Právě je stř pro 04, 2024 12:58 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob črc 22, 2006 7:04 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 18, 2006 8:54 pm
Příspěvky: 201
Bydliště: Olomoucity
kubas píše:
prosim pomozte mi
1. jak mam vyriznout kolecko do plane?

2. nevite o tutorialu na kolo od auta?

Predem diky


No k tomu prvnimu.... da se to udelat tak ze oznaci plane v edit modu a das DEL (nebo X) a vyberes only faces... tim odstranis face... pak do stejne "roviny" v jake je plane vlozis CIRCLE (vse v jednom meshi(objektu)). O5 v edit modu oznacis plane aji circle (vsechny vertexy) a das shift+f, tim se ti to vyplni a v plane zustane pouze dira ve tvaru "kolecka".
Nevim jesli tohle spravnej zpusob, ale da se to tak udelat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned črc 23, 2006 10:18 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
1. Já bych na to šel asi takhle
- buď bych u plane smázl v edit modu "X => Only Face" a pak extrudoval označený 4 vertexy doprostřed a aplikoval subsurf

- nebo bych v edit modu označil všechny vertexy,pak bych dal subdivide tak 3x,smázl prostřední 4 facy...popř. víc a upravil do požadovaného tvaru...čili kruhu...

2. jeden tutor sem našel...stačí se tady na téhle stránce podívat do blender linků,nebo CG linků...

http://www.3dgrafik.cz/tutorialy/tutorial.php?c=26


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 27, 2006 11:17 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Čo takto cez Boolean? Rozdeliť si plane (subdivide multi), aby tá diera bola o málo menšia, ako otvor. Vyrobiť si valec a odčítať ho (w difference) od plane. Mal by byť čo najnižší, lebo tieto funkcie dosť blbnú.

Ak z valca niečo ostane, treba vymazať facy, čo sú navyše (mimo rovinu).

Výsledok:


Přílohy:
x.png
x.png [ 6.36 KiB | Zobrazeno 684 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv črc 27, 2006 5:55 pm 
Offline
____
____
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2004 7:58 am
Příspěvky: 717
Bydliště: Prostějov
pedu píše:
Čo takto cez Boolean? Rozdeliť si plane (subdivide multi), aby tá diera bola o málo menšia, ako otvor. Vyrobiť si valec a odčítať ho (w difference) od plane. Mal by byť čo najnižší, lebo tieto funkcie dosť blbnú.

Ak z valca niečo ostane, treba vymazať facy, čo sú navyše (mimo rovinu).

Výsledok:


takže jsi oklikou došel k tomu co by vzniklo Zealotovým postupem rychleji a bez nedostatků, které vytváří booleans ...

...těm je zatím stále lepší se vynout ... jak to jen jde ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát črc 28, 2006 7:38 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Isteže ten postup je jednoduchší - teda pokiaľ sa dá ľahko dostať kružnica do tej istej roviny a pokiaľ "plane" nemá viac facov tam, kde má byť výrez. Aj keď je boolean naozaj dosť defektný, v tomto prípade robí celkom dobré výsledky:


Přílohy:
x.png
x.png [ 12.73 KiB | Zobrazeno 648 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz