blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Průhlednost UV mapy?
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=3996
Stránka 11

Autor:  bily.trpaslik [ ned lis 19, 2006 8:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Průhlednost UV mapy?

Ahoj všem,

jelikož jsem nikde tuto věc nenašel, chci se obrátit na vás zde: Potřeboval bych radu, zda, případně jak, jde nastavit UV mapu tak, aby její část byla ve výsledném renderu průhledná; příklad: mám skleničku a na její bok chci umístit jmenovku, ale jen ta "samotná písmenka", tzn. aby sklenička byla průhledná a na ní viditelná pouze písmenka se jménem.

Je v Blenderu něco takového možné?

Díky všem, zdraví Míla

Autor:  tom*p [ ned lis 19, 2006 8:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

buď přidáš další černobílou texturu, která bude mít místo COL zaplé APLHA a nebo to jde ještě nějak přes alpha kanál u obrázku. Byl o tom tutorial na grafika.cz (3dscena.cz).

Autor:  Genom [ ned lis 19, 2006 9:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nebo si prostě udělej texturu s alfou v 2D editoru a pak teprv importni do Blenderu...

Autor:  bily.trpaslik [ ned lis 19, 2006 9:56 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jako s normálně vloženou texturou vím jak na to (právě podle toho tutoriálu na grafika.cz), ale to s UV texturou nejde, protože se s ní nedá pracovat jako s klasickou texturou (teda aspoň já to neumím, pokud to i jde, vlastně sem dneska s UV texturami dělal poprvé :) ) A i když jsem udělal v 2D programu s tím alfa kanálem, tak to stejně nijak nenastavím v blenderu, protože právě nevím jak ...[/quote]

Autor:  kareem [ pon lis 20, 2006 5:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

UV textura je normální textura s mapováním... V okně s texturama si nastav novou texturu jako image, vyber svůj obrázek s alfa kanálem a zapni alfu. Pak změň mapování na UV a můžeš s ní pracovat jko s úplně klasickou texturou. :)

Autor:  bily.trpaslik [ stř lis 22, 2006 12:54 am ]
Předmět příspěvku: 

Super, funguje to! :)

Díky

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/