Právě je sob lis 30, 2024 7:33 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 2:59 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Zdravim! V blenderu delam uz nejakou dobu, ale stale nemuzu prijit na to, jak jednoduse vyrobit z obrysu jeho kopii v ekvidistantni vzdalenosti, tzn s konstantni vzdalenosti stran.-viz. obrazky. Funkce Extrude a nasledne Scale pracuje jen u pravidelnych mnohouhelniku, tedy tam, kde maji vsechny strany stejnou delku a vzajemny uhel. Nevi nekdo jak na to bez rucniho pozicovani kazdeho vertexu?

jak z tohoto:
Obrázek

udelat toto:
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 4:08 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Hmm, o takové možnosti nevím. Je tu Alt-S, který resizuje podle normály, ale zase to pak pro změnu vytváří zaobleniny.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 5:51 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
http://www.hhofministries.org/bpyc/view ... category=8
Script mi na tvuj mesh fungoval, vic jsem nezkousel.
Jsem rad za tvuj dotaz, taky mi ta funkce dlouho chybela.

p.s.: Jinak jak rika 6xx - Alt+S. Jen je potreba jeste 2D extrudovat na 3D a pak Alt+S. Vysledek neni korektni, ale jako Fake to nekdy staci.
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=122353

edit: jeste jsem nasel tento, ale nezkousel
http://www.alienhelpdesk.com/python_scripts/inset
edit: tak zkusil, funguje jen na face, takze prvni script je pro mne zatim Number1 :)


Naposledy upravil vklidu dne čtv srp 06, 2009 9:22 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 6:47 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
Diky moc, postup uvedeny na blenderartists je celkem pouzitelny. Sice to stale neni ideal, ale v mnoha situacich prijde vhod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: stř srp 05, 2009 10:31 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
no jestli chces ideal tak vem ten script :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 12:50 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř říj 11, 2006 7:41 pm
Příspěvky: 158
Bydliště: Brno
No skript taky neni spatny, ale k idealu ma hoodne daleko. Ja se domnivam, ze zminovana funkce by mela byt v blenderu v zakladu, jsem na ni docela zvykly z CADu, ale je mi jasne ze polygonove modelovani je postavene na zcela jinem zakladu


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 8:59 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
To ano :), take bych mel vetsi radost, kdyby to byla bezne dostupna funkce. Treba dojde k implementaci :)
"Idealem" jsem mel na mysli vysledek funkce z nabizenych moznosti.


Přílohy:
Poznámka: 1. Alt+S nerovnomerne odsazeni-"zaobluje" a jeste je treba nejprve jit do 3D; 2. Script "offset_02a.py"
offset2.gif
offset2.gif [ 13.46 KiB | Zobrazeno 220 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Fungujici ekvidistanta
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 4:29 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
zaujalo mě tohle téma a napadl mě ještě 1 způsob, výsledek je podle mně čistý akorát trochu pracnější, ale u složitějších objektů se možná vyplatí:

nejprve si zkopíruj ten svůj obrys a kopii si následně převeď na křivku, mesh-scripts-edges to curve

a pak u tý křivky na kartě "Curve and surface" změň hodnotu "width" (funguje to jako již míněné alt+s, ale narozdíl od toho to nevyhlazuje a funguje to i u 2D objektů-křivek)

a pak už jen stačí převést křivku zpátky na mesh alt+c

no a pak už jen udělat z obou profilů 1 mesh a následně je propojit pomocí poslední volby pod klávesou f

tak nevím, třeba to bude taky použitelný :wink:

výsledek snažení níže


Přílohy:
2009-08-06_161805.jpg
2009-08-06_161805.jpg [ 10.58 KiB | Zobrazeno 207 krát ]
2009-08-06_162735.jpg
2009-08-06_162735.jpg [ 26.46 KiB | Zobrazeno 207 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz