blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Rychlost Blenderu na Linuxu http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=13&t=2553 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Pitris [ stř úno 22, 2006 9:47 am ] |
Předmět příspěvku: | Rychlost Blenderu na Linuxu |
Chtel bych zeptat, zda je nejaky podstatny rozdil v rychlosti Blenderu na Linuxu a MS Windows. Pokud to spravne chapu, tak Blender pouziva pouze OpenGL, ktery na Linuxu chodi (na rozdil od Direct X a podobnych proprietarnich reseni) a v tomhle smeru by tedy vyraznejsich rozdilu byt nemelo. Ptam se nekoho, kdo Blender zkousel na jednom pocitaci v obou systemech na jednom "zeleze", protoze MSWin mam jen v praci, ale zase tam nemam Blender (a doma naopak). Nechci tady rozvijet zadnou polemiku Windows vs. Linux. Dekuji za Vase zkusenosti. |
Autor: | 6xx [ stř úno 22, 2006 10:15 am ] |
Předmět příspěvku: | |
No vykreslovani grafiky +- stejne, pokud je optimalizovany tak mam v linuxu render rychlesjsi o 20% u jednoduchych scen az 60% u scen kde je hodne odrazu atd., meril jsem to ale asi pred rokem (proste 2.37a byla tehdy novinkou) |
Autor: | tol [ stř úno 22, 2006 11:34 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud sis tu linuxovou verzi sám zkompiloval, bylo by zajímavé ji srovnat ne ne s tou oficiální windows verzí, co stáhneš na blender.org, ale s verzí optimalizovanou pro Intel/AMD (ta je ke stažení jinde), docela by mě zajímalo, jestli by i proti ní byl Blender na Linuxu rychlejší nebo by to bylo zhruba stejné |
Autor: | Pitris [ stř úno 22, 2006 1:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To je spis otazka pro Jiriho. Ten ma kompilaci v palicku. Jinak, musim se priznat, ze pred casem jsem kompilaci zkousel, ale moje trelivost odesla nekam... pote, co jsem porad musel doinstalovavat dalsi a dalsi knihovny nutne k prekladu. Normalne vlastni kompilace nedelam, ale u mensich projektu (programu) se to da. Ale myslim, ze nebudu lhat, kdyz napisu, ze prelozeny Blender, pokud se dobre nastavi parametry pro prekladac, urcite rychlejsi bude! Mozna, ze ne ve vsem, ale nekde to urcite poznat pujde. Teda Tole... zda se, ze o vikendu mam co delat... Nasadil jsi mi pekneho brouka do hlavy... |
Autor: | tol [ stř úno 22, 2006 1:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No mě spíš šlo o to, že pokud někdo porovnává rychlost renderu linuxové verze, kterou si zkompiloval na vlastním počítači s Windows verzí staženou z oficiálních stránek, tak bych se spíš divil, kdyby ta linuxová nebyla rychlejší. Ale kdyby se srovnala s tou optimalizovanou Win verzí (která se dá taky stáhnout, nemusíš ji kompilovat), tak by výsledek mohl být jiný a docela by mě to zajímalo... Linux ale nemám, takže to nemůžu vyzkoušet... |
Autor: | Pitris [ stř úno 22, 2006 2:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Optimalizovana Win verze? Optimalizovane binarky (obecne) jsem jeste nevidel... Kazdopadne prubnu kompilaci na Tucnakovi |
Autor: | tol [ stř úno 22, 2006 3:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pitris: co jsem pochopil, tak oficiální verze je kompilovaná tak, aby běžela na všech procesorech, i např. těch, co nepodporují SSE2. Zde se však dá stáhnout optimalizovaná verze, která tyto instrukce podporuje. Render oproti oficiálnímu buildu je dle našich zkušeností rychlejší o 20-40 procent (záleží na typu úlohy). http://www.graphicall.org/builds/builds ... show&id=66 Dřív to dělal Antares a nové kompilace se objevovaly v jeho threadu na Elysiu, teď se objevují pravidelně s novými verzemi na Graphicall |
Autor: | jm [ čtv úno 23, 2006 2:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
zalezi na hardwaru, a dany akci. me napr hry na linuxu s nvidia drivrama s predkompilovanym blendrem z homepage bezeli na 100 fps oproti 60fps na win. jm |
Autor: | Pitris [ čtv úno 23, 2006 7:22 am ] |
Předmět příspěvku: | |
tol: No vida. Zase jsem o neco chytrejsi. To by me fakt vubec nenapadlo, ze nekdo dela i pro ostatni uzivatele kompilace pro specificky hardware. jm: To me tesi. Uvazuji o novem "zeleze" a napadlo me to castecne nahodou (jestli praci v 3D nahodou netahne hlavne procesor-myslim otaceni a zoom) a castecne po shlednuti demo videa na Xgl http://www.novell.com/linux/xglrelease/... To je mazec. Alespon je videt, jak se ty grafiky za hrisne penize flakaly |
Autor: | 6xx [ čtv úno 23, 2006 10:11 am ] |
Předmět příspěvku: | |
BTW: Tady jsou taky ke stazeni optimalizovane cvs verze pro athlon-xp a pentium 4: http://blender6xx.ic.cz/blendercvs-2.41-athlon-1luk.tgz http://blender6xx.ic.cz/blendercvs-2.41-pentium-1luk.tgz |
Autor: | mallox [ úte bře 07, 2006 11:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
poradil by prosim nekdo tutorial na kompilaci blenderu 2.41 po linux? na 3dscene je, ale pro starsi blender a pres grafiku.. diky.. |
Autor: | viduka [ čtv bře 09, 2006 9:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: poradil by prosim nekdo tutorial na kompilaci blenderu 2.41 po linux?
na 3dscene je, ale pro starsi blender a pres grafiku.. diky.. je to vcelku jednoduchy, stahnes, rozbalis a spustis skript v source/tools/hmake/ pro jistotu ho spust jako root. kdyz se objevy nejaka error, tak se mrkni co chybi a doinstaluj balicek vyvojovy verze toho co chybi (balicek bude mit v nazvu *-dev). co si pamatuju tak bylo potreba to co je na 3dscene.cz + freetype-dev a mozilla-dev + urcite_jeste_nejaky. good luck |
Autor: | 6xx [ pát bře 10, 2006 3:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tyhle verze jsou 32-bitovy, takze jo, urychlilo by se to. Jenom bych te asi mel upozornit na to, ze tahle vyvojova verze ma podle vseho castecne prepsano vykreslovani takze je pomalejsi nez stejne optimalizovana 2.41 |
Autor: | 6xx [ sob bře 11, 2006 12:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
moner píše: Aha, takže je to zbytečné si instalovat na 32 bitovku, že? Hm, škoda.
Ehmm...promin jestli to bude znit blbe, ale umis cist?. Psal jsem ze je to 32-bit, takze to zbytecne neni |
Autor: | 6xx [ sob bře 11, 2006 1:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha...no, optimalizovany to je, ale zda se mi, ze je to asi stejne rychly jako neoptimalizovana 2.41, ale ta nema ty ficury co ma tahle vyvojova verze |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |