blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
Animace SubSurfu? http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=6978 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | lz [ pát črc 24, 2009 5:26 pm ] |
Předmět příspěvku: | Animace SubSurfu? |
Potřeboval bych animovat parametr "Levels" u Subsurfu - nárůst od 1 do 3 s přiblížením ke kameře. Je to možné nějak udělat v současné verzi, nebo musím počkat až na Blender 2.5? Díky, lz |
Autor: | Kapo [ pát črc 24, 2009 5:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
AAAAH, nie je toto ta vec, o ktorej hovoril (nepamatam si kto)? Animovanie akehokolvek exotickeho parametru, na ktory si uzivatel spomenie...v terajsej verzii - neviem |
Autor: | lz [ pát črc 24, 2009 7:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Jj, myslím, že to byl Genom. Modulární architektura, nebo co - na co si vzpomeneš, půjde animovat v 2.5. Ještě jsem zkoušel Googlit, ale vypadá to, že si budu muset poradit jinak, asi v jedom framu vyměňovat kopie modelu, každou s jiným SubSurfem |
Autor: | Genom [ pát črc 24, 2009 9:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
A co zkusit vytvořenou animaci naportovat do B 2.5 a tam zanimovat subsurf? Pokud máš windows, můžu ti poskytnout nejčerstvější build... |
Autor: | jucas [ ned črc 26, 2009 4:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
V oficiální 2.4x to nejde. Ono to zatím nemusí jít ani ve 2.5, ještě nejsou v kódu hotové všechny operátory a parametry, navíc 2.5 není ještě zdaleka v produkčním stádiu. Ale můžeš zkusit zatím nezařazený patch adaptive subdivide pro řadu 2.4, který změnu úrovně v závislosti na vzdálenost kamery dělá automaticky. Stáhni si z GraphicAll.org build "Kai Blender", kde je mimo jiných i tento. Ale samozřejmě to nebude zpětně kompatibilní s ofic. 2.49. Tuším, že pro to existoval i skript od stejného autora, ale bude nejspíš strašně pomalý (hledej na Blenderartist.org v sekci python). |
Autor: | Pitris [ ned črc 26, 2009 5:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
jucas píše: V oficiální 2.4x to nejde. Ono to zatím nemusí jít ani ve 2.5, ještě nejsou v kódu hotové všechny operátory a parametry, navíc 2.5 není ještě zdaleka v produkčním stádiu. Ale můžeš zkusit zatím nezařazený patch adaptive subdivide pro řadu 2.4, který změnu úrovně v závislosti na vzdálenost kamery dělá automaticky. Stáhni si z GraphicAll.org build "Kai Blender", kde je mimo jiných i tento. Ale samozřejmě to nebude zpětně kompatibilní s ofic. 2.49. Tuším, že pro to existoval i skript od stejného autora, ale bude nejspíš strašně pomalý (hledej na Blenderartist.org v sekci python). V nové verzi Blenderu 2.5 to jde určitě. Zkoušel jsem to. Najedeš myší nad tlačítko a zmáčkneš "i". Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění. |
Autor: | lz [ pon črc 27, 2009 3:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Citace: Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění. To jsem zkoušel, ale ty "skoky" ve změně vyhlazení jsou vidět, resp. jsou postřehnutelné. Asi jako když hrajete hru a mění se vám LOD-y objektu, jak se kněmu blížíte...Navíc, pro každý frame se musí načítat mnohem víc dat do RAM (model s 0 subsurf, modely s levely 1-3, pro každý je to původní počet faces*[4 na level SubSurf-u]), a pokud má přibližující se model se SS level 3 cca 12 milionů poly, je to znát) Vyřeším to jinak (změna kompozice , každopádně díky všem za tipy :) |
Autor: | Pitris [ pon črc 27, 2009 5:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
lz píše: Citace: Ale na obejití problému ve 2.4x mě napadlo jedině mít několik instancí s různými úrovněmi subdivine a animovat jejich zobrazení nebo zneviditelnění. To jsem zkoušel, ale ty "skoky" ve změně vyhlazení jsou vidět, resp. jsou postřehnutelné. Asi jako když hrajete hru a mění se vám LOD-y objektu, jak se kněmu blížíte...Navíc, pro každý frame se musí načítat mnohem víc dat do RAM (model s 0 subsurf, modely s levely 1-3, pro každý je to původní počet faces*[4 na level SubSurf-u]), a pokud má přibližující se model se SS level 3 cca 12 milionů poly, je to znát) Vyřeším to jinak (změna kompozice , každopádně díky všem za tipy :) Ty skoky půjdou VŽDY vidět... Logicky, animuješ přece diskrétní hodnotu. |
Autor: | lz [ pon črc 27, 2009 6:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Pitris: mno to mi bylo jasný, jen jsem nečekal, že to bude až tak výrazný.. Jak říkam, bylo to skoro jako v nějaký hře... |
Autor: | Genom [ pon črc 27, 2009 7:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
lz: a naportovat tu animaci do 2.5 nejde? |
Autor: | lz [ pon črc 27, 2009 7:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Genom: asi jo, ale to mi ty "skoky" neodstraní... |
Autor: | Pitris [ pon črc 27, 2009 9:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Ty skoky ale odstraníš tím druhým postupem, co jsem popsal. Zneviditelňování se dá prolínat. |
Autor: | taby [ úte črc 28, 2009 7:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Nezkoušel jsem to, ale není toto odpovědí? http://jmsoler.free.fr/didacticiel/blender/tutor/cpl_LOD_en.htm |
Autor: | lz [ úte črc 28, 2009 11:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
Pitris: díky moc - to mě nenapadlo, já to animoval vždy skokově v jednom framu Alpha z 1 na 0 a naopak.. taby: kdes' to našel v angličtině?:) na mě to vypadlo z googlu jenom ve francouzštině - toho tučňáka si totiž pamatuju :) Nicméně ten python skript ani tak moc nepřelouskám, asi zase šáhnu do police pro 2.3 guide..Ale líbí se mi, že bych díky tomu ušetřil podstatně místa v RAM, protože ten obejkt je tam pořád jen jednou a počítá se (pošet poly) max. level SS, pokud se nepletu, kdežto u "mizející" metody se počítá SS level (0 + 1 + 2 +3) poly.. |
Autor: | Genom [ stř črc 29, 2009 2:17 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Animace SubSurfu? |
lz: nevím jak složitej ten objekt pro animování subsurfu je, ale co zanimovat jednotlivé sekvence daného objektu s daným lvl subsurfu v jednom kanálu a pak to ve Video Sequence Editoru pospojovat a mezi přechody použít Effect Cross? Pak by jsi mohl přípojit původní animaci k té fragmentované a přechody mezi jedtlivejma subsurf lvl by tedy nebyly úplně plynulé, ale spíše vy stylu morfingu (postupná proměna jednoho obrázku v druhý)... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |