blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Scény v Blendru http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6615 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | ArchoX [ čtv bře 19, 2009 6:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no když děláš hru ne ? |
Autor: | SirThomas [ čtv bře 19, 2009 9:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ArchoX píše: no když děláš hru ne ?
Kolega se slušně zeptal tak má nárok na slušnou odpověď. Každý není takový znalec jako ty. |
Autor: | Kexar [ čtv bře 19, 2009 9:37 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
No prakticky treba vizualizace, nebo ruzne navrhy, tapety na plochu, filmy vsechno mozne. |
Autor: | Dreamak [ pát bře 20, 2009 4:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
asi najlahšie ti to vysvetlím na klasickom prípade level based hry. Pre každý level si vytvoríš novú scénu a čo sa týky layerov(hladín), tie môžeš v každej scéne využiť napríklad na to, že je do jednej hladiny si dáš spot lampu a nejaké objekty, do druhej vrstvy si dáš dalšie objekty. Ked u lampy zapneš funkciu Layer tak tiene budú hádzať iba tie objekty, ktoré sú spolu s lampou v jednej hladine.. slušná optimalizácia scény, nie? .. samozrejme využití scén a layerov v game engine je viac .. odporúčam ti stiahnúť apricot_bge_demo_01.blend tam napríklad jednu zo scén používajú ako knihovnu pre objekty, ktoré používajú v iných scénach |
Autor: | Pitris [ pát bře 20, 2009 9:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem scény používal u animací. V každé bylo jen to nezbytné pro daný obraz kamery, aby render běžel rychle. Sdílené objekty, pokud se upravovaly, se automaticky upravily ve všech scénách a ostatní objekty v obraze netrajdaly, pokud tam neměly co dělat. Každá scéna se pak dá vložit v sequence editoru zvlášť |
Autor: | Johny.D [ pát bře 20, 2009 11:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Význam scén bych viděl hlavně pro přehlednost, jak Dreamak správně poznamenal tak třeba pro ty hry. Já dokonce likuju objekty mezi blendama abych to měl přehlednějÅ¡Ã. Nebo to mám tak že v jedné scéně mám třeba kameru s fyzikou atd. a v druhe ruzny HUD textovy panely atd, aby mě nepřekážely v té prvnÃ. Takže Hlavnà význam scén je podle mě přehlednost. |
Autor: | Genom [ pát bře 20, 2009 11:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Sohlas...já takhle mám třeba vytvořenou knihovnu materiálů nebo jen objekty, které nejčastěji používám... |
Autor: | Dreamak [ pát bře 20, 2009 11:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Genom píše: Sohlas...já takhle mám třeba vytvořenou knihovnu materiálů nebo jen objekty, které nejčastěji používám...
zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol. |
Autor: | Pitris [ sob bře 21, 2009 8:27 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Dreamak píše: zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol.
Paměť určitě ne. Při renderu se totiž počítá to, co ve scéně doopravdy je a je fuk, zda je to interně v souboru nebo link. Zrovna tak si nejsem jistý, zda se šetří paměť při modelování. Objekty stejně sice musí být nataženy v paměti, ale nevím, zda je možné linkované objekty editovat, pak by se nějaká paměť ušetřit dala. Hlavní smysl linků je asi v tom, že se sdílí hotové objekty (scény) - jak poznamenal Genom a udržení přehlednosti v rozsáhlých projektech jak poznamenal Johny.D. |
Autor: | Dreamak [ sob bře 21, 2009 2:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Pitris píše: Dreamak píše: zaujímalo by ma či používanie dalších scén ako knižníc objektov rovnako šetrí pamäť ako pri linkovaní objektov z blend súborov. Zatiaľ som oboje skúšal len pri menšom objeme objektov, takže znatelný rozdiel tam nebol. Paměť určitě ne. Při renderu se totiž počítá to, co ve scéně doopravdy je a je fuk, zda je to interně v souboru nebo link. Zrovna tak si nejsem jistý, zda se šetří paměť při modelování. Objekty stejně sice musí být nataženy v paměti, ale nevím, zda je možné linkované objekty editovat, pak by se nějaká paměť ušetřit dala. Hlavní smysl linků je asi v tom, že se sdílí hotové objekty (scény) - jak poznamenal Genom a udržení přehlednosti v rozsáhlých projektech jak poznamenal Johny.D. ups sorry ja som samozrejme myslel úsporu pamäti pri použití scén a linkovania v Game Engine |
Autor: | jarek33 [ úte lis 24, 2009 10:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Scény v Blendru |
Já scény ještě nepoužil, ale napadlo mě, až dokončím takový středověký hrad, že bych to použil na změny počasí a dekorace. Například 1. zimní scéna 2. léto 3. zima v noci 4. léto + slavnostní výzdoba 5. cokoliv jiného Jde mi o to, aby některé objekty zmizely, jiné tam přidám a něco zustane. Taky materiály a světla by se měnily. Okenice bych zavřel atp. Ještě jsem to nezkusil, tak aspoň písněte jestli je toto dobrá pomůcka jak to udělat. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |