Právě je ned pro 01, 2024 12:58 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř led 21, 2009 2:30 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 26, 2005 4:54 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: Stráž pod Ralskem
Ahojda potřeboval bych poradit s nasvícením .Chtěl bych abych měl scénu nasvícenou realisticky.Takže výsledný render by vypadal realisticky.Vždycky nekdě udělám asi nějakou chybu.Jakéí používáte světla do scény dkyž děláte třeba podle fotky nebo děláte něco aby to vypadalo jako živé či relané?Díky Raz88 Petr Šír


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 21, 2009 9:28 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
nasvícení je jen jednou z mnoha věcí, co činí render fotorealistickým. Pokud používáš blender na rendering, doporučuji Ambient Oclusion (AO), a u světel mekke stiny. Taky musis pridat svetla proo simulaci neprimeho osvetleni (odrazu svetla), ale to je celkem slozita tematika a na webu se daj najit nejaky tutoorialy na nasviceni sceny...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 21, 2009 9:57 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
AO nedoporučuju... vypadá to nepřirozeně a na každém renderu kde je použito to prostě poznám. Je to dobré leda pro clay rendery. Škoda, že Blender nemá jiné možnosti nepřímého osvětlení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 21, 2009 10:12 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
AO je vhodné pre zimné a jesenné exteriéry, keď je zamračené a chýba smerové svetlo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř led 21, 2009 11:57 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 17, 2007 10:08 am
Příspěvky: 125
Bydliště: SR
podla mojho nazoru je AO vhodne na simulaciu odrazenych paprskov svetla, ktore blender nedokaze pocitat, na rozdiel od naprostej vacsiny inych rendererov, ktore zvladaju rozne metody GI. Na niektorych renderoch je AO na neroznanie od GI. Na simulaciu realneho svetla by som doporucil sun alebo area light pre priame osvetlnie v spojeni s hemi a AO ako nepriame osvetlenie. Ale traba davat pozor aj na materialy, pre niektory typy materialov sa AO nehodi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 1:08 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
btw, ešte mi napadlo ako je to so simuláciou HDR osvetlenia. Výsledok bol asi taký, že po aplikácií HDR mapy internal bez osa spravi obrovsky šum bielych častíc, a ak je osa použité tak to je všetko hnusne prepálené a buguje to....
Čiže som to testoval s 360° HDR panorámou s tykýmto výsledkom...
zvláštne je, že tu bol yafray podstatne kvalitnejší a krajší (internal - AO, yafray cache + photons)


Přílohy:
cube-internal-19s copy.jpg
cube-internal-19s copy.jpg [ 31.71 KiB | Zobrazeno 481 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 4:00 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 26, 2005 4:54 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: Stráž pod Ralskem
No když sem dělal scénu pro Laru Croftovou TR1 Anniversary
Tak jsem to nasvítil tak aby Lara měla vystínovanou ruku atd. ale jelikož se v tom videu Lara pohybuje musel jsem porat menit nastaveni a pozice svetel a když sem dal do sceny na konec raptory tak byli v uplne tme takže semu musel přidat další Area světlo a snižit na minimum intezitu gammy a engerie.Možná to je to taky tím že moje scéna je moc velká. No jo Render byl celkem slušnej ale jeden frame vyrendrovat trvalo asi minutu nekdy i dvě a to jsem udelal animaci o 2000 framech. Rendroval jsem pres noc pres den na pokracovani.Neni mozny aby to trvalo tak dlouho sem urcite udelal nekde nejakou chybu že to trvalo vykreslit tak dlouho.stoprocentně... tadky obrazek te sceny co sem udělal pro to video. V téhle scéně je použito světlo Hemi,Area,Sun Lamp.několikrát.


Přílohy:
Poznámka: Scéna pro Laru Croftovou s raptory
scena pro laru.jpg
scena pro laru.jpg [ 145.3 KiB | Zobrazeno 456 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 5:58 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
chybu si nikde nespravil...u mna by bolo 1 -2 minuty este velmi malo...akurat som dorobil animaciu (nikto mi do mojho wipu neodpoveda, sak kto by sa zaoberal mojou malickostou...) a niektore snimky maju az 7 minut...jo ale to je velmi narocne, lebo je tam alpha :)

tvoja scena sa mi paci...ale je trocha kriklava


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 7:46 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
kapo: klud, ignnorujú aj mňa :D

No a k dĺžke rendra... optimalizovať sa to určite dá minimálne tak, že u area lightov znížiš množstvo samplov, OSA nastavíš na 5 a octree resolutin na 64. ono to síce väčšinou trochu pošramotí kvalitu, ale na 25fps sa to stratí...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 8:39 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
Kapo píše:
... (nikto mi do mojho wipu neodpoveda, sak kto by sa zaoberal mojou malickostou...)...


sry, ale docela zvlastni upozornovani na sebe v kazdym topicu ;) me taky nikdo hnedka neodpovi (kdyz sem delal K850i, tak sem mel monolog ;) )nechci, abys to bral nejak blbe, ze ti to tu pisu, ale tohleto je muj nazor ;) a pokud tam nepise vetsina lidi, tak to asi neni proto, ze nechtej poradit, ale proto, ze to nevedi a aby psali, ze nevedi, jak ti pomoct, tak radsi nebudou zbytecne psat a nenapisou nic :) (fakt si to nevykladej zle)

jinak aby to nebylo tolik off.. je to pekny.. minuta nebo dve sou docela dobry na animaci :) ja sem jednou chtel udelat animaci, kde sem mel snimek za 8 minut a mel sem prez 4000 snimku :) jinak svetlo bych doporucoval sun s oranzovejsim nadechem(ne zas tak moc) a par hemi svetel z ruznych uhlu o ruzne sile a zabarveni :) a pak jestli nejaky vlastni zdroje svetla, tak dalsi..(area, nebo spot)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 22, 2009 9:40 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 26, 2005 4:54 pm
Příspěvky: 162
Bydliště: Stráž pod Ralskem
No nejvic mi zabralo vykreslovani travy a zastíněných objektů.Lara sama o sobě a raptoři. ale zajimave když sem dal vykreslovat jen Laru se svetly tak to bylo behem nekolika vterin hotovy jeden snímek. to same se samotnou scenou bez Lary se vykreslila strašně rychle.ale dohromady ee. díky za info už sem myslel že já jedinej renderuju po minutách :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 23, 2009 7:56 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
tú trávu by som, byť tebou vymodeloval ručne (jeden dllllllhý trojuholník) a nastavil particly len ako emitor toho objektu, podstatne by to zrýchlilo..

AD oranžový sun: neviem, či ste to zaregistrovali ľudia, ale sun má nový feature, a to atmosféru!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 23, 2009 10:04 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Já bych byl pro to udělat trávu buď nějakym grass generatorem (což by vypadalo pěkně, ale render by byl strašně dlouhý) nebo spíš, pro účel animace vhodnějším plane s texturou trávy včetně alphy. Hodně by to přidalo realističnosti.

Mimochodem, co se týče délky renderu – zkus si vyrenderovat fram z Elephants dream nebo Big Buck Bunny a uvidíš, že to minuta opravdu být nemusí.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz