blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
chybně se mi objekt vyhlazuje http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6348 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | camel [ stř pro 31, 2008 4:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | chybně se mi objekt vyhlazuje |
ahoj tak především všem přeju krásného silvestra a úspěšný nový rok, a posléze se na vás obracím s problémem: nevíte proč mi nejde (jde ale chybně) aplikovat vyhlazení na tento můj drobný model? když to aplikuju hrozně divně mi to vystínuje. Zkoušel jsem všechno co znám (recalculate normals, odstranit duplicity, změnit polygony na trojuhelníky...) asi nemam vertexty předpisově poskládaný, ale stejně mi to vrthá hlavou proč mi to tak blbne. viz obrázek. hranaty: vyhlazeny: čím to může být? díky moc za tipy. |
Autor: | taby [ stř pro 31, 2008 5:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Zkus přepčítat normály (CTRL+N) v edit modu, ale platí jen pro ty plochy, které jsou vybrané. Pak to bývá i tím, že máš špatně vedenou síť. |
Autor: | Váca [ stř pro 31, 2008 5:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
tak co ja sem se s tim setkal, tak se mi to stalo v par pripadech.. : 1) dal sem set smooth, ale nezatrhnul sem auto smooth (to bude asi ro nejbeznejsi) 2) dal si moc veliky uhel pod auto smooth (to uz mi nepripada tak reapny) 3) spatne prepocitany nektery normaly(otoceny dovnitr) ale na to tu uz rada byla |
Autor: | Genom [ stř pro 31, 2008 6:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Doporučoval bych aplikovat na model modifikátor EdgeSplit... |
Autor: | camel [ stř pro 31, 2008 7:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
hurá! pomohl mi edge split, o tenhle modifikátor jsem jakživ nezavadil, hned si ho prostuduju. dííky Nicméně stejně mám asi blbě poskládanou siť protože když chci aplikovat další věci např. texturu s vysokými normály tak mi to blbne. jinak ten model je dělanej z křivek, potom na mesh. pro představu přikládam blend soubor, klidně mi řekněte co tam je všechno špatně, i když je to primitvní model, udělám si ho asi znova a pořádně. Máte nějaký návrhy u čeho bych měl postupovat úplně jinak? http://www.nahraj.cz/content/view/e58a063d-1b9b-43d3-ab94-867c4959d5b0 |
Autor: | Kapo [ stř pro 31, 2008 8:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
pomohla by ti ovela jednoduchsia vec - nemusis smoothovat CELY objekt, staci len jeho cast, a to tu, ktora je na okraji...vyberies ju z bocneho pohladu v selecte facov, nastrojom ktory vyvolas stlacenim tlacitka B (neviem ako sa ten nastroj vola), viz obrazok: Myslim, ze ostatok NEPOTREBUJES vyhladit...ak ho vyhladit chces, musel by si mat uplne inu, ovela lepsie siet...ale na to sa spytaj nejakych odbornikov - fanatikov z tohoto fora, mne pri vsetkych takychto veciach (aj ked vyhladzujem TEXT napriklad) staci vyhladit len bok... |
Autor: | Kapo [ pát led 02, 2009 12:45 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak co, pomohlo to? obcas ani ludia nenapisu, ci to pomohlo, alebo nie |
Autor: | camel [ pát led 02, 2009 11:49 am ] |
Předmět příspěvku: | |
ahoj, jojo když vyhladim jenom ty strany tak to je v pohodě, funguje to. Ono je v podstatě nesmysl, chtít vyhlazovat přední a zadní stranu, když je hladká. Ale stejně mám špatnou síť a bude se mi s ní hůř pracovat, zkusím si cvičně udělat novou. Děkuju mockrát včem za tipy |
Autor: | Kapo [ pát led 02, 2009 12:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
camel píše: ahoj, jojo když vyhladim jenom ty strany tak to je v pohodě, funguje to. Ono je v podstatě nesmysl, chtít vyhlazovat přední a zadní stranu, když je hladká.
Ale stejně mám špatnou síť a bude se mi s ní hůř pracovat, zkusím si cvičně udělat novou. Děkuju mockrát včem za tipy no ale ak si to aplikoval z kriviek tak...no neviem, lepsie by bolo spravit akoze "low poly" a aplikovat subsurf...na tom mozes skor robit quady, a na okraje pridas loopy...mesh bude cistucky ako cerstvy sneh a ty nebudes mat problem s vyhladzovanim |
Autor: | camel [ pát led 02, 2009 4:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
potřebuju aby se to alespoň trochu blížilo tomuto obrazku (logo): důležitý pro mě je, že jsem dokázal problém s vyhlazováním s váma vyřešit. teď si jí udělám znovu jak píšeš "low poly" a budu dál experimentovat |
Autor: | Forseti [ pát led 02, 2009 5:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
je mi to celkem fuk co s tím zamýšlíš, ale mám takovou šťouravou otázku. K čmu ti je že to převedeš do 3D ale stejně to bude furt "placka"? Není lepší to udělat v nějakém vektorovém programu (doporučuju Inkscape)? No a když už to chceš dělat ve 3D tak to udělej přes křivky (teda pokud chceš dělat tu "placku"), nepřeváděj to na mesh, ale v edit buttons aplikuj funkci extrude a ty 2 funkce pod ní podle poteby (mělo by se to zaoblit teda jestli jsem dobře pochopil co chceš). Ale jak se tak dívám tak by to šlo udělat i jako postavička (ale opravdu netuším jak natom si s modelováním - bez urážky) |
Autor: | camel [ ned led 04, 2009 2:19 am ] |
Předmět příspěvku: | |
jasný, můj cíl je udělat si si kratičkou animaci, takže to bude muset být mesh. jinak s křivkami se mi pracuje dobře. ale potom z nich ta síť... nechci aby to byla "placka" chtěl bych aby šlo poznat "o koho jde" viz výše 2d obr. a zároveň do toho vložit něco svýho, pohrát si s tim a vytvořit pěknou 3d postavičku. no a jinak bere mě nejvíc uprava materialu než modelování, ale bez něj to nejde, jsem začátečník i když blender znám už asi přes rok. |
Autor: | taby [ ned led 04, 2009 8:25 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Toto si žádá dle mého soudu buď 3D postavu a ne "3D placku" nebo práci v 2D editoru, jak psal Forseti. Vem to jako výzvu se něco dalšího naučit, protože žádný učený z nebe nespadl. |
Autor: | Forseti [ ned led 04, 2009 12:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Doporučuju si nejdřív rozmyslet jak to má vůbez v prostoru vypadat (základní tvary - přizpůsobené tomu obrázku co tam máš) a třeba si to i nakreslit a pak to modelovat z krychle postupným přidáváním loopů a modelováním - subsurf jenom na vyhlazení a ani ho neaplikuj bo by ti zmršil celou síť. - takhle to dělám já - ale záleží na tobě |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |