Právě je sob lis 30, 2024 7:35 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 19, 2009 6:59 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: sob led 24, 2009 2:23 pm
Příspěvky: 110
Bydliště: Brno :)
no když děláš hru ne ? :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 19, 2009 9:21 pm 
Offline
666
666
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 27, 2004 5:34 pm
Příspěvky: 968
Bydliště: Prostějov
ArchoX píše:
no když děláš hru ne ? :?


Kolega se slušně zeptal tak má nárok na slušnou odpověď. Každý není takový znalec jako ty. :!:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv bře 19, 2009 9:37 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 29, 2008 2:54 pm
Příspěvky: 233
Bydliště: Novopacko okres Jičín
No prakticky treba vizualizace, nebo ruzne navrhy, tapety na plochu, filmy vsechno mozne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 4:05 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
asi najlahšie ti to vysvetlím na klasickom prípade level based hry. Pre každý level si vytvoríš novú scénu a čo sa týky layerov(hladín), tie môžeš v každej scéne využiť napríklad na to, že je do jednej hladiny si dáš spot lampu a nejaké objekty, do druhej vrstvy si dáš dalšie objekty. Ked u lampy zapneš funkciu Layer tak tiene budú hádzať iba tie objekty, ktoré sú spolu s lampou v jednej hladine.. slušná optimalizácia scény, nie? :) .. samozrejme využití scén a layerov v game engine je viac .. odporúčam ti stiahnúť apricot_bge_demo_01.blend tam napríklad jednu zo scén používajú ako knihovnu pre objekty, ktoré používajú v iných scénach


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 9:14 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Já jsem scény používal u animací. V každé bylo jen to nezbytné pro daný obraz kamery, aby render běžel rychle. Sdílené objekty, pokud se upravovaly, se automaticky upravily ve všech scénách a ostatní objekty v obraze netrajdaly, pokud tam neměly co dělat. :wink: Každá scéna se pak dá vložit v sequence editoru zvlášť


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 11:09 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 30, 2005 11:03 pm
Příspěvky: 432
Bydliště: Brno-venkov
Význam scén bych viděl hlavně pro přehlednost, jak Dreamak správně poznamenal tak třeba pro ty hry. Já dokonce likuju objekty mezi blendama abych to měl přehlednější. Nebo to mám tak že v jedné scéně mám třeba kameru s fyzikou atd. a v druhe ruzny HUD textovy panely atd, aby mě nepřekážely v té první. Takže Hlavní význam scén je podle mě přehlednost.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 11:15 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Sohlas...já takhle mám třeba vytvořenou knihovnu materiálů nebo jen objekty, které nejčastěji používám...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 11:59 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Genom píše:
Sohlas...já takhle mám třeba vytvořenou knihovnu materiálů nebo jen objekty, které nejčastěji používám...


zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2009 8:27 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Dreamak píše:
zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol.

Paměť určitě ne. Při renderu se totiž počítá to, co ve scéně doopravdy je a je fuk, zda je to interně v souboru nebo link. Zrovna tak si nejsem jistý, zda se šetří paměť při modelování. Objekty stejně sice musí být nataženy v paměti, ale nevím, zda je možné linkované objekty editovat, pak by se nějaká paměť ušetřit dala.
Hlavní smysl linků je asi v tom, že se sdílí hotové objekty (scény) - jak poznamenal Genom a udržení přehlednosti v rozsáhlých projektech jak poznamenal Johny.D.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2009 2:53 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: ned kvě 27, 2007 6:15 pm
Příspěvky: 143
Bydliště: Praha
Pitris píše:
Dreamak píše:
zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol.

Paměť určitě ne. Při renderu se totiž počítá to, co ve scéně doopravdy je a je fuk, zda je to interně v souboru nebo link. Zrovna tak si nejsem jistý, zda se šetří paměť při modelování. Objekty stejně sice musí být nataženy v paměti, ale nevím, zda je možné linkované objekty editovat, pak by se nějaká paměť ušetřit dala.
Hlavní smysl linků je asi v tom, že se sdílí hotové objekty (scény) - jak poznamenal Genom a udržení přehlednosti v rozsáhlých projektech jak poznamenal Johny.D.


ups sorry ja som samozrejme myslel úsporu pamäti pri použití scén a linkovania v Game Engine :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Scény v Blendru
PříspěvekNapsal: úte lis 24, 2009 10:02 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 16, 2009 1:26 pm
Příspěvky: 15
Bydliště: Stříbro
Já scény ještě nepoužil, ale napadlo mě, až dokončím takový středověký hrad, že bych to
použil na změny počasí a dekorace. Například
1. zimní scéna
2. léto
3. zima v noci
4. léto + slavnostní výzdoba
5. cokoliv jiného :wink:

Jde mi o to, aby některé objekty zmizely, jiné tam přidám a něco zustane.
Taky materiály a světla by se měnily. Okenice bych zavřel atp.
Ještě jsem to nezkusil, tak aspoň písněte jestli je toto dobrá pomůcka jak to udělat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz