blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

volumetricke mraky lyzovacka
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=4&t=3972
Stránka 11

Autor:  vaba [ ned lis 12, 2006 3:41 pm ]
Předmět příspěvku:  volumetricke mraky lyzovacka

V Blenderu jsem se pokusil o realisticke volumetricke mraky. Faktem je, ze mraky jsou volumetricke, ale napr. v kombinaci s volumetricky svetlem uz ne. No casem....

Přílohy:
lyzovacka1.jpg
lyzovacka1.jpg [ 44.72 KiB | Zobrazeno 1125 krát ]
volumetric_clouds8.zip [21.3 KiB]
64 krát

Autor:  Alfisko [ ned lis 12, 2006 4:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

no je tu jeden problem.. mraky nevypadaji az tak jako mraky.. vypadaji spis jako kour nebo prach, jinak ten snehulak je dobrej typos :P, ale kde ma lyze ?
bohuzel ti s tema mrakama neporadim.. mraky sem jeste nedelal :-/

Autor:  vaba [ ned lis 12, 2006 5:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re:

Af píše:
no je tu jeden problem.. mraky nevypadaji az tak jako mraky.. vypadaji spis jako kour nebo prach, jinak ten snehulak je dobrej typos :P, ale kde ma lyze ?
bohuzel ti s tema mrakama neporadim.. mraky sem jeste nedelal :-/


K tem mrakum...je to pokus o puffy clouds, tedy a takové ty nadychané mraky. Chyba asi bude v kompozici. Mozna preskupit objekty, aby to vic vypadalo jako mraky. Je to docela zdlouhava prace...

Ja predstavu mam jak by to slo vyresit, myslim kombinaci volumetrickeho svetla a mraku. Ja aplikuju proceduralni texturu na skupinu objektu typu plane. Ja to chtel kombinovat se skupinou metaballu, ktere by byly pruhledne a jen by rozsekali volumetricke svetlo, aby to vypadalo jako ze nekde prochazi a nekde ne. Idealni by bylo kdyby treba nejaky meta objekt kopiroval strukturu proceduralni textury, ktera tvori objem mraku. No mozna nekdo rekne jak na to...

Take jde o to, aby i svetlo pres mraky prosvitalo v ruzne intenzite.

Snehulak lyze nema, protoze je podle me nepotrebuje. Jen leti dolu a hrne snih pred sebou. Jeden cas jsem to chtel animovat. Snehulak by byl vlastne jako kyvadlo, pohyblive oci, pusa a ruce a poradnej sjezd, hrnul by snih pred sebou. K tomu kombinovat pohled z vlastnich oci s vnejsim. Neni cas :( Motiv za uplatu prenecham :)

Autor:  taby [ ned lis 12, 2006 7:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
K tem mrakum...je to pokus o puffy clouds, tedy a takové ty nadychané mraky. Chyba asi bude v kompozici. Mozna preskupit objekty, aby to vic vypadalo jako mraky. Je to docela zdlouhava prace...

Ty mraky nemají "nebeskou perspektivu". Mraky jsou jednak více méně na obloze řazeny vodorovně a pak je na nich vidět hloubka - dálka. Ty tvé mraky jsou myslím dobrým pokusem, mám za to, že jsou znehodnoceny právě nedodržením těchto dvou předpokladů. ;) Ale za sebe mohu s klidem říct, že mě až tak moc neurážejí :D
Jinak Asi by bylo dobré, aby byl stejně osvícen i sníh. Myslím tím, že pokud jsou do červena nebo růžova mraky, tak se sněhem a sněhulákem to bude obdobné. :)
Navíc toto světlo je buď časně ráno nebo při soumraku, proto by i sněhulák a další předměty měly asi vrhat dlouhé stíny. :)

Autor:  vaba [ ned lis 12, 2006 9:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

Taby píše:
Citace:
K tem mrakum...je to pokus o puffy clouds, tedy a takové ty nadychané mraky. Chyba asi bude v kompozici. Mozna preskupit objekty, aby to vic vypadalo jako mraky. Je to docela zdlouhava prace...

Ty mraky nemají "nebeskou perspektivu". Mraky jsou jednak více méně na obloze řazeny vodorovně a pak je na nich vidět hloubka - dálka. Ty tvé mraky jsou myslím dobrým pokusem, mám za to, že jsou znehodnoceny právě nedodržením těchto dvou předpokladů. ;) Ale za sebe mohu s klidem říct, že mě až tak moc neurážejí :D
Jinak Asi by bylo dobré, aby byl stejně osvícen i sníh. Myslím tím, že pokud jsou do červena nebo růžova mraky, tak se sněhem a sněhulákem to bude obdobné. :)
Navíc toto světlo je buď časně ráno nebo při soumraku, proto by i sněhulák a další předměty měly asi vrhat dlouhé stíny. :)


:) s temi stiny jsi me dostal, u svetel jsem to mel vypnute - u pracovni verze je pak rychlejsi rendering.

Osvetleni je reseno jednak svetly a take pres ambien occ s nactenou HDRI mapou zapadu slunce, mozna zvednout inzetitu, trochu do oranzova to je.

S tou perspektivou ... jeden objekt mraku je tvoren krychli (hodne plane objektu) s objektem empty jako s centrem pro mapovani proceduralni textury. Puvodne jsem to testoval tak, ze particle systemu jsem nalinkoval prave tu krychli s empty a castice jsem pustil do vrchni casti sceny - vysledek nic moc, take jsem testul jednu velkou krychli, vlastne pres celou scenu, ktera by definovala cely volume prostor a particle systemu jsem nalinkoval jen objekt empty - take nic moc. Nakonec jsem par krychli dal na pozadi a vysledek je podle toho videt :) Mozna ale nekdo vi vic nez ja, takze jestli je rada, tak sem s ni. Matne si take vzpominam, ze jeden cas byl primo nejaky texture plugins na volume kour, bohuzel jsem o nej prisel, take myslim, ze nefungoval se vsemi verzemi Blenderu.

Diky

Autor:  taby [ ned lis 12, 2006 10:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mrkni na toto: http://www.linuxgraphic.org/section3d/b ... x-ang.html :)

Autor:  vaba [ ned lis 12, 2006 11:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re:

Taby píše:


tohle by urcite mohlo resit pruchod volumetrickeho svetla pres mraky, Nadruhou stranu se touhle metodou urcite nedosahne puffy clouds Dopredu si troufam rict, ze to zase nebude ono . Objem tam bude chybet. No snad ty napady tady uverejnene casem prispeji ke konecnemu reseni.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/