blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Textura / Rotace 90 / Problem? http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6519 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | vklidu [ úte úno 24, 2009 10:52 am ] | |||
Předmět příspěvku: | Textura / Rotace 90 / Problem? | |||
Kdyz vlozim texturu typu Image a dam ji otocit o 90° tak ji blender krome otoceni jeste zrcadlove prevrati. Normalu Plane jsem kontroloval a stejne to ukazuje zdrbane uz v nahledu takze scenou to nebude. Dekuji za radu.
|
Autor: | Mr. Smooth [ úte úno 24, 2009 11:06 am ] |
Předmět příspěvku: | .. |
napadá mě jedno řešení, nastavit na kartě 'map input' -1 či jinou zápornou hodnotu u 'size y' |
Autor: | vklidu [ úte úno 24, 2009 11:59 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dekuji. Je to rychlejsi nez to otacet v editoru. Na druhou stranu nerad bych komplikovanejsi sceny resil spoustou "zadnich vratek". Predpokladane chovani nastaveni to snad neni? Muzete mi nekdo potvrdit, ze to je chyba nez to postnu na BugTracker? Nebo to tak ma vazne fungovat, rotaci o 90 stupnu si takhle nepredstavuju. Diky |
Autor: | Antharon [ úte úno 24, 2009 1:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
nejedná sa totiž o rotáciu ale inverzné zobrazenie. v tomto prípade sa jedná o zrkadlenie podľa osi y=x a teda sa to preklopí ešte aj zrkadlovo |
Autor: | vklidu [ úte úno 24, 2009 3:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
A uz to vidim v popisce, promin, take jsem se ji mohl vic venovat. Takze Bug to neni. Soukrome vsak nechapu k cemu je to dobre. K cemu je dobre otocit a zrcadlit naraz na panelu textury? Tlacitko bylo puvodne jen s 90° rotaci jako rychla volba pro jednoduche otoceni nevhodne importovaneho obrazku, ne? Vymenu x/y si muzu preci udelat v MapInput jak psal Mr.Smooth (kdyby o to slo). Takhle jsou to jen dalsi zbytecne pohyby, alespon pro mne. A chaoticke tim, ze se stejne veci daji delat na nekolika mistech. Kazdopadne vsem dekuji za vysvetleni. Nevedel jsem, ze jde zrcadlit zapornym rozmerem |
Autor: | Antharon [ úte úno 24, 2009 4:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
mno, ono to je zámena x za y, takže to je výpočetne radikálne jednoduchšie ako otáčať maticu |
Autor: | vklidu [ úte úno 24, 2009 4:42 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
jakoze puvodne blender pocital prepocitaval pixely, aby otocil image? (maticu jako matricu?) jestli se to vymenou os zrychly tak parada, ale proc se tedy rovnou pod tlacitkem "Rot90" nenastavi skryte i zmena do minusoveho size? tlacitko pak funguje jak nazev naznacuje a nemusi to "klamat telem". A nebo at tam neni vubec. V tomto stavu mi to nepripada jako pomoc. Rotaci a zrcadlo na palete textury asi malo kdo bude potrebovat (jestli vubec) a stejne bude muset doklikavat na MapInput. To uz je jednoduzsi jit rovnou na MapInput a nechaosit na dvou mistech. Omlouvam se za ten podton, ale trochu mi to vadi. A to jdu zalozit dalsi tema na neco dalsiho, uf. |
Autor: | Antharon [ úte úno 24, 2009 7:33 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ci to robil predtym neviem, ale napriklad ked das vo fotoshope rotaciu o lubovolny stupen, tak ti to spravi proste maticou, takto ostatne staci vykreslit obraz po stlpcoch miesto riadkov a obratit poradie |
Autor: | vklidu [ stř úno 25, 2009 3:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Aha, tak ok, takze je to matematicky rychlejsi, ale prakticky na nic (myslim to tlacitko Rot90) Dekuji za vysvetleni |
Autor: | jucas [ sob bře 07, 2009 1:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Jestli ti to tak vadí, můžeš to rozebrat na Blenderstorm.org. Každopádně alespoň název tlačítka by byl výstižnější např. "flip xy". Mimochodem, pro otočení o 90° není potřeba dělat maticovou transformaci, stačí to prohození a jednu osu načítat pozpátku (což se vlastně udělá ručně při mapování), Takže by to nejspíš ani nebyla nějaká drastická změna. Tedy, pokud to nemá ještě nějakou jinou funkci. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |