blender3d.cz http://forum.blender3d.cz/ |
|
vlastný modifikátor http://forum.blender3d.cz/viewtopic.php?f=6&t=7319 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | EdgarVanat [ sob led 02, 2010 2:07 am ] |
Předmět příspěvku: | vlastný modifikátor |
nazdar, viete niekto vytvoriť a pridať do jadra blendru modifikátor? dlušie už totiž uvažujem, že by namusel byť zlý modifikátor, ktorý by proste do postupnosti operácií zakomponoval nejakú elementárnu operáciu.uvediem príklad: chcem spraviť mozaiku zloženú z pravoúhlych trojuholníkov. základný mesh je trojuholník postavený preponou dolu. aplikujem nan modifikátory v tomto poradí: mirror podľa Y (získam takto štvorec, ale neviem ho využiť v poli) *operátor - rotácia okolo osi Z o 45° array array avšak bez druháho modifikátoru sa to robí podstatne horšie. v praxi by stačilo ak by modifikátor upravoval mesh tromi základnými operáciami (grab, scale, rotate) |
Autor: | jucas [ ned led 10, 2010 5:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: vlastný modifikátor |
U tak jednoduchého modifikátoru by to těžké být nemělo. Stačí vzít patch, který nějaký přidává a vlastní kód mod. upavit, což by byla jen maticová transformace bodů (vše musí být v C). Ale řada 2.4 je pro nové fce. uzavřena, takže v úvahu přichází jen 2.5, kde se změnilo api, volání fcí a přibyla nutnost vše zakomponovat do DNA/RNA. Potom je ještě potřeba přesvědčit někoho s právy zápisu do repozitáře o účelnosti patche. Příklad by měl jít řešit i použitím empty jako offset/mirror object v mod. array anebo mirror, i když méně pohodlně. |
Autor: | Pitris [ ned led 10, 2010 6:44 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: vlastný modifikátor |
EdgarVanat To co píšeš lze udělat i teď. Array modifikátor přece umí i rotovat. Načrtni, co potřebuješ přesně udělat, moc Tě nechápu. |
Autor: | EdgarVanat [ úte led 12, 2010 2:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: vlastný modifikátor |
napríklad mám objekt. aplikuejm naň nejaký filter. následne ho potrebujem zarotovať. potom tento objekt napríklad pomocou dvoch polí rozšítim späť a potrebujem ho zarotovať späť. čo si tak pamätám v cineme tento problém riešia spôsobom hierarchického prideľovania modifikátorov, čiže modifikátor sa považuje za empty objekt a pod to sa parentuje objekt na ktoý je modifikátor aplikovaný. toto zanorovanie potom umožňuje pred každým modifikátorom urobiť na objekte zmeny základných posunov. v blendri tento spôsob nie je a neexistuje náhrada. keď už ste spomenuli použitie empty a pola, napadol mi ďalší prípad s ktorým som sa stretol a nevedel som ako ho riešiť. chcel som vytvoriť nepravidelnú mozauki opakovaním jednej dlaždice. keďže bola asymetrická. je jasné, že vziať pole a proste tam narvať prvok a nejak prehádzať cez empty nešlo. prvú kópiu som umiestnil cez pole a empty. ďalšiu by som však ďalším empty umiestniť nevedel, pretože to už by bralo ako vstup obe inštancie... ako by ste riešili toto? pripomínam, že modifikátor je podstatne viac smart riešenie než vytvárať inštancie predmetu a umiestňovať ich... |
Autor: | Pitris [ úte led 12, 2010 5:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: vlastný modifikátor |
Opravdu je takový takový problém pro grafika na grafickém fóru udělat Jeden Blbý náčrtek myší nebo tužkou na papír a pak naskenovat/nafotit? Možná Ti s tím modifikátorem můžu poradit (jednu dobu jsem si s tím docela hrál), ale luštit z toho textu, co potřebuješ se mi fakt nechce. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |