Právě je ned pro 01, 2024 1:03 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 30, 2008 1:18 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?p=786124
obavam se ze zatim to nepujde, kdyby nejaka vychytavka vysla, nejspis by to zpusobilo vetsi rozruch a na nic takovyho si nepamatuju, alespon co se blenderu tyce

Nvidia vyvyji nejaky CUDA projekt, kdy my gpu vyrazne pomoci cpu pri vypoctech, vyzkouset nemohu, mam 7kovou verzi geforce, cuda je dostupna az od verze 8. ale to tvuj problem neresi, mas amd/ati :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 30, 2008 2:25 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
tak, tak.. v Blenderu musí zatím render počítat samotný procesor, zatímco grafika zase počítá scénu ve viewportu. Pro GeForce karty byl ještě dostupný renderer nVidia Gelato, který tuším taky využíval GPU k výpočtu, ale nevím jak to s ním vypadá teď ani větší podrobnosti, každopádně pro tebe opět bezvýznamné, když máš ATi.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 30, 2008 7:58 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
ano, nevím o žádném z velkých SW balíků, který by primárně využíval pro výpočet GPU.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 30, 2008 8:18 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
lz píše:
ano, nevím o žádném z velkých SW balíků, který by primárně využíval pro výpočet GPU.


presne..je sice pravda, ze GPU maji nekolikrat vyssi vykon, nez CPU, ale co sem zatim videl a zkousel zprovoznit /neuspesne :) / je Gelato od NVIDIA a nejaka ta CUDA (o ty sem jeste tolik neslysel :) )

co ja vim u ati(u tvy karty by se to rozhodne vyplatilo), tak ati zadny takovy veci nema (ani nepodporuje zatim) a kdyby podporovala, tak by rendering byl zase na dalsi casove urovni :) ale to sem zase odbehl :D takze renderery podporujici GPU ma zatim jen nvidia a to Gelato a CUDA ;) u ati sem fakt o nicem neslysel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 01, 2009 2:48 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Maya též renderuje pouze procesorem. Naštěstí perfetkně zvládá multi threading a lze nastavit které jádro se bude jak moc využívat. Ve studijní verzi však nelze použít k renderu víc než jedno jádro :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 01, 2009 4:08 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
vacik156 píše:
lz píše:
ano, nevím o žádném z velkých SW balíků, který by primárně využíval pro výpočet GPU.


presne..je sice pravda, ze GPU maji nekolikrat vyssi vykon, nez CPU, ale co sem zatim videl a zkousel zprovoznit /neuspesne :) / je Gelato od NVIDIA a nejaka ta CUDA (o ty sem jeste tolik neslysel :) )

co ja vim u ati(u tvy karty by se to rozhodne vyplatilo), tak ati zadny takovy veci nema (ani nepodporuje zatim) a kdyby podporovala, tak by rendering byl zase na dalsi casove urovni :) ale to sem zase odbehl :D takze renderery podporujici GPU ma zatim jen nvidia a to Gelato a CUDA ;) u ati sem fakt o nicem neslysel

Mně Gelato funguje docela dobře. Jinak už jsem narazil i na nějaké renderery, co k výpočtům používaly OpenGL popř. DirectX, ale momentálně nemůžu najít, o jaké jde, ovšem tohle řešení není tak výkoné (další vrstva abstrakce a hlavně v případě OGL může dojít na SW fallback, když nejsou dostupné potřebné fce, což je o hodně pomalejší), ale zase na druhou stranu to jede na prakticky jakékoliv kartě.
Jinak k té CUDA – není to žádná aplikace, ale technologie, nebo možná ještě přesněji framework pro vývoj aplikací, které můžou používat k výpočtům grafiku, teoreticky by toho mohl využívat i třeba textový procesor. Gelato interně bude používat něco hodně podobného (ale CUDA to přímo není).

Mimochodem, nevíte někdo, jestli Autodesk pořád vydává Maya PLE? Poslední byla Maya 8.5 PLE, ale teď jsem nemohl na jejich stránkách najít ani tuhle, ani žádnou novější, jenom trial.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 01, 2009 4:40 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
6xx píše:
Mimochodem, nevíte někdo, jestli Autodesk pořád vydává Maya PLE? Poslední byla Maya 8.5 PLE, ale teď jsem nemohl na jejich stránkách najít ani tuhle, ani žádnou novější, jenom trial.


Poslední PLE byla opravdu 8.5, ale očekává se, že vyjde paralelní PLE verze k nynější nejnovější verzi Maya 2009, která zatím vyšla jen jako Completed a Unlimited.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 01, 2009 8:39 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
6xx: IMHO je to tak jak říká Sagi, měla by vyjít nová PLE s novou mayou 2009, i když ta už je v rpodeji a zatím kde nic tu nic..to by mě celkem mrzelo..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 01, 2009 10:57 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Jinak Mayu 2009 mám a poměrně mě zamrzelo, že u takhle drahého softu nedošlo k žádné úpravě UI (už od verze 6) a dokonce zůstaly i předchozí bugy (i ty v UI, tedy ty viditelné) .. jinak mi přijde o něco více stabilnější a opravili chybování pod Nvidia kartami. Funkcí přibylo poměrně dost a spoustu z nich je vážně skvělě využitelných, ale přijde mi, že v modelování Maya jen dotahuje na konkurenci. (Max, XSI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 12:22 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
když už jsme v tom OT, zkoušel jsem linuxovou verzi Mayi 2008, a šlape dobře jak na nVidii, tak na Intel GMA. Ale na učení se bohatě stačí PLE verze..Mimochodem, mám příručku Maya - Průvodce 3D grafikou + CD, za 99,- ve výprodeji (sleva z 500,-), autor Darius Derakshani, pro ty kdo chtějí s Mayou začít tak můžu doporučit.. JInak co se mi na Maye hodně líbí jsou nástroje pro práci s NURBS..Ale uvidíme, v Blenderu je v téhle oblasti poslední dobou živo, implementuje se Nurbana, tak jsem zvědav, co z toho vyleze..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 12:55 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
OT:
Tu knížku taky mám, ale odvážil bych se dát jí titul "nejdebilnější překlad století" .. já vím že grafické pojmy se do češtiny špatně překládají.. ale pecky jako "Hyperstínovač" mi utkvěly v paměti :lol: .. Jinak je ta knížka super, když pominu směšný překlad.

PLE verze stačí na učení bohatě.. a co se týče NURBS nástrojů tak tam má maya poměrně slušné zázemí. Je skvělé začít s NURBS objektem a po vystihnutí základních linií ho překonvertovat na polygon u kterého je lepší kontrola.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 11:09 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
Sagi píše:
Jinak Mayu 2009 mám a poměrně mě zamrzelo, že u takhle drahého softu nedošlo k žádné úpravě UI (už od verze 6) a dokonce zůstaly i předchozí bugy (i ty v UI, tedy ty viditelné) .. jinak mi přijde o něco více stabilnější a opravili chybování pod Nvidia kartami. Funkcí přibylo poměrně dost a spoustu z nich je vážně skvělě využitelných, ale přijde mi, že v modelování Maya jen dotahuje na konkurenci. (Max, XSI)

Hmm… taky mně naštvalo, že když jsem stahoval trial, tak mi neposlali licenci a tudíž mi nešla spustit. Takže jsem se na to vykašlal. Ale k té konkurenci – Maxko konkurence moc není ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 3:07 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
výrazný OTSagi: no jo, překlad místy dost pokulhává, ale cenu za nejhorší překlady století si ode mě pravidelně odnášejí filmy/seriály dabované pro TV n@va. Vždycky, když si myslím, že větší píčovinu už tam vymyslet nedokážou, tak mě opět (velmi nepříjmeně) překvapí. Zářnými příklady budiž Černý jestřáb sestřelen, Znamení nebo Tarantinovi Gauneři...Pecky typu:
Friendly fire = Přátelský ohééň!
Boarding school = snowboardová škola (správně internátní škola)
Our cover has been blown = odstřelili nám kryt (byli jsme prozrazeni)
(u rádia)Tune it, this is only static = vylaď to, tohle je jenom statický (static = šum)
lock and load = zamkni a načti (rozkaz pro nabití a zajištění zbraně), tohle mě už totálně porazilo..


proto už jistou sleduju filmy v originále (naštěstí je většina dnešní produkce anglicky)

menší OT
6xx: tak s tím. že by robot okamžitě neposlal licenční klíč jsem se nesetkal, spíš si myslím, že klíč to napíše na stránce kde to stahuješ, alespoň tak to bylo asi před dvěma lety, když jsem stahoval trialku. A nekoupil autodesk už i Softimage XSI ?Vím, že je nedávno někdo koupil...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 4:40 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
lz: viz http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?t=6208

nj mršený dabingy mě taky štvou...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát led 02, 2009 6:53 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
ja viem, že to je úplne krute OT, ale ja si spomínam na nejaký film, kde boi tieto dve lášky:

Fire in the hole - oheň v jámě
Cover me - Zakryj mě!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz