blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Zkuk
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6626
Stránka 11

Autor:  Houska [ pon bře 23, 2009 8:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Zkuk

Prosim vás,potřeboval bysem poradit s exportem zvuku v Blenderu. Mám sekvenci i se zvukem, ale nevim, jak to vyrenderovat, aby tam ten zvuk zůstal.

Díky

Autor:  Forseti [ úte bře 24, 2009 2:12 am ]
Předmět příspěvku: 

Taky mě to zajímalo tak jak jsem to viděl tak jsem začal pátrat a našel jsem to na wiki.blender.org.

v tlačítkovém okně dáš F10 to tě hodí do nastavení rendru a úplně navrchu (jak je jakokdyby hlavní menu tlačítkového okna, tam kde jsou tlačítka Panels, Logic, Script, ...) skoro úplně vpravo je tlačítko Sound block buttons > pak tam je kolonka Sequencer > a dole tlačítko MIXDOWN > a to ti vyplivne zvuk ze sequenceru > pak to v nějakém softu spojíš dohromady s vyrendrovanou animací

btw určitě zamýšlíš nějakou animačku, tak potom pošli vzorek

Autor:  jucas [ úte bře 24, 2009 3:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

Video ze sequenceru je možné renderovat přímo s audiem.
- Je potřeba nastavit výstupní formát rendereru FFMPEG, objeví se další nastavení (záložky).
- v záložce video zvolit formát schopný uchovávat zvuk (dv, kontejnery- např, avi).
- v záložce audio zapnout "multiplex audio"
- v sound block buttons - záložka sequencer je možné doladit podrobnosti - problémy se synchronizací AV může vyřešit sync, je možné nastavit celk. zisk a zapnout zvuk během pohybu kurzoru v seq. (scrub)
- pokud není při střihu (scrub, play) zvuk slyšet, je potřeba v nastavení "User preferences" vypnout zvuk. systém gameblenderu "System and OpenGL -> disable game sound".
- pokud má být zvuk slyšet i během přehrávání v sequenceru, je nutné používat alt-a, ne ikonu play v okně timeline, v náhledu po renderu zvuk asi slyšet nebude, ale ve výsledném videosouboru

Mimochodem, "funkce play" je dobrá ukázka problematického kódu, který by mohl být vyřešen debordelizací kódu prováděnou v rámci verze 2.5. Je implementovaná vícekrát (pro animaci 3D okna, sequenceru ...), a není moc navzájem kompatibilní. Podobně i audiosystém (sequencer x gameblender) nebo některé funkce štětce pro jednotlivé kreslící režimy.

Autor:  Houska [ úte bře 24, 2009 9:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Forseti píše:
Taky mě to zajímalo tak jak jsem to viděl tak jsem začal pátrat a našel jsem to na wiki.blender.org.

v tlačítkovém okně dáš F10 to tě hodí do nastavení rendru a úplně navrchu (jak je jakokdyby hlavní menu tlačítkového okna, tam kde jsou tlačítka Panels, Logic, Script, ...) skoro úplně vpravo je tlačítko Sound block buttons > pak tam je kolonka Sequencer > a dole tlačítko MIXDOWN > a to ti vyplivne zvuk ze sequenceru > pak to v nějakém softu spojíš dohromady s vyrendrovanou animací

btw určitě zamýšlíš nějakou animačku, tak potom pošli vzorek


Díky za všechny rady

No animačka to tak úplně nebude, ale s kámošema se účastníme soutěže dokumentárních filmů "bojovníci proti totalitě pohledem děťí", tak to stříhám v Blenderu, páč mám s jinejma free programama potíže - ale hlavní potíž filmu je ve zvuku, páč sme to natáčely ve Slavii a byl tam hroznej hluk, takže kámoš to něják odhlučuje a já pro jistotu píšu titulky :D

Ukázka úvodních titulků (blender):
http://houska.czweb.org/0001_0106.avi

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/