blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Nieco o animovani http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6926 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Kapo [ ned črc 05, 2009 11:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Nieco o animovani |
Mam par otazok ohladom Bones v Blenderi... Rad by som vedel, ako spravne zanimovat pohyb casti tela cloveka pomocou bones...ked si totiz urcim vertexy, ktore patria k jednej kosti (trebars cela ruka) a na zaciatku mam ruky rozpazene, tak ked ich pripazim tak na vrchole ramena sa vytvori takey vrchol...neda sa to spravit to animovanie s nejakym prechodom, ze nech to ovplyvnuje aj vedlajsie vertexy, takto to akoby utaloa vzera to divne...tiez ked spravim napriklad koleno, tak ked ho ohnem tak sa spravi na druhej strane taka prepadlina...a na kolene vrchol...co s tym? Dalsia vec, ako spravit animaciu chodze postavy? Videl som na nete take veci ze walkcycle ci dajako tak sa to volalo ale nevedel som to dat k mojej postave (bolo tam plno farebnych kosti), ked skusam spravit chodzu sam rucne, pracne, tak to vyzera umelo a neprirodzene (neexistuju take pristroje ktore sa upevnia na realnych ludi a to sa prenesie do PC ako pohyb kosti? :D) A po dalsie da sa v Game Engine spravi, ze ked postava narazi do niecoho, nech sa chova ako ragdoll? nech sa tie kosti tak chovaju? pridalo by to na realistickosti (skuste si gta4 porovnat so San Andreas...uplne ine, v SA narazi auto a postava sa predpisanym sposobom zruti k zemi...v gta4 to robi fyzika) Dufam ze ma chapete, vopred dakujem za pomoc! |
Autor: | Pitris [ pon črc 06, 2009 10:36 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Kapo píše: Mam par otazok ohladom Bones v Blenderi... Rad by som vedel, ako spravne zanimovat pohyb casti tela cloveka pomocou bones...ked si totiz urcim vertexy, ktore patria k jednej kosti (trebars cela ruka) a na zaciatku mam ruky rozpazene, tak ked ich pripazim tak na vrchole ramena sa vytvori takey vrchol...neda sa to spravit to animovanie s nejakym prechodom, ze nech to ovplyvnuje aj vedlajsie vertexy, takto to akoby utaloa vzera to divne...tiez ked spravim napriklad koleno, tak ked ho ohnem tak sa spravi na druhej strane taka prepadlina...a na kolene vrchol...co s tym? Jde hlavně o to mít dobře udělaný mech, ale popsat obecně asi nejde - závisí to případ od případu. Další vec na kterou je nutné pamatovat je, že vertexy poblíž kloubů budou patřit oběma kostem. To jak moc je vertex ovlivňován závisí na poměru váh. Kapo píše: Dalsia vec, ako spravit animaciu chodze postavy? Videl som na nete take veci ze walkcycle ci dajako tak sa to volalo ale nevedel som to dat k mojej postave (bolo tam plno farebnych kosti), ked skusam spravit chodzu sam rucne, pracne, tak to vyzera umelo a neprirodzene (neexistuju take pristroje ktore sa upevnia na realnych ludi a to sa prenesie do PC ako pohyb kosti? :D) To jsou 2 otázky. Právě walkcycle je nástrojem pro definici chůze a budeš se muset naučit s ním pracovat. Animace postav totiž většinou není nic jiného než skládání předdefinovaných pohybů v NLA. Tzn. pokud máš nadefinován jediný krok, máš v podstatě hotovou i chůzi. Skenovaní kinematiky reálných lidí samozřejmě možné je a dokonce se používá ve filmovém průmyslu, ale obávám se, že nepůjde až tak úplně o jednoduchou věc. Na analyzovaném těle je potřeba označit klouby (třeba barevnými terčíky) a při současném snímání ze dvou kamer dopočíst polohy kloubů ve 3D. Osobně si myslím, že schopný animátor toto zvládne i "ručně". Stačí si neklikk takových pohybů nafilmovat kamerou a pořádně nastudovat -> odměřovat transakce a rotace + odměřovat časy pro klíčové snímky. Kapo píše: A po dalsie da sa v Game Engine spravi, ze ked postava narazi do niecoho, nech sa chova ako ragdoll? nech sa tie kosti tak chovaju? pridalo by to na realistickosti (skuste si gta4 porovnat so San Andreas...uplne ine, v SA narazi auto a postava sa predpisanym sposobom zruti k zemi...v gta4 to robi fyzika) Tak tomu moc nerozumím. Kapo píše: Dufam ze ma chapete, vopred dakujem za pomoc! Své času jsem kupoval tuto knihu a nemůžu si ji vynachválit. |
Autor: | taby [ pon črc 06, 2009 12:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Základem je dobrý mesh. Nejlépe, aby trochu kopíroval stavbu svalů člověka, protože pak je animace o mnoho lehčí. Když máš špatně vedený mesh, tak ti ani vertex paint moc nepomůže. Jinak pokud máš něco konkrétního, tak to sem postni, protože jak psal pitris, tak je to vždy případ od případu. BTW: S BGE ti nepomohu. |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 1:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
JJ na GE si budem musiet pockat na niekoho ineho...kto pozna ragdoll bude vediet o com hovorim...je to taka...figurka :D ale doteraz som ju videl len ako figurku zlozenu z kvadrikov...kazda cast tela bol jeden kvadrik (noha - kvadrik, ruka - kvadrik)...a ked sa tato postava hodi o zem je tak pospajana, ze sa chova ako handrova babika...ci ide daco taketo spravit so zakostenou postavou... toto je ragdoll: http://www.youtube.com/watch?v=nCiF1dqr3co&NR=1 ide toto aj s zakostenou postavou?? No ale ja robim lowpoly do hry, a tam akosi...no nemozem plytvat vertexmi na "svaly" :D pouzivam starsie verzie blenderu, tie nove ma ohladom GE sklamaly, same tiene, hluposti, ale pada to furt...cize radsej lowpoly... |
Autor: | Dreamak [ pon črc 06, 2009 1:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Kapo píše: No ale ja robim lowpoly do hry, a tam akosi...no nemozem plytvat vertexmi na "svaly" :D pouzivam starsie verzie blenderu, tie nove ma ohladom GE sklamaly, same tiene, hluposti, ale pada to furt...cize radsej lowpoly... Čítaš release notes ku každej novej verzii Blenderu??? nové verzie sú niekolkokrát rýchlejšie, keď vieš ako si to nastaviť, stačí si to prečítať v tom release notu. S novými verziami si môžeš dovoliť aj horší highpoly(lepší lowpoly), ked to napríklad loduješ. ináč tu som našiel niečo možno ti to pomôže. http://www.youtube.com/watch?v=XhNzdRltSkk |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 2:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Dreamak píše: ináč tu som našiel niečo možno ti to pomôže. http://www.youtube.com/watch?v=XhNzdRltSkk Chjo...myslis, ze neviem, co je to ragdol? Teraz to sprav to iste ale s armaturami...v novej verzii som videl u armatur constraints (Rigid body joint), ale ked este neviem zakostit postavu aby sa realisitcky hybala tak este to nebudem skusat... inak tu je subor s tou animaciou...spravil som len ruku, spravil som vertex groups, ale ako spravim, aby kost reagovala iba na istu vertexovu skupinu? nevidim nikde kolonku kde by som to vpisal...a skuste pohnut ramenom v smere osi Y...o tom hovorim EDIT: zmazana priloha |
Autor: | Sunshaftstudios [ pon črc 06, 2009 4:09 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
kapo, len nehovor ze chces spravit gta 4 na blender engine, lebo sa ti to podari |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 4:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Sunshaftstudios píše: kapo, len nehovor ze chces spravit gta 4 na blender engine, lebo sa ti to podari Nejaky normalny comment by nebol? Samozrejme ze nie...Game Engine nie je na to prisposobeny, na tolko polygonov (odhliadnuc od toho, ze poly su v gta4 niekde navyse, niekde je ich malo...), a po dalsie nemam nervy z diamantu... Pomohol by mi dakto? rad by som si zanimoval postavu, tak aby chodila...a nieco robila...len furt nevim prist na koren tomu, ako to spravit aby boli pohyby prirodzene, vlacne...ziadna strojovina :D |
Autor: | Genom [ pon črc 06, 2009 5:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Projdi si tuhle stránku - Rigging a Animation http://wiki.blender.org/index.php/Doc:T ... _Animation Najdeš tam vše co potřebuješ... Animace různých částí postavy se poskládá v NLA v plynulé pohyby (chůze, skok, atd.)... |
Autor: | lz [ pon črc 06, 2009 5:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Kapo: ohledne realne vypadajici chuze a pohybu - my jsme to resili natazenim dat ziskanych skenovanim realnych lidi (Motion Capture) do Blenderu. Daji se pomerne lacino koupit (za sadu 20ti ruznych pohybu - chuze, beh, prenaseni bremen, tanec apod. - 49USD), a jsou i (mene detailni) dostupne zadarmo. V zavilsoti na formatu to do Blenderu dostanes bud skriptem (jen pro otrle :) ), nebo najdes neco ve formatu .bvh a pak uz standardni cestou File -> Import -> Motion Capture (.bvh) V NLA editoru pak muzes pripadne pohyby jeste ruzne upravovat nebo pridavat vlastni - takhle jsem do chuze pridaval podani ruky, potreseni hlavou... Ted bych ti nerad kecal, nemam u sebe prislusne .blend-y a uz je to nejaky cas, ale kostra urcite musi mit stejny pocet kosti jako importvana data a aby to fungovalo, musi se kosti presne stejne jmenovat, tzn. pokud mas v .bvh treba Chest1, tk v armature musis mit taky Chest1 atd. Napis mi SZ, at na to nezapomenu, mrknu se ti behem zitrka, jestli by se nenasly nejake ukazky ;) EDIT: a-a, mea culpa, import .bvh ti vytvori primo armaturu, staci ji sparentovat s meshem |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 7:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Genom: super, dufam, ze tam najdem to, co teraz riesim...a totiz to, ze ked mam CELU kostru a na nu priparentujem mesh, tak tie kosti v pose mode ovplyvnuju mesh len podla vzdialenosti od armatury...ked presuniem armaturu inde, ovplyvnuju sa ine vertexy...tak som do vertexovej skupiny napisal skupinu pre lave rameno, ale pre to lave rameno platilo, ze cela kostra ovplyvnovala iba to jedno rameno...ako spravim, aby jednotlve kosti ovplyvnovali jednotlive vertexove skupiny? lz: nejako sa toho bojim, najpr vi spravim tuto postavu plne animovatelnu a potom sa pozriem na to, ako to spravit uz s naanimovanymi armaturami... |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 7:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
k tomu tutorialu...mam prvy problem...oznacim armaturu v pose mode, a vyberiem mesh...dam weight painting...jemu cez mesh presvitaju kosti mne nie...dost frustrujuce... |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 7:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
WOOOW! IK je uplne super |
Autor: | Genom [ pon črc 06, 2009 8:01 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
Edit mode->paletka Armature->tam zaklikni X-Ray |
Autor: | Kapo [ pon črc 06, 2009 10:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nieco o animovani |
ja uz som v koncoch (viz subor), poza,v ktorej je postava sposobuje, ze rameno je cele dokrutene...co mam spravit aby nebolo? a mam take podozrenie, ze nieco nerobim spravne pri vahach, totiz ked je vaha cervena, je to najsilnejsie, a ked je nieco medzi modrou a cervenou je to slabsie ako cervena, teda kost by to mala menej ovplyvnovat (vertexy, ktore su cervene, by mali kosti ovplyvnovat viac, ako tie, ktore su od modrej po cervenu - maju mensiu vahu)... Pomoze mi dakto s oboma problemami...? P.S.: ja debil, napisem "viz subor" a ziaden neprilozim :D EDIT!!! HOTOVO! sice nie som na 100 % spokojny, ale co uz, postava mi aspon zamava :D (editnuty attachment!) prosim poradte mi, co s tym ramenom, je tam taky hrbol a dobre ze som vyriesil ostatok, toto je najmenej, ale aj tak sa divim co s tym...pls help EDIT: zmazana priloha |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |