blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

projekt 3d loga čzu
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=5&t=7797
Stránka 11

Autor:  camel [ stř srp 04, 2010 11:25 pm ]
Předmět příspěvku:  projekt 3d loga čzu

Ahoj, tak jsem se zase po dlouhé době vrhnul na blenderování, ale rovnou k věci.
Chtěl bych vytvořit hezké, barevné a jednoduché 3D logo principielně vycházející z 2D loga čzu:
Obrázek

Zatím jsem vytvořil toto, ale s tím samozřejmě nejsem spokojen:
Obrázek

Co teď? Přemýšlím, že odstraním ten text a nechám jen zkratku. Nebo tu zkratku a přimodeluji lva. Co myslíte, že je lepší?
Dále mě zajímá jak mám nastavit kameru - jestli z boku, tak jak je např. nastavena ve výchozí scéně v blenderu na krychli. Anebo staticky z vrchu?
Rád si nechám poradit jak bych měl nastavit okolí scény (i třeba barvu pozadí, zda použít světla či AO, nějaké triky :)) Co mne zaujalo je odraz písma dole. To bych asi chtěl použít. Toto se mi líbí:
Obrázek
Obrázek
Tedy pokud máte někdo pro mne rady, budu rád.
Taky se hodí nějaký vzor (barvy, nasvícení, efekty) abych mohl podobně postupovat.
Jestli někdo máte tip, sem s ním :). Díky!
Camel

Autor:  Neolker [ stř srp 04, 2010 11:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

http://www.blenderguru.com/create-a-shi ... wallpaper/

2dny starý tutoriál :D Třeba ti pomůže ;)

Autor:  Neolker [ stř srp 04, 2010 11:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

PS: Ale zase to nekopírovat doslova :) si vem, že to pak bude takto všude :D

Jinak určitě alespon ten klas obilí bych vymodeloval jako opravdu 3D a ne jen křivky s extrude ;)

Autor:  ArchoX [ čtv srp 05, 2010 2:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

Tak jestli se ti líbí ten první, proč ho rovnou neudělat? Roztáhni si krychli, ve středu loop cut. Potom to odděl od sebe kvůli materiálům. Potom přidej text, extrudni ho jako na obrázku a potom to grabni do té krychle. A hlavně jim přidej nějakou tloušťku. Potom přidej plane a roztáhni ho a dej to pod tu krychli, nastav tomu mirror materiál. Kameru nějak jak má on a pak tam přidej například 2 area lampy a máš to? Nebo sun a hemi, to už je na tobě :emo17:


Tady jedna moje stará práce. Dole je plane s mirrorem a černej background.. Kdybys místo těch hrozných kol jak mám já, dal tu krychli a text, mohlo by to být fajn. Držím palce.
Obrázek

Autor:  camel [ čtv srp 05, 2010 6:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

čau, díky moc za názory. Už to předělávám. Rozhodně tam dám ten mirror na spodní plane, to se mi fakt líbí. Starosti mi dělá nasvícení, co jaké mám použít, případně nějak zabarvené. To ale asi budu muset experimentovat. :emo37: :banana:
S tou krychlí jak píše ArchoX by to mohlo vypadat good, zkusím to jako vedlejšák, chtěl bych zůstat co nejblíže té 2d stuktuře. Mám v plánu si (pokud budu s výsledkem spokojen) umístit si tohle nové logo na svojí diplomovou práci. Ale jako vedlejší produkty můžou vzniknout další pěkné věci.
Samozřejmě pak pošlu co porodím :emo20:

Autor:  EdgarVanat [ čtv srp 05, 2010 8:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

tie žlté chujovinky v logu sprav vpadnuté dnu trochu

Autor:  camel [ pát srp 06, 2010 8:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

kameru dám níž a přimodeluju toho lva. dělá mi problémy jak nastavit aby mezi plane a pozadím nebyl ostrý přechod, aby tam nemusela být ta vodorovná čára.
Jinak nedokážu si představit jak by měl by měl být ten klas zasazen do zkratky. (kdybych ho modeloval samostatně)

Obrázek

Autor:  EdgarVanat [ pát srp 06, 2010 8:48 am ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

rej pláni daj na konci gradient na alfu, možno to pomôže

Autor:  Still-Alive [ pát srp 06, 2010 10:07 am ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

Nebo "velký" subsurf

Autor:  EdgarVanat [ pát srp 06, 2010 2:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

ja osobne si myslím, že hlavný problém tu je aj tak to spracovanie ono sa to dá spraviť totiž za pol minuty - otvorím logo v inkscape tám vytrackovať vektor, ono mi to spraví dva materiály, žltý a zelený, importujem to do blendru a oddelím ich, biely dám trochu vpadnutý aby som to mal plastické a zruším edge filter

btw, napadlo mi tak, skús skrátiť dosah kamery aby ti prelunl s tou pláňov, to by mohlo pomôcť tiež - ono sa to počíta z rozdielov z buffru

Autor:  Forseti [ pát srp 06, 2010 6:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

no ty tam máš vykreslené Edge, takže je jasné že ti to takhle ostrou hranu, která vlastně ukončuje objekt, vykreslí taky. A na tom s tím bufferem taky něco bude.

Tip: zkus to nějak zatočit a vyvést mimo rozsah záběru.

Autor:  camel [ pon srp 09, 2010 2:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: projekt 3d loga čzu

Obrázek
ten edge vím, že jsem tam měl. Trochu se mi to podařilo (ten přechod z pozadí na plane) ztlumit, ale stejně to tam trochu je. Asi si s tím ještě pohraju v 2d editoru a bude to ok.
Modeluju ještě toho lva, tak snad tak za dva dny to sem dám. (Dělám teď autoškolu :))
tak zatím

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/