Právě je sob lis 30, 2024 10:58 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Particels prechadzaju cez objekt
PříspěvekNapsal: čtv bře 08, 2007 9:34 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
snazim sa spravit travu cez particles, mam vsak problem ze particles prechadzaju skrz objekt ktory je nad nimi... vid. obrazok

Obrázek

neda sa nejako nastavit ten objekt ako nejaky "pevny", tak ze particles cez neho neprejdu?
mno editaciou emitoru (napr. posunutim) by sa to dalo vyriesit ale v komplexnejsich scenach to musi ist urcite aj jednoduchsie...
...ako pls? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 08, 2007 10:47 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
vlož objekt empty: ...... - mezerník - Add - Empty - ..... nechej ho vyselektovaný a stiskni F7, aby jsi se přepnul do stejné skupiny paletek jako při particles ..... vlevo ( pokud máš defaultní rozdělení plochy ) je položka Fields .... tam zvol Spherical a nastav sílu do mínusu ...a následně uprav i Fall-Off, dál aktivuj - UseMaxDist - a nastav podle potřeby, aby se tráva okolo přirozeně odkláněla od toho empty objektu

.... hodnoty záměrně neuvádím... ty si budeš muset nastavit podle tvé scény ...

no a pak jen empty duplikuj a napolohuj tak, aby tráva přirozeně uhýbala celému objektu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 09, 2007 4:16 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
dakujem, funguje to dobre :)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 30, 2008 11:26 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
Zdravím. Omlouvám se za vytahování opravdu dost starého topicu, ale má to svůj důvod. Psychotrone. Prosím mohl by jsi mi napsat, jak jsi udělal takovou trávu ? Hádám, že Particles + Dupliverts. Nebo jenom Particles ? Fakt mi to nejde a chci se naučit solidní trávu bez použití fake trávy s fotkou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 30, 2008 11:35 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
vojtas1 píše:
Zdravím. Omlouvám se za vytahování opravdu dost starého topicu, ale má to svůj důvod. Psychotrone. Prosím mohl by jsi mi napsat, jak jsi udělal takovou trávu ? Hádám, že Particles + Dupliverts. Nebo jenom Particles ? Fakt mi to nejde a chci se naučit solidní trávu bez použití fake trávy s fotkou.

Já to tipuji na strands (parametr materiálu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 30, 2008 11:53 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
http://wiki.blender.org/index.php/Manual/Static_Particles#Emitting_strands_From_the_mesh

Hm .. Tohle ?
A S tou trávou se to tedy dělá nějak podobně ? Protože já to zatím zkoušel přes Dupliverts, ale to potom Empty s tím nastavením rozhodně takhle nezdeformuje tu trávu :) .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 31, 2008 2:28 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
vojtas1: heh tutorial kterej te fakt dobre nauci delat travu je hned na uvodni strance v tutorialech je tam popsany i ten strands :wink: fakt ho vyzkousej podle neho sem se to ucil ja :wink:

http://www.blender3d.cz/drupal/?q=staticparticles


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 31, 2008 8:42 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 02, 2006 3:33 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Plejády
vojtas1: myslim ze neni nic zle na tom vytiahovat stary thread ked potrebujes pomoc...
ta trava je robena cez static particles a potom vo vlastnostiach je nejako nastaveny parameter strands (tlacitko pri matrosi na paletke links and pipeline), ked na neho kliknes tak mozes nastavit hrubku 'vlasu' pri koreni v pixeloch a pri spicke tiez v pixeloch (tusim ze su to pixely ktore mas na renderi, ale nie som si teraz uplne isty), shape urcuje ci ma byt spicka 'vlasu' spicata, alebo okruhla (neviem uz do ktorej strany co...)

nie, na tej trave s tym ufom som nepouzil taku texturu typu blend jak je to na tej wiki stranke (vtedy som este netusil veru ze sa to takto da este vylepsit hehe) je to len cisto cez tie strands parametre nastavene

to empty ti bude fungovat len pri particles, cez dupliverts by to bolo o niecom inom zrejme...
inac ved mozes pockat na v2.50 a zacat sa ucit novy particle system :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 31, 2008 10:46 am 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
taková tráva se dá stále ještě vylepšovat co se týká tvaru, barvy, a samotného růstu z půdy .... všechno je to o particlech. Například hodně zahustíš emitor, tedy zdrojový mesh, ze kterého budeš emitovat tu trávu. Pomocí weight paintu naboduješ místa růstu, místo pokrytí celé plochy. Upravíš hodnotu Damping a Force v particlech, aby se tráva ohýbala. Výsledkem budou drny a ne koberec. Barevnou variaci trávy můžeš udělat přes clouds texturu, a namixuješ ji se zelenou barvou materiálu ne obvyklým Mix, ale difference. Úpravou barvy clouds dostaneš různé odstíny zelené.

Samozřejmě tráva většinou není monokultura, takže je dobré zdrojový mesh zduplikovat a s jinou weight mapou a jinak nastavenými particly přidat i jinak definované trsy trávy....

... taky můžeš jít cestou vypvoření malého emitoru particlů z plane. Tak získáš jedinný trs trávy...těch druhů si samozřejmě uděláš víc. Pak vytvoříš terén, jako emitor ... vyemitujej particly s life = 1 nastavíš nějak Random. K tomuto meshi připarentuješ ten drn a dáš DupliVerts s aktivní volbou Rot. Získáš tak různě otočené a nakloněné drny, což je zase blíž realitě.

... a to všechno se dá kombinovat a rozvíjet ... jde o to kolik na to máš času.

Ještě jsem zapoměl, že pokud chceš trávu s klasy, tak to jde částečně udělat přes children v particlech. Následující generaci přiřadíš jinou barvu a strands a máš vystaráno.

Rozhodně to co předvádí většina tutorů o trávě není strop možností. I dnešní particle umí slušnou trávu. Další výhodou trávy přes particle je v tom, že na ně jde uplatnit Fields ... takže funguje vítr v animacích atd ...


Naposledy upravil AD dne čtv led 31, 2008 11:02 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 31, 2008 10:59 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
Díky moc za rady. Koukám, že se to dá hodně vychytat. A samozřejmě s 2.5 to bude ještě větší pecka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 05, 2009 10:34 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
omlouvam se ze otviram stary tema. ale mam problem s casticema. driv sem nemel problem upravit pomoci weight paint delku a hustotu castit, ale novej casticovej system mi dela potize :( vubec si nevim rady jak toho dosahnout


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 05, 2009 10:49 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
Umím upravit pouze jednu hodnotu naráz - např. délku, ale 2 na jednom systému taky neumím.

Normálně jako dříve. Označíš vertexy, assigneš je do vertex groupy,
potom "namaluješ" a zde aktivuješ -
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 05, 2009 11:04 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 14, 2005 5:06 pm
Příspěvky: 488
Bydliště: Praha
jee diky moc, tak tady to je schovany :) hned sem vyzkousel hustotu i dylku, naraz to lze, je treba jenom udelat pro kazdou funkci zvlast vertex group :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 06, 2009 1:50 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: sob led 20, 2007 12:51 pm
Příspěvky: 551
Bydliště: Praha, Česká Lípa
Aha tak díky ;) .


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz