Právě je sob lis 23, 2024 6:21 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: úte črc 26, 2011 4:08 pm 
Offline
......
......
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 05, 2006 8:34 pm
Příspěvky: 909
Bydliště: Liberec
Ja osobne bych si nejdriv zkousel hlavu v sculptrisu jen tak ze srandy a az potom bych sel na hlavu v blenderu se spravnou topologii.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: úte črc 26, 2011 5:05 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Když jsem dřív dělal hlavy tak mi dost pomohlo že sem si to nejdřív nahrubo sculptnul v blenderu a až pak jsem řešil topologii přes retopo. Každopádně děláš pokroky ta topologie už je celkem slušná spíš si trochu nastuduj proporce lidský hlavy v poměrech. Na první pohled třeba vidim že máš pusu moc nízko ke bradě.

Tady je jeden odkaz abys věděl co mam na mysli, ten návod jsem nečet tak si můžeš najít třeba nějakej jinej nebo jestli to chceš mít v češtině a máš čas tak doporučuju knihu Parramón Anatomie člověka ale v podstatě sou tam popsaný ty samí principy:
http://www.artyfactory.com/portraits/dr ... head_1.htm


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 8:56 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Tak další pokus, tentokrát jsem s tím trochu více spokojený, dělal jsem to podle reálných referencí a ne podle šíleného náčrtu, který jsem si udělal. Už jsem tam dal i první nástřel vlasů (vypadá to s nima líp). Trochu jsem myslím zbabral síť v oblasti nad očima.
Takže tady to je:
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_3.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_4.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_5.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_wire_2.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 10:05 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Nechci se tě nijak dotknout, ale hlava je pro tebe příliš velký sousto. Sice jsi z toho tutoriálu správně okopíroval edge flow, ale samotnej tvar tý hlavy je uplně špatně. Mohl bys případně poslat, podle jakých referencí jsi to dělal? Ať ti můžem snáz poradit, v čem je chyba.
Osobně bych doporučil začít něčím lehčím. Pokud tě zajímá organické modelování, začni modelovat jednoduchý zvířata. Zkus třeba udělat hada. Ten není tak těžkej a dá se i celkem snadno rigovat. Pak si zkus třeba nějaký těžší zvířata a než se pustíš do lidské hlavy, vymodeluj si lebku. Lépe se modeluje, protože z referencí snáz poznáš její tvar. Pomůže ti to cítit tvar hlavy a obličeje a hlavně proporce(!). Ty ti momentálně ujížděj nejvíc (obří oči, uši taky jinde, než by měli bejt, ...).

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 10:12 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Jan píše:
Tak další pokus, tentokrát jsem s tím trochu více spokojený, dělal jsem to podle reálných referencí a ne podle šíleného náčrtu, který jsem si udělal. Už jsem tam dal i první nástřel vlasů (vypadá to s nima líp). Trochu jsem myslím zbabral síť v oblasti nad očima.
Takže tady to je:
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_3.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_4.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_5.jpg
http://muzvid.wz.cz/obrazky/hlava_wire_2.jpg

Vypadá to jako by si vůbec nepochopil co jsem chťel minule naznačit nemůžeš tím být trochu více spokojený ale hodně spokojený je to jako když se snažíš nwm třeba vyhoblovat dřevěnou desku prostě hobluješ tak dlouho dokud něni rovná to samé u hlavy upravuješ a upravuješ dokud není super.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 10:38 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Mě přijde jako bys udělal skoro tu stejnou hlavu jako minule s miniaturními změnami


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 11:11 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Velkej problém se začátečníkama co se pokoušejí o hlavu třeba je že vycházej s toho že se to udělá na jeden zátach s tim že rovnou vyfikneš poligony tam kde maj být ale ve skotečnosti to je o nekonečných ůpravách a předělávání které může trvat desítky hodin s tim že když budeš dělat další bude to rychlejší a hlavně musíš používat reference pokud nejsi odborníkem na anatomii člověka nebo nemáš odmodelovaných aspoň pár schopných hlav a jeto pouze o tom ladit odchylky vůči referencím mesh flow je na styl svalu v obliceji kdyz to nechces tak rpožívat najdi si na netu ukázky od jinejch modelářů a laď a laď dokud to nebude anatomicky podobné s realitou a síti podobné k profíkům.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 12:49 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Musím sem taky napsat svůj náhled na věc, o co se vlastně snažím:
Já nechci a nechtěl jsem vymodelovat reálnou hlavu reálného člověka. Prostě modeluju a dělám nový charakter, charakter, který je zjednodušený, charakter na jednoduhcé animace. Samozřejmě, že kdybych dělal podle reálu, oči udělám menší, že by zakrývaly i část duhovky, pusu vymodeluju a nebude jenom extrudovaná dovnitř a celkově se s tím budu dělat daleko delší čas.
Materiál, který to taky ještě o dost vylepší teprve budu pořádně dělat, ta hnusná umělá žlutá je tam prostě tak aby tam byl nějaký materiál. Moje spokojenost vycházela z toho, že se mi narozdíl od minulého pokusu podařilo, že hlava vypadá trochu mladší a trošku "přívětivěji". Jestli jsou mé názory mylné, pak se mnou ještě mějte trpělivost a napiště a odůvodněte, co konkrétně je špatně.
Díky Jan


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: čtv črc 28, 2011 7:48 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Nevim jestli znáš http://www.3dtotal.com/ ale kdyžtak se tam koukni. Tam jsou skilleři a jsou tam převážne charactery.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 12:29 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Jan: no myslis ze zaklady topologie se nedodrzuji na zjednodusenych charakterech?? :roll:
ach jo... ve hvězdných válkách jsou také ,,zjednodušené,, charaktery (zjednodušení je jen iluze!!!)
topologie musela být zachována kvůli animovaní a dodržení určitých anatomických rysů a to ten tvůj model nedodržuje a to by si měl celkem rychle pochopit...
nikdo se ti neposmívá nikdo tě neuráží... všichni se ti snaží pomoct ale nevidí žádný náznak kde by si využil aspoň jeden link který ti sem byl poslán....
tím že se tu zeptáš nebo sem vystavíš svou praci tak očekáváš reakce komuniti a ne vždy se ti musí dostavit jen té kladné....

uplně přesně se dopouštíš u svého modelu této chyby
Obrázek

nevíš prostě jak ty loopy rozdělit ktery je ještě použít na ústa a který už na bradu a nos....

zadej si aspoň do google heslo human head topology a uvidíš kolik ti toho vyjede... uvidíš tam hlavně ukázky hlav na kterých bude demonstrováno jak rozdělovat řady fejsů (oční, nosní, ústní dutina atd...) to je první krok!! druhý je studovat anatomii aby si do toho pak mohl zakomponovat stvalstvo a další věci

nazávěr bych přehodnotil být tebou argument že je to jen jednoduchý charakter... až uděláš kostku a na ni hodíš texturu s podobným motivem jako je tento: :) tak může teprve tvrdit že je to zjednodušený charakter :wink:


Naposledy upravil Bumpkin dne pát črc 29, 2011 5:43 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 7:42 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Když jsem psal ten příspěvek předtím, tam jsem tím myslel hlavně to jak to vypadá.
Na ty loopy u pusy a nosu, jsem vůbec nějak nemyslel, byla to chyba.
Většinu odkazů jsem opravdu použil, zatím až na ten od lokhorna, protože se týká toho jak udělat reálnou hlavu.
Jdu na to znova.

Jo a ten link je nefunkční.


Naposledy upravil Jan dne pát črc 29, 2011 2:04 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: pát črc 29, 2011 8:09 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Tu mas step-by-step tutorial na hlavu, je tam dobra topologia, sprav si ju raz-dva krat aby sa ti zarycli hlavné prvky tváre, potom skus robit z hlavy :wink:
http://www.cgarena.com/freestuff/tutori ... dmodeling/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2011 6:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Tak po delší odmlce z důvodu prázdnin a dlouhého oddělení od blenderu opět přidávám další model. Ještě to zdaleka není ono, poprvé jsem si na něm zkusil texturování, vycházel jsem z tohoto výborného videonávodu: cgcookie. V souvislosti s tím bych se rád zeptal, jestli někdo nemáte odkaz na nějakou (nejlépe český, ale nepředpokládám, že by se nějaká taková našla) popsanou teorii dělání materiálu kůže, jaké všecky normal, spec a jiné mapy se používají a tak. Jet totiž naprosto podle videonávodu je věc jedna a zvládát teorii proč to tak je je věc druhá. Tady je ještě zmiňovaná hlava:
http://i54.tinypic.com/xdb0oz.jpg]
http://i55.tinypic.com/2zp03sh.jpg
http://i54.tinypic.com/14uj6mf.jpg
http://i55.tinypic.com/333z9fb.jpg


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2011 7:08 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
No vida, tady je videt poradny kus cesty dopredu. Co se tyce modelovani, za ultimatni material povazuji tenhle 6. dilny tutorial na cgcookie: http://cgcookie.com/blender/2009/01/09/modeling-a-human-head-series-part-1/ V soucasnosti vznika dalsi serie, trochu zrevidovana.

A material je asi nejpodrobneji popsan zde: http://bensimonds.com/2010/05/31/three- ... mystified/
Stoji za to si projit cely web tohodle chlapka, je to opravdovy borec na hlavy a organiku obecne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Nějaké modely
PříspěvekNapsal: ned zář 04, 2011 8:43 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky moc, tohle jsem přesně potřeboval. Jo a odkaz na ten návod na cgcookie už sem dával Yarpen a podlě něho jsem tu hlavu dělal, je hodně dobrý.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 116 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz