blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Co rozhoduje o rychlosti blenderu na PC
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=13&t=4820
Stránka 11

Autor:  xeonikx [ pon čer 11, 2007 9:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Co rozhoduje o rychlosti blenderu na PC

zajímalo by mě co se ze sestavy pc nejvíce podílí na rychlosti blenderu, hlavně teda tvorby videí, čekat celý den na video formatu 320*240 délky jedna a půl minuty, je docela nářez, mam procesor pentium 3GHz, 512 ram, a grafiku geforce 128, tak procesor zatim o moc vymakanější být nemůžu, tak nevim, díky za odpovědi.

Autor:  tol [ pon čer 11, 2007 10:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

editace: grafická karta, paměť, v menší míře procesor
render: procesor, paměť

Autor:  xeonikx [ pon čer 11, 2007 10:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

:D ok takže ramku to chce, to jsem si myslel.

Autor:  tol [ pon čer 11, 2007 10:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

xeonix: ne, to jsem nepsal, ptal ses, co má na co vliv a já ti to napsal. Nedá se jednoduše takhle říct, co ti nejvíc pomůže, záleží, jaké scény počítáš. Těch 512MB sice dneska není žádný zázrak, ale pokud děláš např. scény, které jsou náročné spíš třeba raytracingem, než množstvím a rozlišením textur a počtem polygonů, tak ti paměť moc nepomůže a potřebuješ spíš silnější procesor.

Prostě záleží na tom, co od toho chceš. Paměť je pro práci s Blenderem méně podstatná, než procesor a grafika, pokud ti Blender vyloženě nepadá na hubu, když ta paměť při renderu přeteče.

To v menší míře procesor v mém první postu bylo myšleno, že má při editaci menší vliv než grafika, ale rozhodně je důležitý a to dost.

Paměť je nejlevnější, pokud máš prachy, kup spíš procesor nebo grafiku, paměť můžeš poladit později, na ten 1GB,který je tak optimální, upgraduješ celkem lacino.

Autor:  kracho [ úte čer 12, 2007 11:27 am ]
Předmět příspěvku: 

No ja, ked som este mal kompl (nez sa po.ral) a mal som 256ram, tak som ju zvysil na 768, a bol to vyrazny rozdiel. Scena bola narocna na mnozstvo polygonov, nez textur a odrazov. Povodny render 30minut, po pridani ram 2minuty. Procesor som mal vtedy sunku. ale asi fakt zalezi na type sceny.

Autor:  SirThomas [ úte čer 12, 2007 1:17 pm ]
Předmět příspěvku: 

Poměr mezi výkonem procesorem a pamětí musí být vyvážený, pokud budeš mít slabší procesor tak ti ani 2GB RAM moc nepomůže. Render scény je hlavně věc procesoru.

Výkonný PROCESOR, málo RAM -> PROCESOR bude čekat než se mu scéna z RAM uloží na disk a opačně.
Slabý PROCESOR, hodně RAM -> PROCESOR pojede na plný výkon, protože scéna je celá načtená v RAM.

Z toho plyne, že pokud je dostatek RAM tak rychlost renderu je přímo úměrná výkonu PROCESORU v mašině. Standartně s Tolem používáme 2GB RAM a PROCESOR upgradujeme vždy pokud to finance dovolí. Teď se připravujeme na 4-jádro od Intelu, protože 22.července slevní na 5-6 tisíc bez DPH.

Dále na editaci scény blender používá knihovny OpenGL, z toho plyne že na "vrtění" scény se vztahuje výkon grafické karty. Procesor není na editaci do jistého momentu až tak důležitý.

--------------------------------------

Přesunuto do Blenderware.

Autor:  Sagi [ úte čer 12, 2007 7:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

zajimavy, dost sem se toho dozvedel. dik

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/