Právě je sob lis 23, 2024 3:11 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: čtv dub 17, 2014 1:21 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Ahoj.
Tedy je můj poslední počin. Snažil jsem se vytvořit low poly meč použitelný třeba do her. Model je volně ke stažení na adrese http://www.blendswap.com/blends/view/73478.
V tomto oboru nejsem kdovíjak super zkušený, tak budu rád za každou konstruktivní kritiku :-)
Příloha:
lowpoly_sword_black_&_gold_banner_576.jpg
lowpoly_sword_black_&_gold_banner_576.jpg [ 161.3 KiB | Zobrazeno 6650 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pát dub 18, 2014 2:01 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Cau, ak mozem poradit, nikdy netexturuj hipoly ale az priamo lowpoly a snaz sa pridat nejaky ten "extra" detail....momentalne je tam pridana farba a nejaky cloudy overlay...skus pridat nejake zaujimavejsie overlaye a pohraj sa aj s nejakymi skrabancami a pod
snad to aspon trocha pomoze :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pát dub 18, 2014 9:24 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Díky za radu. Teď to byl první kompletní projekt co jsem se snažil udělat nějaký low poly model, tak ještě nemám vychytané workflow. S tím texturování si to určitě vezmu k srdci ... upřímně si myslím že zrovna texturování je jedna z mých slabší stránek. Ale zapracuju na tom ;-). Mohl bych se tě zeptat jestli víš o nějakém dobrém zdroji informací ohledně bakování normal map. Už jsem shlédl několikero návodů ale ještě si pořád nejsem jistý v tom kdy a kam je dobré dát edge split + jak to kombinovat s UV seems atp. Kdyby jsi o něčem dobře popisujícím tuhle problematiku věděl, tak bych byl velmi vděčný :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pát dub 18, 2014 1:55 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
najlepsim zdrojom je asi [url]http://wiki.polycount.com/NormalMap?highlight=%28\bCategoryTexturing\b%29[/url]

Ale v skratke ti to popisem aj tu:
osobne vacsinou davam "edgesplit" asi pri 25 stupnoch, niekedy menej niekedy viac
kde davas edgesplit, musis splitovat aj UVcka
kde edgesplit nedavas, UVcka splitovat nemusis ale mozes

taktiez doporucujem bakovat v xnormal, blender pekárna je šmejd


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pát dub 18, 2014 2:43 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
A když používáš takovouhle automatizovanou metodu na splitování edgů = relativně hodně UV seems, tak potom texturování asi neděláš v 2D editoru?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pát dub 18, 2014 9:44 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
vo photoshope...samorejme je na tom viac roboty ked to splitujes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 12:20 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Díky moc za info :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 9:33 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
v pohode :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: pon dub 28, 2014 1:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 23, 2006 1:18 am
Příspěvky: 602
Bydliště: SR, Žilina
Supr video, kde vysvetluje jeden z najcastejsich problemov pri bakeovani textur
je to na iny soft, ale nevadi. Export do obj podporuju myslim vsetky 3d softy
http://www.youtube.com/watch?v=kGszEIT4Kww
Tiez doporucujem xnormal.
postupov workflow je viac, zalezi na konkretnom pripade, poziadavkach enginu a pod.
doporucujem aj kontrolu priamo v engine napr. unity, unreal alebo marmoset(plateny)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: úte kvě 13, 2014 10:38 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 17, 2009 2:29 pm
Příspěvky: 251
Bydliště: Desná
Diky moc za reakce.
Koukal jsem že už je do masteru Blenderu zaimplementovaný bake pro Cycles. Zkoušel jste ho už někdo ... jen zběžně jsem koukal, že má podporu pro Cage objekty ... z toho usuzuju že se bude asi jednat o jiný způsob bakování jak u BI. Tak jen jestli někdo máte nějakou reálnou zkušenost. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Low poly Meč
PříspěvekNapsal: úte kvě 13, 2014 10:50 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Osobně jsem to ještě nezkoušel, ale na blenderartist.org je tomu věnováno celé vlákno. Je to použitelné, ale nedoděláné - tedy spousta základních fičur chybí (jak už to u blenderu bývá zvykem). Když jsem to vlákno prolítával, tak jsem narazil na to, že v současné implementaci nejde automaticky ukládat zapečené textury na disk. Místo toho to přepisuje aktivní texturu v node editoru. Na to si dej bacha, aby sis pak omylem nepřepsal nějaký důležitý textury.
Osobně bych bejt tebou zůstal u xnormalu :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz