blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Divný Fluid Sim
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6916
Stránka 12

Autor:  ententeak [ čtv črc 02, 2009 8:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Divný Fluid Sim

Zdravím,
nevím, jestli neumím hledat, nebo to vyhledávání nefunguje, ale na dotaz "Fluid" mi to našlo pouze jeden topic, kterej mi je k ničemu...

Takže tedy:
Mám vymodelovanou plechovku (víceméně válec s dírou - odmazaný face) mám v ní obsah (jiný válec s jinou barvou) a chci ten obas prostě vylejt zkrze tu díru, tak mám tedy i prostor, kam to vylejt (kostka kolem všeho)

Když nastavím kostce domain, obsahu fluid a plechovce obstacle, tak mi ta kapalina 'proteče' zkrz plech a udělá mi kolem plechovky takovej jakoby kvádr děravej podle tvaru plechovky.

Co mám jak nastavit, aby mi kapalina vytejkala z toho otvoru ven?

Díky za každou dobrou radu..

Autor:  jucas [ pát črc 03, 2009 3:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

Tipl bych, že nemáš buď plechovku "objemově" promodelovanou (oba povrchy), nebo zaplý shell u plechovky.

Autor:  Váca [ sob črc 04, 2009 12:45 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

jestli to je jen valec s umazanymi facy, tak se nedivim, ze to je takovy, jak popisujes ;) z vlastni zkusenosti vim, ze by obstacle mel mit nejaky objem (tedka nevim, jak to vysvetlit :), snad chapes :) )

Autor:  ententeak [ sob črc 04, 2009 1:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

myslim, že chápu.. až se dostanu domů tak tomu zkusím udělat vnitřní stranu...

Autor:  Antharon [ sob črc 04, 2009 2:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

(musí sa jednať o 2-manifold - to v preklade znamená, ža každá hrana spája práve dva facy - tj.je to uzavretý priestorový objekt)

Autor:  Váca [ sob črc 04, 2009 2:42 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

Antharon píše:
(musí sa jednať o 2-manifold - to v preklade znamená, ža každá hrana spája práve dva facy - tj.je to uzavretý priestorový objekt)

ano, presne tak sem to myslel :emo17:

Autor:  ententeak [ sob črc 04, 2009 5:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

tak jsem celou pixlu dale extrude a o kousek ten 'plech' nafouknul a tentokrát to nevytejká vůbec...

Autor:  Antharon [ sob črc 04, 2009 5:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

jj, presne to si mal spravit :)

Autor:  ententeak [ sob črc 04, 2009 6:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

no, ale neteče to...
Takhle to mám..
Obrázek

Autor:  Genom [ sob črc 04, 2009 6:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

Máš to obráceně...Domain má být ten box a Fluid ta cola...

Autor:  ententeak [ sob črc 04, 2009 7:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

jsem si taky myslel, ale když to dám obráceně, tak teče box a cola zůstává :D
jinak si hraju s verzí blendera 2.48a


Edit:
po nastavení Box>Domain, Cola>Fluid je výsledek následující (a poposunutá plechovka...):

Obrázek

Autor:  Sunshaftstudios [ sob črc 04, 2009 9:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

ale predsa domain je vlastne ta kvapalina, a podla spravnosti by mal byt domain hnedy a fluid nemusi mat ziaden matros, ten pred final renderom vymazes...

Autor:  ententeak [ sob črc 04, 2009 9:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

takže to jsem měl dobře, ale stejně to ven neteče...

Autor:  Sunshaftstudios [ sob črc 04, 2009 9:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

a este ked sa pozrem na ten obrazok, tak jasne ze ti to nepotece ked tam mas take nizke rozlisenie kvapaliny... pouzi 200, to by malo stacit

Autor:  Genom [ sob črc 04, 2009 9:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Divný Fluid Sim

Domain je prostředí, kde dochází k simulaci a Fluid je mesh objekt, který reprezentuje počáteční tvar (objem) kapaliny...

Jen u objektu typu Domain jde užít Bake (výpočet a průběh symulace)...ten se v počátku zkonvertuje na Fluid (okopíruje tvar mesh objektu, který bude reprezentovat kapalinu)...

Pro více info bych doporučoval prostudovat tuto stránku:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:M ... ics/Fluids

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/