blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

ROTÁCIA - problem
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6897
Stránka 11

Autor:  MOJE [ úte čer 23, 2009 12:02 pm ]
Předmět příspěvku:  ROTÁCIA - problem

Takže kto mi s týmto pomôže.

Dal som rotovať objekt okolo LOCAL Z (animácia) a ono to rotuje ináč. Keď to rotujem R+Z+Z je to OK. Ale keď to chcem dať do animácie je to celkom ináč.

http://www.youtube.com/watch?v=GjagONkrLrs&feature=channel_page

a môj projekt

http://www.apl.tym.sk/File26.blend

VĎAKA

Autor:  zgerbiak [ úte čer 23, 2009 4:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

Pretože pokiaľ stlačíš I -> tak to zapíše len globálne súradnice.
Teraz som si všimol že ipo krivky globálne môžeš prekopírovať do lokálnych.
Takže najskôr si to zanimuj v globálnych, označ ich, na lyšte je taká šípka dole(niečo ako ctrl+c), stlač ju, označ klúče lokálnych orientácií (dRotX, dRotY, dRotZ) a stlač šípku hore(niečo ako ctrl+v).
Mali by sa tam tie krivky prekopírovať, potom stačí vymazať globálne krivky a malo by to ísť tak ako si chcel.

Autor:  MOJE [ úte čer 23, 2009 7:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

VĎAKA, VĎAKA, VĎAKA

PS: Budem ešte pátrať.

Autor:  MOJE [ stř srp 19, 2009 9:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

No zatiaľ sa mi to nepodarilo :|

KTO Z VÁS POMôŽE ????

VĎAKA

Autor:  maraCZ [ sob srp 22, 2009 11:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

Doporučuji shlédnout tato dvě videa, která se zabývají Eulerovskými rotacemi:
http://www.guerrillacg.org/home/3d-rigg ... on-problem
http://www.guerrillacg.org/home/3d-rigg ... -explained
Je tam pěkně vysvětlený tvůj problém. Jediný problém je, že Blender nejspíš nepodporuje IPO křivky pro lokální rotaci, takže změna pořadí os není v Blendru možná. :emo08:
Trošku jsem hledal na netu a našel jsem jedno sice kostrbaté, ale při jednodušších animacích snadno použitelné řešení. Spočívá v tom, že nejdřív naanimuješ krychli s nulovou počáteční rotací podle globální (a tedy i lokální) Z souřadnice. Poté krychli přiřádíš parent objekt (třeba empty) a ten pak otočíš, jak potřebuješ. Funguje to celkem dobře - viz. ukázkový blend...

Přílohy:
File27.zip [41.81 KiB]
53 krát

Autor:  MOJE [ čtv srp 27, 2009 2:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

No nejako som z toho nepochopil :emo23:

Autor:  maraCZ [ čtv srp 27, 2009 6:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

můžeš napsat, co konkrétně jsi nepochopil?

Autor:  MOJE [ čtv srp 27, 2009 9:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

NO ja by som potreboval polopaticky vysvetliť. Označím kocku. stlačím G dvakrát X a zarotujem. Stlačím I a potom čo ? Rot alebo VisualRot. Pokračujem napr. v Y ose (G a 2xY...) a ono to nejak čudne rotuje. :emo08:

Autor:  maraCZ [ sob srp 29, 2009 11:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: ROTÁCIA - problem

Potřebuješ pouze naanimovat tuhle kdychli, nebo potřebuješ univerzální postup, který bys mohl aplikovat na všechno?
Můžu ti vysvětlit, jak jsem postupoval, abych dosáhl toho, co je v tom blendu 27...
Nejdřív jsem vložil krychli, označil jsem ji, pak jsem pomocí I -> Rot vložil klíč na prvním smímku (VisualRot se používá, pokud máš pohyb objektu omezený nějakými constraints). Pak jsem přepnul na jiný snímek, přes R+Z jsem otočil krychli a zase přes I -> Rot vložil klíč. Pak jsem v IPO Curve editoru změnil Extend mode na Extrapolation (E -> 2), což ale není nezbytné. Dále jsem vložil do scény empty a v Transform Properties (N) jsem nastavil stejnou polohu (LocX, LocY, LocZ) jako měla krychle. Pak jsem označil krychli a se shiftem i Empty přes Ctrl+P -> make parent vytvořil rodičovskou vazbu mezi Empty a krychlí (Emty musí být rodič). No a teď můžeš s tím Emty volně manipulovat a krychle se bude pořád otáčet podle Zetové souřadnice Empty objektu....
Doufám, že to bylo dost srozumitelné ;-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/