vacik156 píše:
lz píše:
ano, nevím o žádném z velkých SW balíků, který by primárně využíval pro výpočet GPU.
presne..je sice pravda, ze GPU maji nekolikrat vyssi vykon, nez CPU, ale co sem zatim videl a zkousel zprovoznit /neuspesne
/ je Gelato od NVIDIA a nejaka ta CUDA (o ty sem jeste tolik neslysel
)
co ja vim u ati(u tvy karty by se to rozhodne vyplatilo), tak ati zadny takovy veci nema (ani nepodporuje zatim) a kdyby podporovala, tak by rendering byl zase na dalsi casove urovni
ale to sem zase odbehl
takze renderery podporujici GPU ma zatim jen nvidia a to Gelato a CUDA
u ati sem fakt o nicem neslysel
Mně Gelato funguje docela dobře. Jinak už jsem narazil i na nějaké renderery, co k výpočtům používaly OpenGL popř. DirectX, ale momentálně nemůžu najít, o jaké jde, ovšem tohle řešení není tak výkoné (další vrstva abstrakce a hlavně v případě OGL může dojít na SW fallback, když nejsou dostupné potřebné fce, což je o hodně pomalejší), ale zase na druhou stranu to jede na prakticky jakékoliv kartě.
Jinak k té CUDA – není to žádná aplikace, ale technologie, nebo možná ještě přesněji framework pro vývoj aplikací, které můžou používat k výpočtům grafiku, teoreticky by toho mohl využívat i třeba textový procesor. Gelato interně bude používat něco hodně podobného (ale CUDA to přímo není).
Mimochodem, nevíte někdo, jestli Autodesk pořád vydává Maya PLE? Poslední byla Maya 8.5 PLE, ale teď jsem nemohl na jejich stránkách najít ani tuhle, ani žádnou novější, jenom trial.