit? Případně použít 1model ve všech scénách?
Předem vám děkuji za odpověď, bez vaší pomoci to asi nebudu moci dodělat .... :emo04:

Autor:  Johny.D [ pon led 11, 2010 10:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Jo tohle znám z 90% to bude problém v nějákym názvu ad už v logic bricks a nebo ve scriptu prostě se ti tam všude dalo .001 mrkni co pise konzole tak to zjistis

Autor:  kracho [ pon led 11, 2010 10:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

No musim ta pochvalit, ze si na to prisiel. Normalne sa to riesi inak, ale ak sa nechces ucit python, a pouzijes tento sposob len teraz, da sa to odpustit. Skusil som prist na to, ako ti najefektivnejsie pomoct. Takze, v subore CarSetup.py si riadok 90-93 prepis nasledujucim kodom:

Kód:
x=GameLogic.getCurrentScene().getName()
prirad=x[-4]+x[-3]+x[-2]+x[-1]
   
   
   
# tire names
frontDriver    = "TireFD"+prirad  # front driver's tire
frontPassenger = "TireFP"+prirad  # front passenger's tire
rearDriver     = "TireRD"+prirad  # rear driver's tire
rearPassenger  = "TireRP"+prirad  # rear passenger's tire


Potom uz len nezabudni mat koncovku sceny rovnaku ako koncovku tych kopirovanych objektov v scene. Zistis to tym, ze kliknes napriklad na scena.005 a na auto a malo by mat koncovku tiez .005, ak ma napr. inu prepis koncovku v nazve sceny. Snad to je zrozumitelne, a bude to fungovat. Len potom moc nemen nazvy objektov, najma kolies.
PZOR nefunguje to na scene s nazvom "Scena", tu si tam ale nechaj, ale zacni pouzivat az Scena.001

Autor:  Johny.D [ pon led 11, 2010 11:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

A nebo jeslti v tom chceš mít ještě větší pořádek tak si udělej jeden blend ve kterym bude funkční auto a pak blend s okruhama To auto si tam pomocí "link" přidáš. Je to docela dobrý způsob abys v tom neměl chaos.

Autor:  kracho [ pon led 11, 2010 11:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Johny.D píše:
A nebo jeslti v tom chceš mít ještě větší pořádek tak si udělej jeden blend ve kterym bude funkční auto a pak blend s okruhama To auto si tam pomocí "link" přidáš. Je to docela dobrý způsob abys v tom neměl chaos.


To ale predsa nic neriesi, pretoze ak do novej sceny prida objekt so stejnym nazvom, stejne mu to tam prida .001 atd. Samozrejme prida mu aj skripty s koncovkou .001, ale uz mu to nepripise .001 vo vnutri skriptu, a je tam kde bol, akurat ze ma viac scriptov a viac prace s linkovanim vzdy 5 objektov a vzdy sa to sekne a nebude fungovat.

Autor:  Johny.D [ úte led 12, 2010 1:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Nejspíš jsi mě špatně pochopil.
Foret se ptal jak využít jeden model ve všech scénách.
tady je jednoduchá ukázka.

Přílohy:
test.rar [121.93 KiB]
63 krát

Autor:  foret [ úte led 12, 2010 5:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

kracho: Ta změna skriptu nějak nepomáhá, asi je to špatně napsaný :( . Jsi si jistý, že mám nahradit 90-93 řádek?

Johny.D : nějak jsem nepochopil, co mám udělat?

Autor:  Johny.D [ úte led 12, 2010 9:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

No das nahoře "file" append or link - vybereš všechny součásti auta a dole místo append dáš link a doporučuju relative paths. tím se ti přidá do scény objekt z jiného blend souboru. Editovat ho můžeš jen v tom druhym blendu kde máš to auto.

Autor:  kracho [ stř led 13, 2010 12:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Johny.D píše:
Nejspíš jsi mě špatně pochopil.
Foret se ptal jak využít jeden model ve všech scénách.
tady je jednoduchá ukázka.


No ja som ta dobre pochopil, ale ty si uplne nepochopil co Foret chce. On chce aby mu fungovalo auto so vsetkymi skriptami na vehicle wrapper, ktore si stiahol a nerozumie skriptom. Tak som mu to upravil, aby to nemusel cele menit.

To Foret, pokial si s tym nic nemenil a je to to auto co myslim, tak ano, posielam ti ukazku. Skus si tam pridat full copy sceny a spust hru. Budes to mat ale tazke, ked ani hotovy kod nedokazes zakomponovat do ineho kodu. Kazdopadne demo vypada celkom komplexne, len to chcelo dlhsiu trat, drzim palce a tesim sa az to bude s tymi 12 levelmi.

Autor:  foret [ pát led 15, 2010 2:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Pořád mi nejde zprovoznit to auto. Stáhnul sem ho odsud http://www.tutorialsforblender3d.com/Game_Engine/Vehicle/blend/VehicleFinished_249.blend Pokud byste byl někdo tak hodnej a upravil mi ten skript tak, aby to fungovalo, tak bych byl moc rád. Zkoušel sem to už nevim kolikrát a pořád to nefunguje... .

Autor:  kracho [ pát led 15, 2010 5:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

Aha, sorry, ja som to pisal v rychlosti a zabudol som tam hodit prilohu...co nepovies :-D Takze uz ti to posielam.

Přílohy:
VehicleFinished_249.rar [420.11 KiB]
66 krát

Autor:  foret [ pát led 15, 2010 5:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefungující auto

jj, fakt mockrát díky, snad to už bude fungovat

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/