blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
telefonni snura (SCREW ?) http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=4989 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vklidu [ sob srp 04, 2007 2:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | telefonni snura (SCREW ?) |
nejde mi pouzit nastroj screw - hazi hlasku "You have to select a string of connected vertices too" mam oznacenou mesh circle v edit modu, nastavenych Spin=360, Turn=1, kliknu na screw pak do 3D okna a pic . . . co svet stoji (jak tu nekde psal Pitris )ma blender funkci screw, vzhledem k tomu, ze po aplikaci funkce neni vysledek moc editovatelny - jsem ji casto nepouzil. Ale ted jsem chtel udelat telefonni snuru (ve spirale) a jinak nez jednu otocku a array mne nenapadl. zkousel jsem i tut na pouziti screw z oficial blenderu (ten mi nepomohl). jsou nejake zmeny v pouziti nastroje, ktere jsem nezaregistroval? dekuji |
Autor: | Pitris [ sob srp 04, 2007 2:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pri tvorbe screw musis definovat vektor sroubovice. Tzn v profilusrobouvice musis mit bud: 1)Otevrit profil - (napriklad smazat profil kruznice) 2)Mit v profilu jednoznacou usecku (verte->vertex=edge). |
Autor: | Pitris [ sob srp 04, 2007 2:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Podivej se zde http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... ools#Screw Ta usecka napravo od kruznice definuje vektor sroubovice. |
Autor: | Bumpkin [ sob srp 04, 2007 3:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
vklidu: ja sem napriklad spiralu na tlumice delal takhle: dal sem si normalne dosceny kruznici a pak sem si ji otocil tak aby dva protilehly vertexy byli svisle dolu a zaroven vejs nez vsechny ostatni, posunul sem ji kousek od pivotu (asi pulka prumeru spiraly) oznacil ty dva vrcholovy vertexy vyextrudovyla trochu vzdalil od sebe (musi bejt vys nez vsecfhny ostatni vertexy, jak vysoko je das tak tak velka bude mezera mezi spiralama) a zaroven je das nad pivot (stred spiraly) das srew a voala mas spiralu, z pohledu ze shora ty vedouci vertexy umazes aby ta spirala mela spravnej tvar a uz jen priparentujes na krivku naohybas a mas telefoni kabel |
Autor: | vklidu [ pon srp 13, 2007 2:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
@ Pitris, Bumpkin: diky za radu -to jsem se ted krapet ztrapnil, ale prisaham, ze jsem videl tut, kde ten stredovy vertex nemeli odpovidam pozdeji ze dvou duvodu - hned mam dalsi problem, ktery jsem se snazil vyresit a pak tyden nebyl cas. potiz je s tim kdyz chci kabel deformovat krivkou. protoze s kabelem nepracuje fyzikalne, ale jako s blokem samozrejme. takze v zahybech mi deformuje kabel misto toho aby deformoval prostor mezi oky spiraly. kdyz si vyberu dobre pohled tak se to da zamaskovat, ale je to polovicate reseni. nevite nekdo jak na to? Zkousel jsem zakostit (v modu b-bone) takze mi stacili 4 kosti na smicku. ale na cely kabel to bych chcipnul (array totiz neprebira kosti objektu a ani array kosti nenavazuje) Jak byste si poradili vy? diky za radu |
Autor: | Bumpkin [ pon srp 13, 2007 2:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jo tak todle by zajimalo i me |
Autor: | Pitris [ pon srp 13, 2007 3:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Nedavej na ten kabel - hlavni krivku takove zlomy. Nic jineho me nenapada. |
Autor: | vklidu [ pon srp 13, 2007 6:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
@Pitris. muzu tam dat i mensi zlom a stejne to bude videt |
Autor: | Pitris [ pon srp 13, 2007 6:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Touhle technikou to pujde vzdycky videt. Jde o to, ze s mensim zakrivenim se deformace projevi mene. Pokud potrebujes mit snuru polamanou, tak tu deformaci krivkou aplikuj, deformovane misto smazej a nahrad facy, ktere domodelijes.... pripadne upravis tu deformaci |
Autor: | freekill [ pon srp 13, 2007 6:28 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud tam nebudes mít moc zahybu tak to oprav rucne..jen to roztahnes |
Autor: | Vybi [ pon srp 13, 2007 6:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
a co samostatnej kabel mit jako krivku? |
Autor: | vklidu [ stř srp 15, 2007 10:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jak naohybat kabel jsem nasel tri zpusoby - prvni dva se deformuji bezier krivkoua tudiz stejny deformacni ucinek na profil (na prvni deformuji mesh na druhem bezier krivku krivkou -tady jsem doufal, ze to neudela, ze pokrivy jen spiralu - zkusim asi napsat na vyvoj by se to mohlo hodit - no a treti zatim muj favorit je powpoly mesh se subsurf a armaturou envelop (viz. rendery) i kdyz se mi tato varianta zdala nejodornejsi na praci a editaci ve vysledku trvala pri zvolene technice necelych 15 minut a vysledek je zatim nejrealnejsi. Takze vsem budoucim generacim linkuju .blend A omluvte zvolene autoIK - neumim zakostovat http://mond.own.cz/blender/phonecabel/p ... .blend.zip A pro ty co by si to chteli zkusit sami davam video tut. (11 min./17MB) Pokud tam mam podle Vas nejaky modelarsky trapas dejte mi prosim vedet. (Jeden tusim, ale nevedel jsem jak na to jnak http://mond.own.cz/blender/phonecabel/T ... _cabel.mov Video jsem chtel linknout rychlejsi, original je rozvlacnya soubor tak mohl byt polovicni, ale quicktime mi povolil akorat nastavit prehrat 3x rychleji, takze data si tam nechal cely, soubor se nezmensil a nevim jak to pojede jinde. Dejte mi kdyztak vedet. pozn.: pri praci mi hodne pomohlo Ctrl (posun po jednotkach) a Shift+S (pritahovani na sit). Pro ty co ji prilis nepouzivaji jeste poznamenavam - funkce pritahuje na aktualne viditelnou mrizku, tzn. pokud objekt oddalite pritahuje oznaceny bod k trochu jinemu mistu nez zblizka. Pak mam jeste poznamku k zakostovani - pri zakosteni prvniho oka je dobre zkontrolovat dosah envelops (nenasel jsem totiz jak zkopirovat hodnotu dosahui na vsechny ostatni kosti - jestli nekdo vite - poradte mi prosim) |
Autor: | DonaldX [ čtv srp 16, 2007 4:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Dobrý tutorial Hoci pre začiatočníka asi dosť ťažko strávitelný. Ja som to zatial robil cez krivku a profil s tým, že som to v závere ručne upravoval cez proportional editing (O) ako mesh. Viacmenej ten tvoj 3.postup je najpraktickejší. V každom prípade dík. Ked už si tomu venoval svoj čas, tak by si mohol spraviť rovno tutor na 3Dscenu.cz. Rozhodne by si s tým hanbu neurobil. Myslím, že za to dávajú aj dáke finančné ohodnotenie (ale nie som si istý.) |
Autor: | vklidu [ pát srp 17, 2007 10:20 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro zacatecniky to neni, to je pravda. zacatecnikum se omlouvam, ale todle byl muj prvni tut a i tak to zbastilo spoustu casu. Takze vsechna prava jsou Vase, a kdo ma chut muze ho zpracovat detailneji. Chtel jsem jen usetrit nekomu cas straveny laborovanim. Kdyby jste vedeli kam postnout ten .blend (kam chodi blenderista nejcasteji pro hotovy model) dejte mi prosim vedet. Jinak tut pro 3Dscenu.cz - myslel jsem, ze Mecou je blender.cz ? Kazdopadne to beru jako pochvalu. Diky |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |