blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Realita vs. Fantazie
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=3&t=5913
Stránka 11

Autor:  Antharon [ stř čer 11, 2008 2:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Realita vs. Fantazie

V poslednej dobe mi táto otázka vŕta hlavou čím ďalej, tým viac, ktorým smerom sa podľa vás uberá grafika? A čo vy? Čo vás viac priťahuje, absolútna možnosť reprodukovať čokoľvek, alebo divoké experimenty, kde sa medze nekladú? Nebojte sa vyjadriť, človek v tom koľkokrát nájde hlbšiu myšienku, než sa zdá! :P

Autor:  Bumpkin [ stř čer 11, 2008 6:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

heh relita v dizajnu :wink: opravdu nevidim treba zadny smysli v cakancich na stenu tak ze to moc za obraz nebo tak proste nepovazuju :wink: ani kubismus nebo podobny veci mi neprijdou jako umeni nevidim v tom zadnou podstatu, ale treba originalni dizajn (z umeleckych skol) se mi libi ted tim myslim spis uzitej dizajn nez sochy a dalsi veci, tam taky nepovazuju za neco skvelyho kdyz nekdo udela ruco kouly a povazuje to za sochu to opravdu moc za umeni neuznavam, a to same bych mohl aplikovat na 3D grafiku, tak ze kdyz vidim XXXXXXX kulicek pohromade tak mi to moc nerekne, ale kdyz uvidim skvele dizajnovanou zidly udelanou ve 3D ktera by i mohla bejt funkcni tak to i zajasam :wink: takovejdle nazor mam na vetsinu veci :)

Autor:  Sagi [ stř čer 11, 2008 8:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

tak ja narozdil od bumpa beru i veci ryze umelecke s nulovym praktickym vyuzitim.. kubismus mi prijde jako jeden s nejdokonalejsich smeru, prave protoze se zda pracuje predevsim s fantazii. Tam kde jsou presne vymezene hranice (napr, presne zobrazena zidle) neni prostor pro fantazii.. nic mi to nerekne.. jen se na to podivam a reknu si ze je to hezky. ale nezamyslim se nad tim.

Nad Ragnosovo ulici se "snehovou" kouli jsem premyslel mnohem dyl nez nad jakoukoliv scenou s "obycejnym" autem a proto jsem z toho mel vetsi pozitek.

Autor:  xmalda [ stř čer 11, 2008 10:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak to ja zas musim souhlasit s Bumpkinem. Jsem sice architekt a k umeni mam blizko, ale klanim se spise k praktickemu hledisku. Kdyz vymyslim objekt, musi se v nem dat bydlet a ne ze bude jen na oko. Ale musi byt i pekny :)
No a jestli realicno nebo originalitu, tak jak kdy. Osobne mam rad originalitu. At je to darek k narozeninam, nebo film. Realisticky musi vypadat vizualizace pro zakaznika, i kdyz i tam je urcita fales a v realu to vypada jinak :). Tak samo kdyz se namaluje a upravi specialisty misska, tak v TV vypada jaka to neni kocanda a kdyz se s ni probudite rano v posteli, tak rychle zpatky ke stare :D

Autor:  Antharon [ stř čer 11, 2008 10:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

je to zvláštne ale tú snehovú gulu sme včera preberali so spolubývajúcim :)

A to už ste si asi všimli, ale ja si moc s realitou hlavu nerobím, no a čo že to nemôže fungovať, vždy sa predsa da vyhovoriť na MFT faktor (magia-fyziologia-technologia) ktorý pokryje všetky problémy :)
Keď je to zaujímavé, tak to beriem, aj keby to bola runway na jazyku zeleného jazvečíka v nafukovacom kolese... Na druhú stranu také to "Umenie" typi dripping u pollocka nie je moje, z neho sa mi páči iba pop-art...

Autor:  AD [ čtv čer 12, 2008 9:57 am ]
Předmět příspěvku: 

Zhruba ve 22 letech jsem se souhrou okolností dostal do kontaktu s lidmi, co dělají do moderního umění. Do té doby jsem ho neměl rád, ale musel jsem názor poopravit. Nicméně mě spousta věcí i obecně uznávaných dodnes moc neoslovuje. Moderní umění je už hodně o individuálním vnímání a spousta věcí uniká, když neznáte souvislosti, které znají lidé, kteří taková díla naopak vyhledávají. Osobně mě nejvíc vždycky pobavilo, jak nás řada autorů na vernisáži po odbytí si nutných povinností vzala do hospody s tím, že už ty oduševnělé kecy nemohou poslouchat a že se jde na pivo. Nejvíc se bavili tím, že teprve na vernisáži se "dozvěděli" co to vlastně namalovali.

Realismus sám o sobě je jen ukázkou zvládnutí řemesla a je jedno, jestli 2d, nebo 3d či v jiné tvorbě. Teprve když do toho dáte atmosféru, nebo myšlenku, nejlépe obojí tak se z toho stává víc, než řemeslo.

... Ke zmiňovanému MFT faktoru ... všeho s mírou. Pokud to má vizuálně fungovat, je třeba pracovat s MEMy, tedy přirozenou snahou lidí na nové věci napasovat to co už znají. Když vytvoříš něco přílis odvázaného a originálního, tak se to neujme. U umění není masovost účelem, ale ve filmu, hrách, ilustracích atd... to bez nich nejde. ... Teda pokud za tebou nestojí bohatý sponzor, který tě "prosadí"

Autor:  Ragnos [ čtv čer 12, 2008 2:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

jestli realističnost nebo fantazii, jedině stylizovanou realističnost což je vlastně dá se trochu říct obojí ::)

Autor:  xixixao [ čtv čer 12, 2008 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Já mám jednoduchej příklad: nádherně vymodelované auto, ze kterého vystupuje kostka. Někde třeba na kapotě. Jakoby jí tam někdo vylisoval z plechu. Tak, aby když se na to podívám, si řek: to vypadá jako fotka, ale to přeci nemůže být pravda. Tim pádem taky tíhnu k 3d grafice ve sci-fi obecně. Film Já robot, pominu úplně všechno až na jednu věc: roboti a "future" náklaďáky na roboty. S takovouhle motivací sem do 3D grafiky šel.

Autor:  DonaldX [ čtv čer 12, 2008 10:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak v tomto sa zhodujem s Ragnosom. Vždy sa hodí realitu si nejak prikrášliť, stylizovať . Aby do svojej práce autor pridal aj kúsok seba a nie len kopíroval. Ale len do tej miery aby to stále vypadalo funkčne :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/