blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Nějaké modely
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=5&t=8180
Stránka 18

Autor:  Jan [ pát dub 29, 2011 9:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Nějaké modely

Po čase beznadějného animování a jiných aktivit jsem se rozhodl zkusit si vymodelovat nějaké jednoduché objekty abych zjistil jak na tom jsem s modelováním. Žalostně. Zjistil jsem, že to v podstatě neumím, topologii patrně nezvládám a způsoby, které používám nejsou úplně košér.
Tady jsou některé mé výtvory:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  Jergon [ sob dub 30, 2011 9:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

No, hlavně si trochu pohraj s texturami... :wink:

Autor:  smrq [ ned kvě 01, 2011 12:06 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

popelnici posoudit nemuzu, neznam original, ale koleje jsou imho v pohode. hlavne prvni verze me docela bere. posunul bych zaber o maly kousek do leva a pokud to dobre natexturujes, muze z toho byt fajn obrazek.

Autor:  Jan [ úte kvě 03, 2011 7:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Drazí drazí, ač totální začátečník a amatér v texturování jsem se rozhodl do texturování pustit. a dopadlo to nějak takhle:
Obrázek
Obrázek
Na tom detailním záběru ještě pracuju. Budu vděčný za veškěré názory, rady a tak podobně ohledně výsledků a texturování.

Autor:  CrocodilusCZ [ úte kvě 03, 2011 8:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Je to dobré, ale zvolil bych méně pravidelnou texturu rzi a přechod mezi rzí a vyleštěnou částí by se mi líbil méně pravidelný. Resp. on pravidelný je, ale nemyslím si, že při detailním pohledu až takto geometricky přesně.

A myslím, že by tomu hodně prospělo, kdybys dodělal nějaké kameny, navážku mezi koleje:)
Ale to už si vymýšlím.)
Každopádně se mi to líbí a obdivuji:)

Autor:  smrq [ úte kvě 03, 2011 10:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

rad bych nejak poradil, ale skoro nic tam nevidim. :-)
prazce jsou tmave jako nadehtovane drevo, coz je vlastne dobre. :-D rez krapet videt lze. na kolejich to docela funguje, na sroubech je to horsi.

dej sem ten treti pohled, tam to bude vic videt. lepe to zhodnotime.

Autor:  Jan [ stř kvě 04, 2011 1:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Detail

Přílohy:
koleje12.jpg
koleje12.jpg [ 64.09 KiB | Zobrazeno 10298 krát ]

Autor:  X_H_N [ stř kvě 04, 2011 8:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Zdravim tak popelnice je hodne divna muzes ukazat reference?
Co se tyce koleji ten uchyt kolejnice je proti koleji dost malej, a textura sterilni jakoze tam mas pravidelnou rez a pak pravidelne vylesteni zkus si vzit fotku jako referenci a snazit se napodobit nema cenu vymejslet nic vlastniho koleje uz jsou vymyslene takze kdyz budes mit spravne reference a pojedes podle nich nemuze to dopadnou spatne.

Autor:  smrq [ čtv kvě 05, 2011 12:08 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

obrazek by chtel prisvetlit, je to jako v seru nebo pod lampou.
rez je opravdu sterilni. jak jsi ji delal? mam podezreni na proceduralni texturu.
a na uchytu a sroubu je rez skareda (na kolejnici je o dost povedenejsi).
a prazce bych asi fakt zesvetlil. to drevo by mohlo po letech krapet vybelet, ne?

ty reference by to vazne chtelo.

Autor:  Jan [ čtv kvě 05, 2011 8:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

X_H_N:reference popelnice bylo strouhátko, které mám na stole. Kolečka jsem opravdu udělal o dost menší, jinak to docela souhlasí.

Rez jsem přes procedurální texturu dělal (textura noise jako normal mapa), myslím, že na kolejnicích to ještě jde, ale ty uchyty asi už moc ne. Vršek kolejí jsou jenom horní facy s přiřazeným materiálem, asi to ještě upravím. Šrouby jsem dělal podle tohoto obrázku:tu. Jak se tak dívám tak pražce jsou hlavně teda šedé, tak to ještě upravím.

Autor:  X_H_N [ čtv kvě 05, 2011 10:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

zkus to udelat presne podle te reference klidne ten kousek kterej je videt at si s tim vyhrajes a delej to tak at ti to vizualne sedi co se tyce propotci a textur udelej to jako takovy skillovy cviceni zkus schvalne ze vsim vsudy i s podlahou at to vypada tak jako na te fotce. delanim podle referenci se hodne naucis a nebudes muset resit jestli to je ok nebo ne kdyz mas jasnou referenci ted nemyslim at je flek rzi presne tam kde je na fotce myslim jenom kdyz na to kouknes reknes je to podobne.

Autor:  lokhorn [ čtv kvě 05, 2011 3:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Na BlenderGuru zrovna vyšel tutoriál kde taky dělal kolejnice:
http://www.blenderguru.com/create-an-un ... rt-2-of-2/

Autor:  Jan [ pát kvě 27, 2011 9:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Zkusil jsem si něco dalšího:
Obrázek1
Obrázek2


Dále ještě bych měl na Vás pár otázek, začal jsem totiž zase modelovat nějaký charakter-nějakého víceméně reálného člověka a jako obvykle jsem začal od hlavy, jenomže jsem zjistil, že:
1.vypadá dost podobně, tak neživě jako mé ostatní charaktery
2.nevím, jak správně vést loopy kolem úst
3. cleé se mi to nějak nezdá
Tak bych byl docela vděčný, kdybyste mi trochu ohledně techto tří i jiných bodů poradili.

Přílohy:
hlava_wire.jpg
hlava_wire.jpg [ 58.09 KiB | Zobrazeno 10149 krát ]

Autor:  Paul 68 Rageous [ pát kvě 27, 2011 9:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Mo jou odpoveďou na ktoru som prisiel asi pred 2 tyzdnami je SCULPTRIS!!!

Autor:  Forseti [ pát kvě 27, 2011 9:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

1. nevím jaké máš reference, ale dle obrázku usuzuju že asi žádné, takže si něco sežeň (nejméně z boku a zepředu, ale samozřejmě čím víc tím líp)
2. omrkni na netu jak jdou hlavní linie (loopy kolem očí, pusy, kolem celého obličeje), třeba tady
Obrázek
a začni jimi. taky si načtni kde jsou nějaké rýhy / vrásky nebo tak protože tam stejně ta hrana půjde takže je fajn když už tam bude připravená (vertexy na té hraně doupravíš potom, podle potřeby)
3. nesnaž se dělat detaily hned, ale až postupně (tzn udělej si nějaký hrubý nárys jak by to mělo vypadat)

Stránka 18 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/