blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Lano, špagát, provaz apod.
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=176
Stránka 11

Autor:  Jister [ stř srp 11, 2004 9:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Lano, Å¡pagát, provaz apod.

Rád bych se od vás, jakožto zkuÅ¡ených "blenderistů" dozvÄ›dÄ›l nÄ›jáký jednoduchý způsob vymodelování lana, ale aby to lano se tomu lanu opravdu podobalo a nebyla to spíš jen taková rovná Ä

Autor:  AD [ stř srp 11, 2004 9:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

tutoriál si nepamatuju, ale už jsem to řešil...

kroucené lano:

buďto přes -screw- , ale to bude profil tažený po přímce a ohýbat by jsi ho musel ručně, nebo s pomocí latice

tažením profilu po křivce a jeho rotací pomocí IPO... tak získáš jakýkoliv tvar

pletené lano:

vytvoříš si základní prvek, který se na laně opakuje a duplikuješ ho na křivku přes duplimesh...


přesnější postup by asi byl opravdu na menší tutoriál :? , ale pokud si někdo nevzpomene na nějaký odkaz na netu, tak se pokusím sem hodit aspoň to kroucené lano :)

Autor:  tol [ stř srp 11, 2004 9:53 pm ]
Předmět příspěvku: 

AD píše:
vytvoříš si základní prvek, který se na laně opakuje a duplikuješ ho na křivku přes duplimesh...


Duliverts, ne duplimesh :) A tutoriál není- sem ho tehdy hledal hoodně dlouho, ale ty Tvoje lana jsou beztak to nejlepší, co jsem zatím v téhle oblasti v Blenderu viděl, takže ten postup co popisuješ bude optimální :)

Autor:  Silmelote [ stř srp 11, 2004 9:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

a už někdo zkoušel dělat na konci provázku třásně?

Autor:  AD [ stř srp 11, 2004 10:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

třásně, nebo spíš roztřepený konec bych osobně asi udělal s pomocí statických particlů

Autor:  Silmelote [ stř srp 11, 2004 10:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

a co uzel a pak na něm třásně?

Autor:  tol [ stř srp 11, 2004 10:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

Silmelote píše:
a co uzel a pak na něm třásně?

Uzel udělej samostatně a pak ho jenom prostě dej na konec lana, kde bude překrývat lano i třásně na místě, kde se spojují:)

Autor:  AD [ stř srp 11, 2004 10:19 pm ]
Předmět příspěvku: 

záleží na tom, jak udělalas to lano, ale v nejhorším se to dá vždycky zauzlovat ručně extrudováním a rotací, ale bude to zdlouhavé

Autor:  Ragnos [ stř srp 11, 2004 10:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

AD píše:
záleží na tom, jak udělalas to lano, ale v nejhorším se to dá vždycky zauzlovat ručně extrudováním a rotací, ale bude to zdlouhavé

Na to by šel splácat skript, né snad? Mám se naň vrhnout?

Autor:  AD [ stř srp 11, 2004 10:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

klidně, ale jestli toužíš po skriptování, tak by se určitě našli i atraktivnější témata :D

Autor:  Ragnos [ stř srp 11, 2004 10:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

AD píše:
klidně, ale jestli toužíš po skriptování, tak by se určitě našli i atraktivnější témata :D


např.? Rád něco pořádného udělám.

Autor:  AD [ stř srp 11, 2004 10:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

nebudem to tady ucpávat... pošlu Ti to do soukromých zpráv... 8)

Autor:  AD [ čtv srp 12, 2004 7:22 am ]
Předmět příspěvku: 

tol píše:
AD píše:
vytvoříš si základní prvek, který se na laně opakuje a duplikuješ ho na křivku přes duplimesh...


Duliverts, ne duplimesh :) A tutoriál není- sem ho tehdy hledal hoodně dlouho, ale ty Tvoje lana jsou beztak to nejlepší, co jsem zatím v téhle oblasti v Blenderu viděl, takže ten postup co popisuješ bude optimální :)


tak to není ani DupliVerts, ale jde o Dupli Frames ( F7) :D ... omlouvám se za mystifikaci :oops:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/