blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

vyhlazeni hrany, špatné nasvětleni objektu
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=5590
Stránka 11

Autor:  xeonikx [ stř úno 20, 2008 7:13 pm ]
Předmět příspěvku:  vyhlazeni hrany, špatné nasvětleni objektu

Přesně nevím, jestli nějaká taková funkce existuje, ale mám za to, že jsem na ni někde narazil, označila se hrana, a po stistkuni myslel jsem v, ale to neni se hrana rozdvojila, něco jako bevel, akorat pouze pro jednu hranu.

A ještě, když zmenšim krychli po jedné ose, tak se změní nasvětlení, že jedna stěna je bílá druhá černá a je to nepříjemný, špatně se s objektem pracuje díky:

Autor:  tol [ stř úno 20, 2008 7:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

To "v" funguje- je to funkce "rip", je třeba ji používat v editačním módu.
Jinak když si nemůžeš vzpomenout na klávesovou zkratku, jsou už tyhle funkce všechny k nalezení v menu pod Spacebarem (mezerník).

Ten druhý problém je nejspíš převrácení normály( ta tvoje otázka je těžko pochopitelná). vyselektuj ten černý face a Ctrl+n přepočítá normálu směrem ven.

Autor:  xeonikx [ stř úno 20, 2008 8:05 pm ]
Předmět příspěvku: 

tohle myslim, když krychli vložim je normalni šeda skem ji zmenšim podél Z osy a vypada to takhle.

To v roztrhne hranu ja myslel, jakoby vyhlazeni mam ruh a chci ho vyhladit.

Přílohy:
krychle.PNG
krychle.PNG [ 5.47 KiB | Zobrazeno 1436 krát ]

Autor:  Semiš [ stř úno 20, 2008 8:08 pm ]
Předmět příspěvku:  .

Panebože ty se zas vyjadřuješ :lol:
To "roztrhne hranu" najdeš v edit buttons v modifikátorech- subsurf :wink: .
S tou hranou nevim... Snad někdo bude vědět.

Autor:  Bumpkin [ stř úno 20, 2008 8:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

:) heh prepni si zobrazeni objektu (Z, Z shift, Z ctrl....) je to v panelu jak mas vrstvy :) pak nebudes mit model bilej ani cernej ale klasicky vykreslenej, a pokud to nepomuze dej si particly (f7) a mrkni co mas zaskrtliho v paletce draw u danyho objektu mel by si mit defaultne shaded

Autor:  Genom [ stř úno 20, 2008 8:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

semiš: to roztržení hrany měl namysli ve spojení s klávesou V...

xeonikx: nevím 100% co máš na mysli,ale pokud hledáš něco jako bevel, tak potom, kterej ti rozdvojí jen jednu hranu,tak tohle umožňoval python script tuším "Bevel Center"...Script window -> Script -> Mesh -> Bevel Center...

Co se týče toho problému s krychlí, tak mám takovej dojem,že jsi se přepnul v Draw Type do Texture...mělo by pomoct v Object modu stiknout Z, popřípadě Y - záleží jaké rozložení klávesnice používáš (qwertz/qwerty)...to tě přepne v Draw Type do Solid...

Autor:  Semiš [ stř úno 20, 2008 9:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

Aha tak to jo.
Zkus tohle, nevim jestli je to to co chceš ale snad ti to aspoň trochu pomůže: vlož si krychli, smaž jednu plošku(protější těch co chceš zaoblit), aplikuj bevel a vyselektuj krajní vertexxy chybějící plošky a dej shift+f :wink: .

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/