Právě je sob lis 23, 2024 4:20 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 152 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: pon lis 18, 2013 2:39 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
kartu mám GeForce GTX 570. Všechny materiály jsou 0,6 nebo méně, i odlesky. Scéna zesvětlá dost při aktivním Caustic. Nejvíc šumu si myslím produkují světelné rampy pod stropem. Můžu poslat do mailu, ale opravdu jen pro potřebu studia, ještě to není ani odevzdané.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: úte lis 19, 2013 7:41 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Tak jsem dělal pár testů a dospěl jsem k tomu, že jsem tady napsal několik nesmyslů. Za to se omlouvám. :oops:
Zásadní novinka pro mě byla, že :!: nastavení Light Paths má zcela zásadní vliv na rendertime při renderování interierů :!: . Udělám ještě nějaký testy a pošlu výsledky.
Ostatní věci, co jsem psal jsou snad správně :)

Dovolil jsem si rekonstruovat ten tvůj interier (hlavně aby nasvícení bylo srovnatelné) a podařilo se mi získat tento výsledek, který je téměř bez šumu:
http://marekmoravec.cz/Interior.jpg
Celkový render time je 110 minut, ale renderoval jsem tři skupiny světel, tekže by to šlo ještě trochu zkrouhnout, pokud by se to renderovalo najednou. Navíc jsem renderoval na GTX 560, takže na té tvé kartě by to šlo taky rychleji.
Problém je, že teď nedokážu popsat celý postup, jak toho dosáhnout a navíc je součástí toho postupu kompositing v Nuke. Princip spočívá v tom, že vyrenderuješ scénu jenou s těmito hodnotami:
clamp = 1.0
Light Paths:
Bounces:
Diffuse: 2 (možná by stačil i jeden)
Glossy: 2 (pokud máš zrcadla proti sobě, musíš tohle zvýšit)
Transmission: 2
Filter Glossy: 1
No Caustics: Nezaškrtnuto

důležité je, abys vyrenderoval jednotlivé Indirect passy

Pak to vyrenderuješ ještě jednou, s timto nastavením:
clamp = 0.0
Light Paths:
Bounces:
Diffuse: 0 (možná by stačil i jeden)
Glossy: 0 (pokud máš zrcadla proti sobě, musíš tohle zvýšit)
Transmission: 0
Filter Glossy: 0
No Caustics: Zaškrtnuto

tentokráte potřebuješ ty Direct passy a Color passy.

Oba rendery uložíš jako openEXR MultiLayer a skombinuješ je v kompozitoru. Já jsem ještě ty indirect passy prohnal přes redukci šumu (to bohužel nejde v blenderu - budeš muset použít jiný program) a tím jsem odstranil i ten zbytkovej drobnej šum, kterej mi tam zůstal. Oba rendery jsem renderoval na cca 1150 samplů - ten direct light by tolik samplů ani nepotřeboval...

Zkusim to napsat do nějakého srozumitelnějšího tutoriálu ale asi to nebude hned...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: úte lis 19, 2013 7:50 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Ještě přikládám blend:


Přílohy:
Interior_xmalda.zip [157.52 KiB]
149 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: stř lis 20, 2013 4:24 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
wow, výsledek je až nereálně čistý :-). S tutoriálem bys udělal obrovský počin. Nuke neznám vůbec a s nodama jsem skončil u nastavování materiálů.
Ještě ve scéně často používám místo světel, materiály Emission. Například u té světelné rampy u stropu. Světlo se mi zdá přirozeněji rozptýlené. Jestli i toto není zdrojem většího šumu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: pát lis 22, 2013 6:05 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
detail modelu lanové zábrany Obrázek full:http://www.studiomalda.cz/blender/zabrana_lano.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: sob lis 23, 2013 12:23 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte úno 08, 2011 6:01 pm
Příspěvky: 41
Ten materiál kovu se povedl (dobře nasvícené). Lano je taky fajn, ale možná by šlo ještě vylepšit, např. přidat částice (hair) a nasimulovat tak malinkaté ''vlásky'' viz.http://4.bp.blogspot.com/-Mr38ZWB8GA0/T7GXBT6TexI/AAAAAAAABzg/uAmDOUD7AZs/s1600/rope.jpg, každopádně je to věc osobního názoru, někdy tam ty vlásky být nemusejí ;).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2013 5:10 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
ten closeup se povedl dobře :-)
mě by celkem zajímalo jak to vypadá v té scéně, si počkám... :-)

G_Taurus :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: ned lis 24, 2013 8:55 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
díky za návrhy, dělal jsem ho dle tohoto tutoriálu: http://www.blendernation.com/2013/11/22 ... n-blender/
Ve scéně už asi nebude, je odevzdáno :-). Snad ho ale někdy použiji v jiné scéně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: pát úno 14, 2014 7:56 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
další vizualizace interiéru a boj s cycles :-)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 10:04 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Za mě palec nahoru :emo17:
Jen drobnost, co mě teď napadla: Ta voda co teče z kohoutku mi připadá trochu samoúčelná. Připadá mi, že jde jen o demonstraci toho, že umíš vytvořit i vodu, ale jinak to moc smysl nedává...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 12:19 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Mozno to ma demonstrovat fakt, ze v danej miestnosti vie tiect voda - ty by si tiez nechcel kuchynu bez vody :-D

P.S.: praca sa mi paci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: sob úno 15, 2014 2:07 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
ty žaluzie tam jsou fajn, ale měly by vrhat stín od Slunce. chybí mi bevel na některých hranách. A dalo by se z toho vytěžit víc. jinak je to na dobré cestě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: ned úno 16, 2014 2:35 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
děkuji za komentáře. Slunce nemám nastavené na ostré stíny,i materiál žaluzií není moc dobrý.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: pát dub 25, 2014 10:25 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 17, 2008 1:04 pm
Příspěvky: 330
Bydliště: Frydek
dokončuji návrh malé ložnice
full: http://www.studiomalda.cz/blender/rezy_01.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: malda WIP
PříspěvekNapsal: sob dub 26, 2014 12:04 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 06, 2008 5:13 pm
Příspěvky: 571
Bydliště: Wallachia (Vsetín)
Nechtěl bych se skutálet z postele večer :) Asi by to bolelo...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 152 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz