blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

bump mapa jako brush ve sculpt modu?
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6574
Stránka 11

Autor:  lz [ úte bře 10, 2009 11:49 pm ]
Předmět příspěvku:  bump mapa jako brush ve sculpt modu?

Nevím, jestli titulek není spíš matoucí než vysvětlující, takže to zkusím popsat takhle:

Ve videotutoriálu na Luxology Modo jsem viděl perfektní vychytávku - možnost volit si jako štětec nějaký vzorek, nebo dokonce obrázek (tím si ale nejsem 100% jistý, tak abych tu moc nebájil), a tím potom malovat po meshi bumpmapu (samozřejmě je třeba předem udělat UV mapu). Dosáhne se tím krásných detailů, na které by bylo jinak potřeba hrozně zahuštěný mesh. A teď můj dotaz: šlo by tohle nějak i v Blenderu? Nepodařilo se mi toho moc o Vertex/Texture paint dohledat, tak se ptám - pokud je to hovadina, smažte to rovnou. A nebo ne, dejte to do wishlistu pro 2.5ku :)

lz

Autor:  6xx [ stř bře 11, 2009 8:53 am ]
Předmět příspěvku: 

Jo, jde to. Normálně v menu Shading–>Texture buttons zaškrtni u textury Brush a nahraj obrázek. V nastaveních sculpt módu je potom tab pojmenovaný výstižně texture, kde tu texturu vybereš a tadá – kreslíš texturou.

Autor:  Sagi [ stř bře 11, 2009 3:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

Mimochodem to umí třeba Autodesk Mudbox.

Autor:  vklidu [ stř bře 11, 2009 3:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Co vim, tak nejde. Ja na to cekam uz od 2.3 :) kdy se se Sculpt zacalo.

Take mne lakalo mit stale cisty mesh a nemuset jit na to pres Multires a zapekat texturu. Mozna jeste vic bych ocenil Displacement Brush (nez Bump (Normal) ten to resi jen opticky). Proste kreslit Tangent na UVtexturu. Jako laikovi mi prijde, ze to vsechno Blender ma jen to nema k tomuto ucelu propojene.

Jedine co jsem kdysi zkousel bylo nastavit UV texturu a dat ji jako displace modifier a v mode Texture Paint na ni kreslit. Problem je ze to neni moc prehledne. Zkusim najit ten .blend


@6xx: rmyslim, ze dotaz nebyl jestli jde pouzit image jako zdroj pro Sculpt Brush

Autor:  lz [ stř bře 11, 2009 3:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

6xx: není to přesně ono, ale taky se to může hodit - každopádně díky, přiznám se, že o téhle možnosti jsem taky nevěděl :oops:

vklidu: ten dispalcement by byla bomba, ale pro začátek bych se spokojil i s tou bump mapou, ona je většinou stejně dostatečná. Už mě napadlo to řešit tak, jak popisuješ, ale moje grafika to nějak nezvládá nebo co..prostě jakmile je to podrobnější model (mám tu test s cca 50000 polygony v nejvyšší úrovni Multires), a rozumně velká UV mapa, tak to není žádné real-time kreslení textury :(

Autor:  6xx [ stř bře 11, 2009 6:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jo, myslím, že už chápu cos tím přesně myslel. Bohužel pokud vím tak tohle v Blenderu není možné, vždycky musíš jít přes zahuštěný mesh i kdybys z toho pak na konci jenom dělal normal mapu.

Autor:  Genom [ stř bře 11, 2009 6:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

Viděl jsem testovací Blend, kde se kreslila normál mapa, ale v jakém je to teď stádiu netuším...je to asi pořád ve vývoji...

Autor:  lz [ stř bře 11, 2009 10:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

Genom: no ale aspoň už se o tom uvažovalo!! Hurá! :-) Nemáš nějaký link, kde by se dalo zjistit v jakém je to stavu? Případně nevíš něco bližšího?

Autor:  Genom [ stř bře 11, 2009 10:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

http://www.graphicall.org/builds/builds/showbuild.php?action=show&id=916

Teď nevím jestli jsem se přesně strefil...

Autor:  lz [ čtv bře 12, 2009 9:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

Genom: díky, zdá se, že je to ono, o víkendu to vyzkouším a dám vědět.

Autor:  vklidu [ pon bře 16, 2009 6:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

no, ted mi to prislo take nahodou pod ruku :) tak jdu studovat.
http://blenderartists.org/forum/showthr ... 830&page=3
mam usta plna slin :)

Autor:  lz [ stř bře 18, 2009 7:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Zkoušel jsem ten build, zdá se že to funguje celkem dobře :) jedinej problém je, pokud máš složitější UV mapu a maluješ na modelu přes šev - v místě švu potom je taková ošklivá tamten.. :) Takový artefakty/šmouhy na modelu. Pokud ale uděláš kvalitní UV, je to bomba.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/