blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

render průhledného obrázku?
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=5004
Stránka 11

Autor:  barevnej [ sob srp 11, 2007 9:07 am ]
Předmět příspěvku:  render průhledného obrázku?

Už si nějakou dobu hraji s programem blender a velice mě baví a na většinu otázek jsem už našel odpověd až na jednu.
Pokud třeba dělám 3D logo a chi si ho dát do rohu nějákého obrázku třeba v Gimpu tak mi to nejde jinak než že u renderu loga dám jednobaraevné pozadí a v Gimpu to musím složitě ořezávat :?

Jde nějak v Blenderu vyrendrovat jen oběkt třeba v PNG aby měl průhledné pozadí?

Autor:  Pitris [ sob srp 11, 2007 9:20 am ]
Předmět příspěvku: 

Pruhledne pozadi by melo jit u obrazku TGA (Targa). :wink:
Kazdopadne videj mezi nama. :D

Edit: a hned pod typem souboru obrazku si zatrhni RGBA.
Edit2: Tak jsem to zkousel a funguje i PNG. problem je asi v tom RGBA

Autor:  barevnej [ sob srp 11, 2007 9:36 am ]
Předmět příspěvku:  ok

Super už to mám. Já už jsem to vlastně zkoušel ale problém byl že se mi nedařilo ten soubor TGA otevřít ale ted jsem to zkusil zvovu s tím že jsem to otevřel přímo v Gimpu a hle už je to krásně průhledné.
Díky moc.
A náhodou průhledné video jde také?
Například malinké logo které by se točilo v rohu domácího videa. 8)

Autor:  barevnej [ sob srp 11, 2007 9:56 am ]
Předmět příspěvku:  RGBA

No tak u tuho videa to RGBA nic nedělá. Třeba je na to nějakej fígl
Nebylo by krásné mít domácí video a vněm třeba titulky a rotující malé logo v rohu z blenderu :D

Autor:  frca [ úte srp 21, 2007 11:50 am ]
Předmět příspěvku: 

V sekvenceru se dá myslím průhledná animovaná scéna k videu přímo přidat -> vznikne už hotové normální video a RGBA pak není potřeba. Já jsem zatím zkoušel jenom efekt add, který scénu v daném místě zesvětlí (pokud je většina scény černá) a alfa není potřeba. Ale toto s tím add se hodí jen pro specifické případy.

Autor:  jankoš [ úte srp 21, 2007 12:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

čau,

podle mě by bylo nejlepší kdyby sis na tu průhlednou animaci udělal 2 animace - jednu, která by byla samotný to rotující logo a druhá by byla animovaná alphamapa. Tu vytvoříš jednoduše, když vypočítáš tu stejnou animaci s logem, ale s tím rozdílem, že všechny objekty budou mít nastavenej materiál jako shadeless a budou uplně bílý a pozadí bude černý. To pak můžeš zužitkovat třeba v externím programu (já používám Sony Vegas), nevim ale, jestli sequencer disponuje něčím takovým...

Autor:  postolka [ úte srp 21, 2007 1:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Elbow píše:
podle mě by bylo nejlepší kdyby sis na tu průhlednou animaci udělal 2 animace - jednu, která by byla samotný to rotující logo a druhá by byla animovaná alphamapa. Tu vytvoříš jednoduše, když vypočítáš tu stejnou animaci s logem, ale s tím rozdílem, že všechny objekty budou mít nastavenej materiál jako shadeless a budou uplně bílý a pozadí bude černý. To pak můžeš zužitkovat třeba v externím programu (já používám Sony Vegas), nevim ale, jestli sequencer disponuje něčím takovým...

Proc??
Vzdyt kompozitni node editor dokaze pracovat se sekvenci obrazku s alphou. Rek bych ze tohle je zbytecna komplikace, spousta efektu s videem da udelat primo v node editoru a v nekterych pripadech neni potreba pouzivat externi programy...
Takze pokud s tim videem nebudes pracovat nekde jinde, rek bych ze nejjednodussi bude sekvence obrazku z alphou.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/