blender3d.cz
http://forum.blender3d.cz/

Fungujici ekvidistanta
http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7003
Stránka 11

Autor:  Louise Cypher [ stř srp 05, 2009 2:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Fungujici ekvidistanta

Zdravim! V blenderu delam uz nejakou dobu, ale stale nemuzu prijit na to, jak jednoduse vyrobit z obrysu jeho kopii v ekvidistantni vzdalenosti, tzn s konstantni vzdalenosti stran.-viz. obrazky. Funkce Extrude a nasledne Scale pracuje jen u pravidelnych mnohouhelniku, tedy tam, kde maji vsechny strany stejnou delku a vzajemny uhel. Nevi nekdo jak na to bez rucniho pozicovani kazdeho vertexu?

jak z tohoto:
Obrázek

udelat toto:
Obrázek

Autor:  6xx [ stř srp 05, 2009 4:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

Hmm, o takové možnosti nevím. Je tu Alt-S, který resizuje podle normály, ale zase to pak pro změnu vytváří zaobleniny.

Autor:  vklidu [ stř srp 05, 2009 5:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

http://www.hhofministries.org/bpyc/view ... category=8
Script mi na tvuj mesh fungoval, vic jsem nezkousel.
Jsem rad za tvuj dotaz, taky mi ta funkce dlouho chybela.

p.s.: Jinak jak rika 6xx - Alt+S. Jen je potreba jeste 2D extrudovat na 3D a pak Alt+S. Vysledek neni korektni, ale jako Fake to nekdy staci.
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=122353

edit: jeste jsem nasel tento, ale nezkousel
http://www.alienhelpdesk.com/python_scripts/inset
edit: tak zkusil, funguje jen na face, takze prvni script je pro mne zatim Number1 :)

Autor:  Louise Cypher [ stř srp 05, 2009 6:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

Diky moc, postup uvedeny na blenderartists je celkem pouzitelny. Sice to stale neni ideal, ale v mnoha situacich prijde vhod.

Autor:  vklidu [ stř srp 05, 2009 10:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

no jestli chces ideal tak vem ten script :)

Autor:  Louise Cypher [ čtv srp 06, 2009 12:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

No skript taky neni spatny, ale k idealu ma hoodne daleko. Ja se domnivam, ze zminovana funkce by mela byt v blenderu v zakladu, jsem na ni docela zvykly z CADu, ale je mi jasne ze polygonove modelovani je postavene na zcela jinem zakladu

Autor:  vklidu [ čtv srp 06, 2009 8:59 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

To ano :), take bych mel vetsi radost, kdyby to byla bezne dostupna funkce. Treba dojde k implementaci :)
"Idealem" jsem mel na mysli vysledek funkce z nabizenych moznosti.

Přílohy:
Poznámka: 1. Alt+S nerovnomerne odsazeni-"zaobluje" a jeste je treba nejprve jit do 3D; 2. Script "offset_02a.py"
offset2.gif
offset2.gif [ 13.46 KiB | Zobrazeno 230 krát ]

Autor:  Mr. Smooth [ čtv srp 06, 2009 4:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Fungujici ekvidistanta

zaujalo mě tohle téma a napadl mě ještě 1 způsob, výsledek je podle mně čistý akorát trochu pracnější, ale u složitějších objektů se možná vyplatí:

nejprve si zkopíruj ten svůj obrys a kopii si následně převeď na křivku, mesh-scripts-edges to curve

a pak u tý křivky na kartě "Curve and surface" změň hodnotu "width" (funguje to jako již míněné alt+s, ale narozdíl od toho to nevyhlazuje a funguje to i u 2D objektů-křivek)

a pak už jen stačí převést křivku zpátky na mesh alt+c

no a pak už jen udělat z obou profilů 1 mesh a následně je propojit pomocí poslední volby pod klávesou f

tak nevím, třeba to bude taky použitelný :wink:

výsledek snažení níže

Přílohy:
2009-08-06_161805.jpg
2009-08-06_161805.jpg [ 10.58 KiB | Zobrazeno 217 krát ]
2009-08-06_162735.jpg
2009-08-06_162735.jpg [ 26.46 KiB | Zobrazeno 217 krát ]

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/