tak to vezmu popořadě:
1/---mazání vertexů --- vyselektuj v editačním režimu (
Tab) ty co chceš smazat ( budou žluté, pokud si nenastavíš jinak) .Selekci se dělá pravým tlačítkem myši, každý další ještě se stlačeným
Shift a nebo nástrojem na selekci stisknutím
B pro obdélníkový výběr, případně dvakrát stisknuté
B pro kruhový výběr ( velikost se mění kolečkem myši, nebo
+,
- na numerické klávesnici. Tento režim výběru se ukončí dalším stiskem pravého tlačítka..... všechno se vybere, nebo se zruší jakýkoliv výběr tlačítkem
A. No a pro úplnost se toto dá najít i v menu po stlačení mezerníku...
2/---řez tělesem--- řežou se pouze vyselektované edges, to znamená že hrana má vyselktovány vertexy na obou koncích... doporučuji si zapnout zviditelnění face a edge v nabídce (po stisknutí
F9 v editačním režimu ) v
Mesh Tools 1...
3/---obrázek do pozadí--- na liště s nabídkou vybrat
View, dál
Background Image aktivovat tlačítko a dál už Ti to bude určitě jasné... Jenom ještě, že se prokaždý pohled ( zepředu, zboku atd...) dá vložit jiný obázek... , takže nejdřív vyber pohled a pak teprve přiřaď obrázek...
4/--- jak na úsečky ---odmazat dva vertey z objektu
Plane a nebo ji přidat... vyselektovat jeden vertex a pak držet
Ctrl a levým tlačítkem myši přidávat další vertexy
5/--- rovnou křivku --- tak nevím přesně co tím myslíš ...
6/--- sloučit dva vertexy--- umístíš je blízko sebe a použiješ
Rem Double (po stisknutí
F9 v editačním režimu ), které najdeš v okénku
Mesh Tools a ještě pro úplnost toleranci vzdálenosti slučovaných vertexů se mnění parametrem
Limit. Použití této funkce je přímo povinností po booleans. I průnik dvou základních těles může vytvořit až několik set duplikovaných a proto zbytečných vertexů, což udělá v meshi pěkný binec
doufám, že to mám všechno dobře, protože to všechno dělám už automaticky a tak bych mohl něco přeskočit...
