blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Dá se použít Blender na profesionální hry a filmy ?
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=5943
Stránka 11

Autor:  Sagi [ pon čer 23, 2008 8:25 pm ]
Předmět příspěvku: 

teoreticky ano.. prakticky se to využívá spíše na nekomerční projekty..

Autor:  Bigbob [ pon čer 23, 2008 8:46 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mxslím, že film by nemal byť moc velký problém (viz. big buck bunny). Ale výroba hry by bloa v BGE velmi problematická. BGE totiž nemá moc velký výkon. avšak je možné, že verzia blenderu 2.5 to zmení, ktovie. Oboje je dosť náročné na čas a nervy...

Autor:  Kapo [ pon čer 23, 2008 8:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

nj, grafiku by si z toho v GE vytrieskal, lenze bolo by to nehratelne...

Autor:  taby [ pon čer 23, 2008 8:55 pm ]
Předmět příspěvku: 

Kapo píše:
nj, grafiku by si z toho v GE vytrieskal, lenze bolo by to nehratelne...

Zapomínáte na Apricot a novinky s tím spojené. :wink:

Autor:  Kapo [ pon čer 23, 2008 9:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

no...ale dotycny spomenul crysis...hm, take detailne stromy jak boli v crysis...10 takych a uz to seka, v crysis su ich desiatky v kazdom lese...

Autor:  Alfisko [ pon čer 23, 2008 10:18 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bigbob píše:
Mxslím, že film by nemal byť moc velký problém (viz. big buck bunny). Ale výroba hry by bloa v BGE velmi problematická. BGE totiž nemá moc velký výkon. avšak je možné, že verzia blenderu 2.5 to zmení, ktovie. Oboje je dosť náročné na čas a nervy...

ja si nejsem vedom, ze by se modely z blenderu dali pouzit pouze v BGE 8)
Kdyz udelas ten model stromu, jak rika kapo (jakozto, ze to jde..a vubec ne spatne) tak kdyz budes mit exporter do jejich formatu, tak nevidim ani jeden problem.. ono totiz nakonec ve hre je uplne jedno, jaky software ten model delal, pokud si to exporter poradne a spravne prebere..
btw: u BGE by mi vrasky nedelal ani tak ten vykon, jakozto fakt, ze do nej stezi dostanes dynamicke AO, normal mapy, volumetric clouds nebo shadow-mapping... pak by mi az zacal vadit ten vykon ;) ...

Autor:  AD [ úte čer 24, 2008 8:30 am ]
Předmět příspěvku: 

nejvhodnější program je ten, se kterým umíš a podporuje formát, který používá engine, na kterém to poběží. I export stačí. Nicméně pravidla určuje kdo platí :lol: Takže pro hry je to hlavně 3DS MAX a Zbrush na modelování, photoshop pro přípravu textur atd. a u jiné firmy to může být malinko jinak, většinou se ještě přidávají další 3D softy, protože každý ma nějakou silnou stránku a žádný neumí všechno skvěle.

Komerční projekty se tu už několikrát řešily a samozřejmě existují. Problém je v tom, že pokud se o tom nezmíní samotný autor, tak se většinou nikdo nedozví, že to vznikalo na frewaru a třebas reklamky nemají zájem inzerovat, že použili program který je zadarmo, protože zákazníci automaticky začnou brblat, že v tom případě se jim cena za reklamu zdá vysoká a často prý mají pocit, že ta reklamka není dost seriózní. Ve filmovém průmyslu byl použitý při přípravě Spidermana. Blender používali na pre-vizualizace a storybordy a ten tým to asi nedělal jen u tohoto filmu.

Samotný BGE není na herní projekty zralý. Stál drobet stranou, a teprve se začíná znovu oživovat a projekt Apricot určitě nastartuje jeho růst. O přípravě modelů pro enginy se tu už mluvilo. Enginu je jedno, v čem model vzniknul, pokud jde korektně importovat, takže i do Crysis můžeš vrazit modely dělané blenderem.

Autor:  Antharon [ úte čer 24, 2008 9:34 am ]
Předmět příspěvku: 

pokiaľ viem, tak aj daredevil bol kamarát s blendrom.. Ono vo všeobecnosti si osobne myslím, že na efekty to take zle zasa nebude, nie?

Autor:  pantau [ ned led 25, 2009 5:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

podla mna nie, modely z blenderu mozes stale pouzit kde chces a BGE je stale o nicom :)

Autor:  Antharon [ ned led 25, 2009 6:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

ehmm... ja si neviem pomôcť, ale počuli ste, že by nejaká hra bežala v maxe, alebo cineme?
Tam sa predsa len modeluje, na hry ako crysis su tu enginy

Autor:  Sagi [ ned led 25, 2009 7:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

jasně... ale třeba filmy v Maye? proč ne :wink:

Autor:  zgerbiak [ pon led 26, 2009 11:41 am ]
Předmět příspěvku: 

Antharon píše:
ehmm... ja si neviem pomôcť, ale počuli ste, že by nejaká hra bežala v maxe, alebo cineme?
Tam sa predsa len modeluje, na hry ako crysis su tu enginy


Ja mám taký názor že BGE je určení pre vizualizácie. Budovy, kancelarie a tak. Aby sa zákazník mohol prejsť po buducej stavbe.
Na toto BGE stačí. Podľa mňa toto bol prvotný zámer. Ibaže to nevysvetluje prečo to nazvali Game Engin :lol:

Autor:  Antharon [ pon led 26, 2009 12:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

preto, lebo v ňom môžeš spraviť aj jednoduhcú hru, alebo niečo, ale aj tak by tomu asi viac pristal názov physical engine

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/