Právě je sob lis 23, 2024 4:11 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tažení vertex bodů
PříspěvekNapsal: ned úno 05, 2017 3:16 pm 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
Prosím o radu.
V mesh objektu mám klikatou hranu skládající se z několika set bodů, které potřebuji ve směru osy Z dostat do roviny tak , aby hrana byla v tomto směru rovná. Pokud si označím v editačním režimu vždy jeden vertex a zadám v panelu Transform/Vertex/Y: -10,6 a potvrdím, dostane se mi vždy vybraný bod do požadované pozice (podotýkám, že v okně transform mám nastavení "Global"), bohužel když označím více bodů a opět potvrdím stejné nastavení -10.6, tak se vybrané body dostanou každý do jiné pozice a nedocílím požadované roviny. Existuje nějaká schůdné řešení, jak dostat hranu do roviny při označení ideálně všech bodů?
Hranu by také mohl oříznout nějakým modifikátorem, ale výsledek obvykle za moc nestojí


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tažení vertex bodů
PříspěvekNapsal: pon úno 06, 2017 4:01 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Nejjednodušší postup je následující:
Označ si ty body, které chceš zarovnat.
Aktivuj scalování (S), omez scalování na osu Z (klávesa Z) a pak na numerické klávesnici dej hodnotu 0. Tím se ti body srovnají do roviny. Teď už jim v té paletce transforms můžeš zadat požadovanou výšku a všechny se přesunou tam, kam chceš.

Takže v edit modu označíš požadované vertexy a stiskneš S, Z, 0, Enter. Hotovo :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tažení vertex bodů
PříspěvekNapsal: stř úno 08, 2017 10:42 am 
Offline
..
..

Registrován: čtv led 05, 2017 8:29 pm
Příspěvky: 19
100% výsledek, ušetří spoustu času. Díky moc :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tažení vertex bodů
PříspěvekNapsal: stř úno 08, 2017 4:36 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Robix: pak ještě pokud chceš zarovnat k nějakému vertexu označ si ten vertex a dej Shift+S 3D cursor to selected označ body k zarovnání dej pivot na kurzor a scale Z(podle osy na kterou chceš zarovat) numerická nula jak píše Marek.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz