blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Ulozeni textury z UV editoru s Alphou?
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6562
Stránka 11

Autor:  Bildo [ čtv bře 05, 2009 10:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Ulozeni textury z UV editoru s Alphou?

Bumpkin a Antharoni mi poradili, ze pres nody jde michat dva materialy do sebe pres nod MIX. Diky jim, po jejich impulzu se mi to nejak povedlo. Ale mam problem s Maskou.
Kdyz si ji do Blenderu nactu (ve formatu .png i s alphou) a pak si ji upravuju v UV editore, tak pri ulozeni pres "SAVE" se mi nejak ta alpha vytrati.. :cry: . Jde to nejak osetrit, at si to tu alphu (novou) uchova? Nebo delam neco spatne? Ohledne alphy jsou tam nejake "cudliky" ale ...?

Autor:  Genom [ pát bře 06, 2009 6:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

jukni se v jakém formátu výsledný obrázek z uv/image editoru ukládáš...a jestli při úpravě obrázku máš zakliknutou možnost Draw image with alfa...

Autor:  Bildo [ pát bře 06, 2009 8:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dik. Jdu to proskoumat. Ale ukladam ho asi v png. Protoze v .png ho nacitam a pak ho ukladam uz jenom pres "SAVE". Pri prvnim nahrani ma uz alphu. (z Gimpu).

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 3:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

nechci zakladat novy tema a sem se to docela hodi. mam takovej az trapnej problem. kdyz udelam texturu (list) s alpha mapou a vyrenderuju ho, tak mam okolo kontury listu takovou hnusnou svetlou linku asi tak 2pixely. nevite cim to muze bejt?

Autor:  Antharon [ stř kvě 06, 2009 3:13 pm ]
Předmět příspěvku: 

ale jo, jasne ze vieme
ide o to, ze tam kde je ta linka este nie je alfa uplne nulova a tak vidno aj biely okraj, idealne by bolo, keby si bud posunul u masky kontrast tak aby to odignorovalo tak nizku alfu, ale zase by si to mal kostrbate, alebo potiahol zelenu farbu listu aj do neviditelnej casti, pricom by ti mohla ostat alfa ako je

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 3:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

me je to jasny ze to je zakladni vec, proto je mi to trochu trapny, a asi toho bude brzo vic, protoze ted delam uplne jinou praci nez doposud a potrebuju veci, ktery jsem roky nepotreboval a ve starych verzich byli trochu jinak. jinak s tou maskou i nevidelnou casti bude asi problem. rad bych prave jenom jednu texturu (ne barvu+masku), ale pruhledny png. mam toho tu uz tak hodne a cim vic textur, tim vetsi neporadek :lol: tak bych to rad mel jenom v jedny texture (png funguje u tga mi pruhlednost nejak nejde vubec)

Autor:  Antharon [ stř kvě 06, 2009 3:59 pm ]
Předmět příspěvku: 

mno, priehladne PNG funguje rovnako ako kayda ina bitmapa, akurat tam ma o jeden kanal viac a nim je maska

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 4:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja se priznam ze si s tim porad nevim rady... prikladam blend, po renderu je videt co to dela, nejenom linka okolo ale jeste taky par divnyh bilych flicku...
jinak prosim list je pouze ilustrativni, aby bylo dobre videt co je tam za chybu, tak kvalitu je treba brat s rezervou :))

Přílohy:
list.zip [64.91 KiB]
27 krát

Autor:  taby [ stř kvě 06, 2009 4:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Toto se zde řeší ob 4 měsíce. Zapátrej ve starých theadech a určitě najdeš odpověď. :D

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 5:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja vim, ale porad mam vazne problem, asi uz u toho sedim moc dlouho. na konci tohohle je blend viewtopic.php?t=6115&postdays=0&postorder=asc&highlight=alpha+mapa&start=15 kdyz tenhle blend stahnu a dam render, tak se zobrazi vporadku, bez okraje. jenomze kdyz presne z tohodle blendu vlozim do defaultni sceny tenhle plane i s materialem, zas mi to udela ten okraj :( porad nevim v cem to presne teda je achjo

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 7:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja at delam co delam tak mi to nejde nastavit. dokonce kdyz stahnu tenhle soubor co funguje, tak staci kdyz vymenim texturu (za tu samou, jenom ji dam jinej nazev, ale je to duplikat) a proste to absolutne nejde a je tam zase linka okolo, asi se z toho zblaznim

Autor:  taby [ stř kvě 06, 2009 8:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak pošli i texturu nebo napiš na ICQ ;)

Autor:  joxer [ stř kvě 06, 2009 9:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

textura je v tom blendu... bohuzel vazne at delam co delam tak se mi to nepodarilo zprovoznit se vsim vsudy (vcetne detailnich stinu atd...). nakonec jsem to vyresil postaru: textura-color jpeg + alpha mapa (cernobila) a funguje to, ale mam holt 2x tolik souboru...

Autor:  taby [ čtv kvě 07, 2009 5:30 am ]
Předmět příspěvku: 

No, tak daleko má povědomost o Blenderu nesahá, abych z něho dokázal uložit texturu. :wink:
Pošli ji samostatně, prosím. Chci vyloučit to, že je to texturou. Když to zvládneš dnes dopoledne, tak se na to ještě mrknu, ale pak odjíždím na 4 dny pryč, tak to nebude možné. :D

Autor:  lokhorn [ čtv kvě 07, 2009 8:40 am ]
Předmět příspěvku: 

dělá to formát png, ulož si to třeba jako tga a mělo by to jít správně

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/