Kapo píše:
Mam par otazok ohladom Bones v Blenderi...
Rad by som vedel, ako spravne zanimovat pohyb casti tela cloveka pomocou bones...ked si totiz urcim vertexy, ktore patria k jednej kosti (trebars cela ruka) a na zaciatku mam ruky rozpazene, tak ked ich pripazim tak na vrchole ramena sa vytvori takey vrchol...neda sa to spravit to animovanie s nejakym prechodom, ze nech to ovplyvnuje aj vedlajsie vertexy, takto to akoby utaloa vzera to divne...tiez ked spravim napriklad koleno, tak ked ho ohnem tak sa spravi na druhej strane taka prepadlina...a na kolene vrchol...co s tym?
Jde hlavně o to mít dobře udělaný mech, ale popsat obecně asi nejde - závisí to případ od případu. Další vec na kterou je nutné pamatovat je, že vertexy poblíž kloubů budou patřit oběma kostem. To jak moc je vertex ovlivňován závisí na poměru váh.
Kapo píše:
Dalsia vec, ako spravit animaciu chodze postavy? Videl som na nete take veci ze walkcycle ci dajako tak sa to volalo ale nevedel som to dat k mojej postave (bolo tam plno farebnych kosti), ked skusam spravit chodzu sam rucne, pracne, tak to vyzera umelo a neprirodzene (neexistuju take pristroje ktore sa upevnia na realnych ludi a to sa prenesie do PC ako pohyb kosti? :D)
To jsou 2 otázky. Právě walkcycle je nástrojem pro definici chůze a budeš se muset naučit s ním pracovat. Animace postav totiž většinou není nic jiného než skládání předdefinovaných pohybů v NLA. Tzn. pokud máš nadefinován jediný krok, máš v podstatě hotovou i chůzi.
Skenovaní kinematiky reálných lidí samozřejmě možné je a dokonce se používá ve filmovém průmyslu, ale obávám se, že nepůjde až tak úplně o jednoduchou věc. Na analyzovaném těle je potřeba označit klouby (třeba barevnými terčíky) a při současném snímání ze dvou kamer dopočíst polohy kloubů ve 3D. Osobně si myslím, že schopný animátor toto zvládne i "ručně". Stačí si neklikk takových pohybů nafilmovat kamerou a pořádně nastudovat -> odměřovat transakce a rotace + odměřovat časy pro klíčové snímky.
Kapo píše:
A po dalsie da sa v Game Engine spravi, ze ked postava narazi do niecoho, nech sa chova ako ragdoll? nech sa tie kosti tak chovaju? pridalo by to na realistickosti (skuste si gta4 porovnat so San Andreas...uplne ine, v SA narazi auto a postava sa predpisanym sposobom zruti k zemi...v gta4 to robi fyzika)
Tak tomu moc nerozumím.
Kapo píše:
Dufam ze ma chapete, vopred dakujem za pomoc!
Své času jsem kupoval
tuto knihu a nemůžu si ji vynachválit.