blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Tip: řez objektem http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=39&t=7113 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | vklidu [ stř zář 30, 2009 2:00 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Tip: řez objektem | ||
Edit: pro aktuálnější informace (cycles nebo vznikající skutečný volumetrický material) pokračujte na http://blenderartists.org/forum/showthread.php?242127 Technika je zalozena na jednoduchem Node materialu (v pripadne otexturovaneho rezu +Composite Node). Navazal jsem na prispevek Matta Halldina ( http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=125351 ), kde k tomu pouziva texturu typu Blend, ta cast objektu skryje. Tohle neni samozrejme zadna novinka, ale v tomto spojeni (prurez objektem) jsem to nevidel, a po par upravach mi to pripada jako pouzitelna technika. Treba se nekomu bude hodit :) Tutorial-Part-1 - nastaveni materialu (Edit: link na video smazán) pozn.: zapomel jsem zapnout v materialu TraShadow (transparent shadow), aby se svetlo dostalo do krychle (ve videu se vykresluje jen AO) Section - simple color http://www.vimeo.com/6686912 http://www.vimeo.com/6717077 Tutorial-Part-2 - texturovany rez (Edit: link na video smazán) Section - textured and shaded pozn.: u objektu se Subsurf trochu pokulhava vysledek za teorii :) na vnitrnich plochach objektu se obcas renderuji nejaky zbytky. UPDATE 18.11.09: Poznamka, ze se u objektu se Subsurf renderuji nejake zbytky je uplne mimo. Timto se omlouvam. - nejde o problem pri pouziti funkce Subsurf, ale pouziti kamery v PERSPEKTIVNIM modu - v tomto modu ma funkce Front/Back (Node>Material>Geometry) problem spravne urcit venkovni a vnitrni plochu objektu. Nejcasteji k tomu dochazi v mistech ostreho uhlu pohledu na mesh. - v ORTHOGONALNIM rezimu kamery je to bez chyb - spatna zprava je, ze netusim jak to odstranit, a take soucasny build verze 2.5 to dela stejne - zkusim pozadat kodery, ale predpokladam, ze prirazena priorita bude asi dost hluboko pod blenderground :) tak treba casem. Blend
|
Autor: | Siso [ stř zář 30, 2009 2:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
sikovne |
Autor: | G_Taurus [ stř zář 30, 2009 2:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
vychytané :) |
Autor: | Pitris [ stř zář 30, 2009 3:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Paráda: Admini/moderátoři, myslím že by stálo za úvahu tento thead někde přesunout, jinak zde zapadne v zapomnění, ale nenapadá mě kde . |
Autor: | G_Taurus [ stř zář 30, 2009 3:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Pitris píše: Paráda: Admini/moderátoři, myslím že by stálo za úvahu tento thead někde přesunout, jinak zde zapadne v zapomnění, ale nenapadá mě kde . napadla me poznamka na hlavni stranku ale cekam na F.Monda svoleni. |
Autor: | SirThomas [ čtv říj 01, 2009 8:59 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Také myslím, že zde je to vyloženě škoda. Zatím přesunu do "oznámení" a uvidíme kam to dáme, ideální by bylo přímo formou článku na Blender3d.cz |
Autor: | Pitris [ čtv říj 01, 2009 4:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Co třeba v sekci Download modelů a dalších materiálů dát ještě jednu podsekci, Tipy a triky nebo Návody. Pokud si pamatuji, vklidu je v takových vychytávkách docela plodný , takže pokud by se dohledaly (nemusí se cíleně hledat - kdo najde, dá vědět ) některé starší návody, mohlo by se tam toho nakupit více. Ostatně databázi modelů/materiálu máme, a zejí prázdnotou, ovsem pár tipů a nápadů, které zmizely v propadlišti dějin jsem tady pár zaregistroval. Hned prvními kandidáty na přesun považuji Tutorial: více materiálů na jednom objektu Blender - klávesové zkratky (pro 2.48+) a Knihovna tutorialů. |
Autor: | vklidu [ sob říj 03, 2009 1:12 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
dekuji za ohlasy :) @Pitris: diky za duveru, ale starnu a bude to jen horsi :) |
Autor: | SirThomas [ pon říj 05, 2009 9:55 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Pitris píše: Co třeba v sekci Download modelů a dalších materiálů dát ještě jednu podsekci, Tipy a triky nebo Návody. Pokud si pamatuji, vklidu je v takových vychytávkách docela plodný , takže pokud by se dohledaly (nemusí se cíleně hledat - kdo najde, dá vědět ) některé starší návody, mohlo by se tam toho nakupit více. Ostatně databázi modelů/materiálu máme, a zejí prázdnotou, ovsem pár tipů a nápadů, které zmizely v propadlišti dějin jsem tady pár zaregistroval. Hned prvními kandidáty na přesun považuji Tutorial: více materiálů na jednom objektu Blender - klávesové zkratky (pro 2.48+) a Knihovna tutorialů. Hotovo a můžete hlásit další články na přesun do nové sekce. |
Autor: | Pitris [ pon říj 05, 2009 5:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
SirThomas píše: Hotovo a můžete hlásit další články na přesun do nové sekce. Díky. Zohledním Tvou laskavost ve své závěti. |
Autor: | vklidu [ úte říj 06, 2009 1:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Aktualizace - tutorial druha cast - texturovany rez. A to bylo naposledy co jsem to delal. Zabralo to prilis mnoho casu (asi nejsem ten pravy :) a porad je tam co opravovat. Prvni video jsem delal s JIng, kde je limit 5 minut,a le nakonec jsem se tam narval. Druhe video jsem zakopil Jing Pro, ale tam je ten limit taky (nepozornost) jen je vystup krom SWf take MP4, ale jak vidim velikost stejna a kvalita sla dolu. Barvy se mi zdrbaly spojovanim )mozna to jeste jednou vyjedu, ale je to casozrout) Priste to vypada na klasicky post screenu :) Timto dekuji vsem za podporu v prvni casti, bez ni bych to nedotlacil. |
Autor: | kaucukovnik [ stř říj 28, 2009 4:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Ahojte. Noo, moc se mi to libi jen mi nejak nefunguje rezani objektu podle toho pridaneho plane. Postupoval sem 4x podle toho swfka ale porad nemuzu prijit na to, co bych tam mel jeste nastavit. Na stazenem souboru jede vsechno krasne. Pokud se vsak pokusim pridat nejaky plane ja sam, tak se objekt vubec neorezava. |
Autor: | vklidu [ stř říj 28, 2009 10:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
postni nebo posli blend, vic nevim jak pomoct :) |
Autor: | kaucukovnik [ čtv říj 29, 2009 6:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
Oki. Tu to posilam. Urcite to je jen nejaka ptakovina proc to nejede. http://kaucukovnik.eschranka.cz/obr/pokus.blend |
Autor: | vklidu [ čtv říj 29, 2009 11:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Tip: řez objektem |
v edit modu cely plane oznacit a otocit podle osy Y o 90stupnu (R,Y,90) (vysledku muzes dosahnout i zmenou nastaveni os v paletce MapInput u materialu pro Cube z XYZ na ZXY, ale obecne jde o to, ze objekt urcujici pozici textury muze byt cokoli (Empty, Suzanne- - -) pro blender je dulezity jen stredovy bod a osy. to jak je face planu natocceny je mu fuk. dulezite je to pro nas, abychom meli lepsi predstavu jak nam textura bude prochazet objektem, proto plane natocime v edit modu do shodne pozice s texturou) |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |