Právě je pon pro 02, 2024 11:51 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 9:24 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Musíš to zapnout pro každý objekt zvlášť, protože je to v edit modu, kde edituješ pouze jeden vybraný objekt. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 9:36 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
TABY - presne to som robil. tu je ten súbor.


Přílohy:
as01.rar [32.05 KiB]
13 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 9:42 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Však to funguje. :wink:
Omlouvám se za kostrbaté vyjádření: zapnout = označit (vybrat) to, co chceš měřit (v edit modu).

Znamená to, že pokud vybereš dva body, které jsou spojené hranou (edge), tak ti vypíše jejich vzdálenost. Pokud nemáš vybráno nic, tak ti samozřejmě nic nevypisuje. 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 10:07 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
TABY - ako som už písal. zapol som si požadovaný objekt v edit móde. mrkni ten obrázok. to čo je v červenom je vložené z toho istého výkresu. Tam mi to funguje ako vidíš a objekt je celý fialový. Ale nechápem prečo sú všade dvojky a nie rozmery aké som zadal. No a všimni si potom druhý označený dielec. Aj tam to je pozapínané, ale rozmery nezobrazilo. A ten dielec nieje fialový.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 10:07 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
tu je ten obrázok


Přílohy:
diel2 kopie.jpg
diel2 kopie.jpg [ 184.25 KiB | Zobrazeno 286 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 10:32 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
To je tím, že máš v panel transform properties zaškrtnutou možnost "local" dej "global" a mělo by to být v pohodě. 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 11:11 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
Nejde to ani pri prepínaní z global na local, ani naopak. ale pri tom fialovom vloženom dielci kde sú samé dvojky som prepol na global a čísla sa zmenili. sú ale dvojnásobok tých, čo som zadal v transform properties. to sa nedá nejako nastaviť aby mi tie rozmery ukzovalo rovnako?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 11:27 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Tak to tedy nevím, co myslíš, protože u mne to funguje správně. Můžeš to popsat trochu blíže? Co děláš a co je jinak?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 12:10 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
ok. už o tomto písať nebudem lebo som o jednej veci už popísal dosť.

1. kocka má skutočné rozmery 2x2x2. v transform properties ukáže 1x1x1. takže ja som vložil kocu a v transform properties zmenil rozmery na 0.54x0.32x0.016. V edit móde som v transform properties prepol na global a v mesh tools more som zapol edge lenght. teraz mi ten dielec ukazuje rozmery dvojnásobné, t.j. 1.08x0.64x0.032 Nedá sa to nejako nastaviť, aby tie rozmery čo zadám v transform properties ukazovalo rovnako aj po prepnutí na global a zapnutí edge lenght?

2. tento dielec som vložil do výkresu v ktorom mám už nakreslenú skrinku. Pri dodržaní všatkých postupov ako v kroku 1. sa mi ale nezobrazujú rozmery na dielcoch skrinky. netuším čo som mohol spraviť inak. celú skrinku som kreslil tak, že som vkladal do výkresu kocky a upravoval im rozmery.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 12:46 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Jen dotaz. Ten údaj z transform properties je uveden jako jako "Scale" nebo "Dim", protože to jinak moc nechápu. V tom souboru, který jsi poslal vše funguje tak jak má. :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 1:02 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
Ja som potrebné rozmery prepisoval v SCALE. Tam mám teraz 0.54x0.23x0.016. V DIM mám 1.06x0.64x0.032. Asi som mal rozmery zapisoť ako dom čo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 3:46 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Ano, protože "scale" je měřítko. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř zář 24, 2008 5:07 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
obecne si musim s chavo zanotovat taky mne to dost dlouho matlo (i kdyz to ted vypada jako jasnacka)

DIM - je rozmer bounding box - tedy vzdalenost nejzazsich vertexu v jednotlivych osach objektu
(Bounding box je take jednim z DrawType (jako wireframe, solid, textured atd.)

SCALE - uz psal presne taby - meritko. Dimenze se ti samozrejme prizpusobi, ale nezmenis tim velikost objektu pouze meritko vzhledem k ostatnim objektum. V editu budou hodnoty stale stejne. Pokud bys chtel hodnotou scale ovlivnit objekt samotny musis dat Ctrl+A (Apply . ..)

Ohledne tveho predchoziho dotazu cislo 2 - proc se nezobrazuji hodnoty bych rekl, ze to je tim, ze mas oznaceny pouze jeden Vertex. Na zobrazeni delky musis mit preci oznaceny minimalne dva -tedy jednu Edge. A fialovy je proto, ze je oznaceny :) no ne ted vazne, nez jsem se timhle prokousal neveril jsem ze jde v blenderu vymodelovat stul s konkretnim rozmerem, uz jsem to chtel vzdat, jeste ze tu maji lidi na mne trpelivost :)

Ohledne posouvani by se ti pak mohlo hodit pridrzet Ctrl, posunujes pak objektem o jednotky (se Shift pak jemne posuny)

A jeste jedna vec co mi parkat pomohla - pri posouvani s Ctrl bere blender jako jednotku aktualne viditelnou mrizku. Tzn. kdyz mas objekt dal priskakuje posun na zrovna viditelnou mrizku kdyz se priblizis a mrizka se "zahusti" priskakuje o tu jednotku mensi mrizky (nevim jestli je to srozumitelne, ale zkus posouvat s odlisnym zoom)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 8:00 am 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
díkes všetkým. rady pomohly. mám síce na srdci ešte jednu vec, ale o tej hádam neskôr.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 1:51 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
Predsa ešte otázka. Dá sa nakresliť niečo také ako tento obrázok? Samozrejme bez kót. Tie asi blender nezvláda. Je to nahrubo načrtnutý plát stola. Potreboval by som podobný nakresliť v blenderi a potom mu zadať výšku aby z neho vznikol 3D objekt.


Přílohy:
stol.JPG
stol.JPG [ 107.06 KiB | Zobrazeno 187 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz